REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: montaż tarcz Indiglo

Robert Kuśpiel
Zegary
Zegary

REKLAMA

REKLAMA

Jak wyglądają tarcz Indiglo nie należy tłumaczyć fanom tuningu. W poradniku tym pokażemy, jak zamontować takie tarcze w Toyocie Avensis I. Jaki będzie efekt? Warto przekonać się samemu.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Tarcze Indiglo
• Mały nóż
• Taśma klejąca dwustronna
• Widelec

Zaczynamy od demontażu zegarów. Nie jest zbyt trudne, lecz trzeba uważać, żeby niczego nie uszkodzić. Po wyjęciu zegarów musimy zdjąć dwie osłony, tak, żeby mieć swobodny dostęp do tarcz. Pewnie, większość zadaje sobie pytanie, po co nam widelec. Otóż, za jego pomocą, najlepiej demontuje się wskazówki. Nawet producent zegarów, zaleca użycie widelca w celu wyjęcia wskazówek.

Zobacz również: Toyota Avensis I FL: montaż podświetlenia panelu otwierania szyb

Zdejmując wskazówki, nie unikniemy obrócenia trzpieni trzymających wskazówki. Musimy zrobić tak, żeby powróciły do swojej początkowej pozycji. Ze wskaźnikiem paliwa i temperatury nie będzie problemu, powracają same do swojej pozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prędkościomierz i obrotomierz powrócą do swojego pierwotnego stanu, dopiero po podłączeniu licznika w samochodzie. Robimy tak i w ten oto sposób mamy przygotowany licznik do montażu tarcz.

REKLAMA

Tarcze Indiglo składają się z 4 tarcz, montuje się je oddzielnie. Pod każdą tarczę podklejamy kawałek taśmy dwustronnej. Unikniemy w ten sposób ich nieplanowanego przesuwania się. Naklejamy tarczę bardzo starannie. Skala oryginalnej tarczy, musi pokrywać się z tarczą Indiglo. W przypadku środkowych tarcz, ważne jest, żeby pokrywały się otwory na wyświetlaczu LCD.

Teraz możemy przystąpić do montażu wskazówek. Należy pamiętać, żeby nie wciskać ich za mocno. Spowoduje to zablokowanie licznika. Przechodzimy do przewodów od tarcz. Prowadzimy je na zewnątrz licznika przez górną ściankę obudowy. Za pomocą rozgrzanego nożyka robimy małe otwory na kable. Wykonujemy je na krawędzi białej ścianki. Zwracamy uwagę, żeby nie zrobić otworów na zatrzaskach.

Zobacz również: Toyota Avensis I: demontaż kierownicy

Kolejny krok to podłączenie inwertera i sprawdzenie czy wszystko działa. Najlepiej wykorzystać do tego baterię 9V. Pamiętać trzeba by najpierw podłączyć tarczę do inwertera a potem zasilanie.

Jeżeli wszystko działa podpinamy inwerter i montujemy licznik w samochodzie. Inwerter może trochę piszczeć podczas pracy. To czy zablokowały się wskazówki wyjdzie w trakcie jazdy. Jeżeli tak się stało, musimy założyć je jeszcze raz. Ewentualnie możemy postukać w nie lekko do momentu aż się odblokują. Na koniec zostaje nam cieszyć się nowymi zegarami.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

REKLAMA

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

REKLAMA

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA