REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto kupić 10 letniego Priusa?

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota Prius 2015
Toyota Prius 2015
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Czy warto kupić 10 letnią Toyotę Prius? Przez lata obecności na rynku, samochody hybrydowe udowodniły swoją ponadprzeciętną niezawodność. Ale, czy z upływem czasu i zwiększającym się przebiegiem baterie zasilające układ elektryczny nie zużywają się w takim stopniu, że dalsza eksploatacja nie ma sensu?

Czy zakup 10 letniej Toyoty Prius ma sens?

Przez wiele lat pokutowało przekonanie, że hybrydy mają krótkie życie. Że są to może atrakcyjne samochody, gdy są nowe, ale pierwsza wymiana baterii powoduje, że auto przestaje się opłacać. Kierowcy patrzą na swoje komórki, w których baterie tracą żywotność po 2-3 latach, i niektórzy obawiają się, że to samo spotka akumulator w ich hybrydzie. Kolejne badania pokazują jednak, że jest to mit. Amerykanie przeprowadzili ich już całkiem sporo – najbardziej znany jest test wiodącej organizacji konsumenckiej Consumer Reports, która sprawdziła Priusa z 335 tys. km na liczniku i nie stwierdziła żadnego zmniejszenia efektywności baterii. To samo potwierdziły inne ośrodki.

REKLAMA

Ciekawie na tym tle prezentuje się ostatnie badanie portalu iSeeCars.com, badającego rynek samochodów używanych w Ameryce. Raport The Top New Cars Owners Keep for 10 Years (Modele posiadane przez 10 lat przez największy odsetek pierwszych właścicieli) został niedawno przytoczony przez WardsAuto.com. Analitycy iSeeCars.com zbadali, jaki odsetek pierwszych właścicieli samochodów kupionych jako nowy trzyma swoje auto przez co najmniej 10 lat.

Zobacz też: Prawo Jazdy 2016 r. - wszystkie zmiany

REKLAMA

Wynika z niego, że właściciele Toyoty Prius posiadają swoje samochody dłużej niż właściciele wszystkich innych modeli, z wyjątkiem Hondy CR-V. Najpopularniejsza hybryda na świecie służyła 28,5% swoich pierwszych właścicieli przez ponad 10 lat. Tuż za Priusem znalazły się Toyota RAV4 (28,2%) i Toyota Highlander (26,5%). Co ciekawe, wśród 15 najdłużej posiadanych modeli znalazły się same Toyoty i Hondy oraz jeden Subaru Forester.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Całkiem spora grupa właścicieli Toyoty Prius może się cieszyć swoim samochodem będącym wciąż w świetnym stanie po 160 tys. km, a wielu spodziewa się, że bez problemu osiągną przebieg 320 tys. km” – powiedział iSeeCars CEO Phong Ly. A kiedy trafiają na rynek wtórny, spotykają się z dużym zainteresowaniem kupujących.

Zobacz też: Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

Rodzaj akumulatorów w Toyocie Prius

Toyota Prius wszystkich trzech generacji wyposażona jest w akumulator niklowo-wodorkowy. Każda kolejna generacja otrzymała unowocześniony akumulator i napęd hybrydowy, ale nawet te najstarsze, 18-letnie Priusy są wciąż w ruchu z bateriami w bardzo dobrym stanie. We wrześniu na targach we Frankfurcie zadebiutowała 4. generacja kultowej hybrydy, która na niektórych rynkach będzie dostępna opcjonalnie z bateriami litowo-jonowymi. Toyota stosuje baterie litowo-jonowe w 2 modelach z rodziny Priusa – Priusie + oraz Priusie plug-in hybrid, obecnych na rynku odpowiednio od 2011 i 2012 roku. Oba typy baterii w nowym Priusie są mniejsze i wydajniejsze od poprzednich generacji.

Źródło: Materiały prasowe Toyoty

Czy warto kupić 10 letniego Priusa?
Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA