REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie opony wybrać na KJS?

Konrad Bagiński
fot. Mototarget
fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze ogumienia jeśli planujemy start w tzw. KJSie, czyli Konkursowej Jeździe Sportowej.

REKLAMA

Możesz kupić też nowe opony do ścigania. Czym się kierować? Na pewno nie ceną, zacznij od poszukania opinii na temat najlepszych gum. Często okazuje się, że stosunkowo tanie opony nie odbiegają jakością od tych z wyższej półki. Dobrym rozwiązaniem jest kupno używanych. Za dobre opony z drugiej ręki zapłacisz niewiele a wytrzymać mogą więcej, niż nowe ze średniej lub niższej półki cenowej.

REKLAMA

Możesz je nawet... wziąć za darmo. Wystarczy zaprzyjaźnić się z jakąś firmą wulkanizacyjną. Wiele osób zostawia swoje zużyte opony u wulkanizatora. Ten zaś musi zapłacić za ich utylizację. Co prawda jest to to tylko kilka złotych za sztukę, ale przy dużym obrocie koszty są niebagatelne. Zaprzyjaźniony wulkanizator pozwoli ci poszukać sobie opon w niezłym stanie i wziąć je za symboliczną cenę albo za darmo. Szczególnie jeśli będzie wiedział, że kiedy w końcu przerobisz je na granulat i tak wstąpisz do niego na wymianę opon. W ten sposób zyskasz ty – bo będziesz mógł „dojeżdżać” opony, i wulkanizator – bo nawet jeśli gumy, które ciężko byłoby mu sprzedać trafią do niego z powrotem, to zarobi na ich wymianie. Uważaj jednak na opony zbyt zużyte – nawet zjechane do cna Pirelli P-Zero Rosso z wystającymi drutami nie wywalczą przewagi nad (nawet!) chińskimi świeżynkami!

Zobacz również: Jak wymieniać opony?

Czy na KJS-y warto kupować większe i szersze opony?

Szczerze mówiąc – nie. Większa i szersza opona to większa średnica zawracania, mniejsza zwrotność oraz gorsze przyspieszenia, szczególnie w słabszych samochodach. Trudniej też zerwać przyczepność, co w ciasnych nawrotach może okazać się kwestią kluczową. Również opony o niskim profilu nie będą specjalnie przydatne – trasy KJS-ów rzadko przypominają równe jak stół tory wyścigowe. Pamiętaj też o tym, że na KJS-ie niekoniecznie musi Ci zależeć na idealnej, stuprocentowej przyczepności!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Co to jest swap silnika?

Jakie felgi na KJS?

Dobrym rozwiązaniem jest kupno drugiego kompletu felg oraz opon, specjalnie na KJS-y. Jakie felgi warto wybrać? Najtańsze stalowe! Inwestycja w alusy czy felgi ze stopów lekkich jest chybiona. Próby sportowe są na ogół ciasne, bywają dziurawe, zdarzają się blisko położone krawężniki. Słowem – felgi na KJS-ach są wyjątkowo narażone na uszkodzenia. Z dwojga złego lepiej stracić zwykłą stalową felgę; zresztą zastosowanie lepszych i droższych praktycznie nic nie daje. Not za styl na KJS-ie nie dostaniesz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA