Jakie opony wybrać na KJS?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Możesz kupić też nowe opony do ścigania. Czym się kierować? Na pewno nie ceną, zacznij od poszukania opinii na temat najlepszych gum. Często okazuje się, że stosunkowo tanie opony nie odbiegają jakością od tych z wyższej półki. Dobrym rozwiązaniem jest kupno używanych. Za dobre opony z drugiej ręki zapłacisz niewiele a wytrzymać mogą więcej, niż nowe ze średniej lub niższej półki cenowej.
REKLAMA
Możesz je nawet... wziąć za darmo. Wystarczy zaprzyjaźnić się z jakąś firmą wulkanizacyjną. Wiele osób zostawia swoje zużyte opony u wulkanizatora. Ten zaś musi zapłacić za ich utylizację. Co prawda jest to to tylko kilka złotych za sztukę, ale przy dużym obrocie koszty są niebagatelne. Zaprzyjaźniony wulkanizator pozwoli ci poszukać sobie opon w niezłym stanie i wziąć je za symboliczną cenę albo za darmo. Szczególnie jeśli będzie wiedział, że kiedy w końcu przerobisz je na granulat i tak wstąpisz do niego na wymianę opon. W ten sposób zyskasz ty – bo będziesz mógł „dojeżdżać” opony, i wulkanizator – bo nawet jeśli gumy, które ciężko byłoby mu sprzedać trafią do niego z powrotem, to zarobi na ich wymianie. Uważaj jednak na opony zbyt zużyte – nawet zjechane do cna Pirelli P-Zero Rosso z wystającymi drutami nie wywalczą przewagi nad (nawet!) chińskimi świeżynkami!
Zobacz również: Jak wymieniać opony?
Czy na KJS-y warto kupować większe i szersze opony?
Szczerze mówiąc – nie. Większa i szersza opona to większa średnica zawracania, mniejsza zwrotność oraz gorsze przyspieszenia, szczególnie w słabszych samochodach. Trudniej też zerwać przyczepność, co w ciasnych nawrotach może okazać się kwestią kluczową. Również opony o niskim profilu nie będą specjalnie przydatne – trasy KJS-ów rzadko przypominają równe jak stół tory wyścigowe. Pamiętaj też o tym, że na KJS-ie niekoniecznie musi Ci zależeć na idealnej, stuprocentowej przyczepności!
Zobacz również: Co to jest swap silnika?
Jakie felgi na KJS?
Dobrym rozwiązaniem jest kupno drugiego kompletu felg oraz opon, specjalnie na KJS-y. Jakie felgi warto wybrać? Najtańsze stalowe! Inwestycja w alusy czy felgi ze stopów lekkich jest chybiona. Próby sportowe są na ogół ciasne, bywają dziurawe, zdarzają się blisko położone krawężniki. Słowem – felgi na KJS-ach są wyjątkowo narażone na uszkodzenia. Z dwojga złego lepiej stracić zwykłą stalową felgę; zresztą zastosowanie lepszych i droższych praktycznie nic nie daje. Not za styl na KJS-ie nie dostaniesz.
REKLAMA
REKLAMA