REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie opony wybrać na KJS?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze ogumienia jeśli planujemy start w tzw. KJSie, czyli Konkursowej Jeździe Sportowej.

Możesz kupić też nowe opony do ścigania. Czym się kierować? Na pewno nie ceną, zacznij od poszukania opinii na temat najlepszych gum. Często okazuje się, że stosunkowo tanie opony nie odbiegają jakością od tych z wyższej półki. Dobrym rozwiązaniem jest kupno używanych. Za dobre opony z drugiej ręki zapłacisz niewiele a wytrzymać mogą więcej, niż nowe ze średniej lub niższej półki cenowej.

REKLAMA

REKLAMA

Możesz je nawet... wziąć za darmo. Wystarczy zaprzyjaźnić się z jakąś firmą wulkanizacyjną. Wiele osób zostawia swoje zużyte opony u wulkanizatora. Ten zaś musi zapłacić za ich utylizację. Co prawda jest to to tylko kilka złotych za sztukę, ale przy dużym obrocie koszty są niebagatelne. Zaprzyjaźniony wulkanizator pozwoli ci poszukać sobie opon w niezłym stanie i wziąć je za symboliczną cenę albo za darmo. Szczególnie jeśli będzie wiedział, że kiedy w końcu przerobisz je na granulat i tak wstąpisz do niego na wymianę opon. W ten sposób zyskasz ty – bo będziesz mógł „dojeżdżać” opony, i wulkanizator – bo nawet jeśli gumy, które ciężko byłoby mu sprzedać trafią do niego z powrotem, to zarobi na ich wymianie. Uważaj jednak na opony zbyt zużyte – nawet zjechane do cna Pirelli P-Zero Rosso z wystającymi drutami nie wywalczą przewagi nad (nawet!) chińskimi świeżynkami!

Zobacz również: Jak wymieniać opony?

Czy na KJS-y warto kupować większe i szersze opony?

REKLAMA

Szczerze mówiąc – nie. Większa i szersza opona to większa średnica zawracania, mniejsza zwrotność oraz gorsze przyspieszenia, szczególnie w słabszych samochodach. Trudniej też zerwać przyczepność, co w ciasnych nawrotach może okazać się kwestią kluczową. Również opony o niskim profilu nie będą specjalnie przydatne – trasy KJS-ów rzadko przypominają równe jak stół tory wyścigowe. Pamiętaj też o tym, że na KJS-ie niekoniecznie musi Ci zależeć na idealnej, stuprocentowej przyczepności!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Co to jest swap silnika?

Jakie felgi na KJS?

Dobrym rozwiązaniem jest kupno drugiego kompletu felg oraz opon, specjalnie na KJS-y. Jakie felgi warto wybrać? Najtańsze stalowe! Inwestycja w alusy czy felgi ze stopów lekkich jest chybiona. Próby sportowe są na ogół ciasne, bywają dziurawe, zdarzają się blisko położone krawężniki. Słowem – felgi na KJS-ach są wyjątkowo narażone na uszkodzenia. Z dwojga złego lepiej stracić zwykłą stalową felgę; zresztą zastosowanie lepszych i droższych praktycznie nic nie daje. Not za styl na KJS-ie nie dostaniesz.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA