Redukcja emisji azotu w układzie wydechowym silnika 2.0 TDI
REKLAMA
REKLAMA
Redukcja emisji azotu w układzie wydechowym silnika 2.0 TDI
REKLAMA
W celu zredukowania emisji morderczych dla warstwy ozonowej gazów inżynierowie zainstalowali w nowym Q5 dodatkowy zbiornik na mocznik (płyn Ad Blue), który jest dawkowany do układu wydechowego i w procesie wielu skomplikowanych reakcji chemicznych oczyszcza spaliny i tym samym koloruje trawę na zielono i kwiaty na kolorowo.
REKLAMA
Co to oznacza dla użytkownika? Oczywiście większy koszt serwisowania auta. Do właściwego działania system potrzebuje około mocznika w ilości 1% w stosunku do zużywanego oleju napędowego. Według wyliczeń inżynierów Audi, 23 litrowy zbiornik powinien wystarczyć do przejechania dystansu pomiędzy przeglądami gwarancyjnymi. Jeśli tak się nie stanie, to odpowiednio wcześniej na tablicy przyrządów pojawi się biała kontrolka i komunikat, które poinformują kierowcę, że zostało jeszcze mocznika na pokonanie 2,4 tys. kilometrów. Przy 1000 kilometrów do wyczerpania Ad Blue kontrolka zmieni kolor na żółty. Wtedy należy udać się do serwisu Audi i uzupełnić płyn. Jeśli ktoś zbagatelizuje te komunikaty, to może się zdziwić, gdy przy zerowym zasięgu kontrolka zrobi się czerwona i nie będzie możliwości uruchomienia silnika.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.