REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Punto MK1: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

Robert Kuśpiel

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samodzielnie zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Punto MK1. Jest to niezbędna czynność przy wymianie chociażby nagrzewnicy.

Pierwszy krok to odłączenie akumulatora. Podnosimy maskę i zdejmujemy klemy.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Punto MK1: zmiana tarcz zegarów i montaż chromowanych ramek. Poradnik

REKLAMA

Przechodzimy do wnętrza naszego Fiata. Zaczynamy od demontażu środkowej konsoli.  Zdejmujemy panel nawiewu i środkowe pokrętło. Odkręcamy jedną śrubkę, widoczną po zdjęciu tego regulatora. Wykręcamy cały panel i odłączamy instalację elektryczną. Po wymontowaniu tej części zobaczymy cztery śruby mocujące górną część konsoli centralnej, razem z kratkami nawiewu i listwą włączników pozostałych funkcji. Odkręcamy je i zdejmujemy górną część. Teraz możemy przejść do wyjęcia listwy z włącznikami. W tym celu musimy wykręcić pięć śrub w tylnej ścianie listwy. Następnie wyjmujemy radio i odkręcamy znajdującą się poniżej popielniczkę.

Podsumowując, na środkowej konsoli nie powinno nic zostać. Jeżeli upewniliśmy się, że każda śruba jest odkręcona, przechodzimy do kolejnych mocowań. Odkręcamy maskownicę głośników na desce rozdzielczej i wyjmujemy je. Proponujemy wykręcić od razu śruby trzymające deskę rozdzielczą, są pod głośnikami po obu stronach. Teraz demontujemy maskownice bezpieczników. W tym celu odkręcamy dwie górne śruby, które będą widoczne po zdjęciu pokrywy.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana pompy paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W tym miejscu pozostały nam jeszcze trzy śruby, dwie od mocowania panelu bezpieczników (po przekątnej) oraz jedna odpowiedzialna za mocowanie deski rozdzielczej (lewy górny róg). Kolejny krok to demontaż kolumny kierownicy. Na początku odkręcamy trzy śruby trzymające jej osłonę. Teraz pozostały nam cztery ostatnie, trzymające kolumnę. Opieramy ją na siedzeniu i odpinamy dwa złącza elektryczne. Wszystko robimy ostrożnie, żeby nie uszkodzić instalacji.

Kolejny krok to demontaż dolnych mocowań deski. Odkręcamy śrubki na jej końcach po obu stronach. Są łatwe do zlokalizowania. Pozostały nam jeszcze dwa miejsca. Po środku, bezpośrednio przy konsoli, mamy po jednej śrubce z każdej strony. Na koniec, ostatnie mocowanie przy szybie, jedna śrubka. W taki oto sposób mamy przygotowaną deskę do wyjęcia. Podważamy regulację świateł, wyjmujemy i odpinamy kostkę. Z zegarami postępujemy podobnie. Odkręcamy dwie śruby, pociągamy do siebie, odpinamy cztery złącza i linkę prędkościomierza, wyjmujemy licznik.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana żarówki światła przeciwmgielnego

Odciągamy delikatnie deskę i możemy przystąpić do kolejnych prac np. wymiana nagrzewnicy. Nie musimy wyjmować całej deski. Doprowadzenie do takiego stanu da nam swobodne pole manewru przy dalszych naprawach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

REKLAMA

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

REKLAMA

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA