REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Punto MK1: zmiana podświetlenia – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Podświetlenie można zawsze urozmaicić; Fot. Fiat
Podświetlenie można zawsze urozmaicić; Fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA


Standardowe podświetlenie może się szybko znudzić wielu kierowcom. W poradniku tym pokażemy jak zmienić podświetlenie w kilku elementach Fiata Punto MK1.

Zaczniemy od konsoli centralnej, zmieniając podświetlenie włączników górnych. Na początku musimy zdjąć środkowe pokrętło odpowiedzialne za regulację prędkości nawiewu. Delikatne podważanie może się okazać kłopotliwe, dlatego proponujemy pociągnąć je zdecydowanym ruchem. Pod nim znajduje się jedna śruba imbusowa na klucz nr 3. Dwie pozostałe, mocujące panel, znajdują się w dolnej części.

REKLAMA

Po wymontowaniu tej części zobaczymy cztery śruby, również na ten sam klucz. Mocują one górną część konsoli centralnej, razem z kratkami nawiewu i listwą włączników pozostałych funkcji. Odkręcamy je i zdejmujemy górną część. Teraz możemy przejść do wyjęcia listwy z włącznikami. W tym celu musimy wykręcić pięć śrub w tylnej ścianie listwy. Kolejny krok to wylutowanie płytki z panelu. Jeżeli się dokładnie przyjrzymy, zobaczymy, że trzyma się w dwóch miejscach.

Zobacz też: Fiat Punto II: naprawa zamka klapy

Wyjmujemy ją z obudowy i odwracamy na drugą stronę. Pozostało nam wylutować oryginalne diody i w ich miejsce przylutować np. niebieskie. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności i sprawdzamy efekt naszej modyfikacji.

Kolejny krok to zmiana podświetlenia panelu sterowania szyb i lusterek - podważamy go i wyjmujemy. Najlepiej zrobić to za pomocą śrubokręta. Odłączamy panel i demontujemy go. Po otwarciu sterownika lusterek musimy odlutować płytkę w celu wymiany diod (kolor zielony). W ich miejsce lutujemy nowe, należy zwrócić uwagę na połączenie. Jest szeregowe, czyli biegun ujemny pierwszej diody musi być połączony z dodatnim drugiej. W przypadku sterowania szybami i szyberdachem postępujemy identycznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Seicento: zabezpieczenie przed kradzieżą paliwa

Na koniec zostawimy sobie zmianę podświetlenia zegarka w podsufitce. Demontujemy górny panel. Zdejmujemy cztery zaślepki i odkręcamy znajdujące się pod nimi śruby. Odłączamy wtyczkę od zegarka i wykręcamy dwie małe śruby gwiazdkowe, które go mocują. Teraz możemy swobodnie go wyjąć. Usuwamy z niego zieloną folię nadającą oryginalny kolor. Wykręcamy z płytki żarówkę i wsadzamy żarówkę diodową.

Jeśli chodzi o zegary, polecamy zamontowanie zestawu Indiglo. Znacząco zmieni wygląd naszego wnętrza. Przy zakupie dostaniemy dokładną instrukcję montażu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA