REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto kupić 10 letniego Priusa?

Toyota Prius 2015
Toyota Prius 2015
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Czy warto kupić 10 letnią Toyotę Prius? Przez lata obecności na rynku, samochody hybrydowe udowodniły swoją ponadprzeciętną niezawodność. Ale, czy z upływem czasu i zwiększającym się przebiegiem baterie zasilające układ elektryczny nie zużywają się w takim stopniu, że dalsza eksploatacja nie ma sensu?

Czy zakup 10 letniej Toyoty Prius ma sens?

Przez wiele lat pokutowało przekonanie, że hybrydy mają krótkie życie. Że są to może atrakcyjne samochody, gdy są nowe, ale pierwsza wymiana baterii powoduje, że auto przestaje się opłacać. Kierowcy patrzą na swoje komórki, w których baterie tracą żywotność po 2-3 latach, i niektórzy obawiają się, że to samo spotka akumulator w ich hybrydzie. Kolejne badania pokazują jednak, że jest to mit. Amerykanie przeprowadzili ich już całkiem sporo – najbardziej znany jest test wiodącej organizacji konsumenckiej Consumer Reports, która sprawdziła Priusa z 335 tys. km na liczniku i nie stwierdziła żadnego zmniejszenia efektywności baterii. To samo potwierdziły inne ośrodki.

REKLAMA

REKLAMA

Ciekawie na tym tle prezentuje się ostatnie badanie portalu iSeeCars.com, badającego rynek samochodów używanych w Ameryce. Raport The Top New Cars Owners Keep for 10 Years (Modele posiadane przez 10 lat przez największy odsetek pierwszych właścicieli) został niedawno przytoczony przez WardsAuto.com. Analitycy iSeeCars.com zbadali, jaki odsetek pierwszych właścicieli samochodów kupionych jako nowy trzyma swoje auto przez co najmniej 10 lat.

Zobacz też: Prawo Jazdy 2016 r. - wszystkie zmiany

REKLAMA

Wynika z niego, że właściciele Toyoty Prius posiadają swoje samochody dłużej niż właściciele wszystkich innych modeli, z wyjątkiem Hondy CR-V. Najpopularniejsza hybryda na świecie służyła 28,5% swoich pierwszych właścicieli przez ponad 10 lat. Tuż za Priusem znalazły się Toyota RAV4 (28,2%) i Toyota Highlander (26,5%). Co ciekawe, wśród 15 najdłużej posiadanych modeli znalazły się same Toyoty i Hondy oraz jeden Subaru Forester.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Całkiem spora grupa właścicieli Toyoty Prius może się cieszyć swoim samochodem będącym wciąż w świetnym stanie po 160 tys. km, a wielu spodziewa się, że bez problemu osiągną przebieg 320 tys. km” – powiedział iSeeCars CEO Phong Ly. A kiedy trafiają na rynek wtórny, spotykają się z dużym zainteresowaniem kupujących.

Zobacz też: Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

Rodzaj akumulatorów w Toyocie Prius

Toyota Prius wszystkich trzech generacji wyposażona jest w akumulator niklowo-wodorkowy. Każda kolejna generacja otrzymała unowocześniony akumulator i napęd hybrydowy, ale nawet te najstarsze, 18-letnie Priusy są wciąż w ruchu z bateriami w bardzo dobrym stanie. We wrześniu na targach we Frankfurcie zadebiutowała 4. generacja kultowej hybrydy, która na niektórych rynkach będzie dostępna opcjonalnie z bateriami litowo-jonowymi. Toyota stosuje baterie litowo-jonowe w 2 modelach z rodziny Priusa – Priusie + oraz Priusie plug-in hybrid, obecnych na rynku odpowiednio od 2011 i 2012 roku. Oba typy baterii w nowym Priusie są mniejsze i wydajniejsze od poprzednich generacji.

Źródło: Materiały prasowe Toyoty

Czy warto kupić 10 letniego Priusa?
Toyota
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA