REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra H i Zafira B kontrola skrzyni biegów
Opel Astra H i Zafira B kontrola skrzyni biegów

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak dokonać przeglądu skrzyni biegów w modelu Opel Astra H i Opel Zafira B. Cała operacja przebiega bardzo szybko i nie przysparza żadnych problemów.

Kontrolę zalecamy przeprowadzić, co 20 000 kilometrów, jednak nie rzadziej, niż co roku. Do przeprowadzenia tej operacji nie są potrzebne żadne specjalistyczne narzędzia i przyrządy. Wystarczy nam kanał lub podnośnik warsztatowy (opcjonalnie „żaba” z podkładkami), komplet kluczy. Ustawiamy samochód na kanale lub unosimy go. Teraz przystępujemy do kontroli wzrokowej.

REKLAMA

Zazwyczaj są cztery miejsca, które możemy podejrzewać o ewentualne wycieki. Pierwsze z nich to połączenie kadłuba silnika ze skrzynią biegów. Następne to półosie bezpośrednio przy przekładni, korek wlewu oraz na końcu korek spustowy. W razie problemów z lokalizacją wycieku możemy wykorzystać bardzo łatwy sposób. Myjemy dokładnie obudowę skrzyni biegów i posypujemy wszystkie podejrzane miejsce kredą. Teraz udajemy się na jazdę próbną około 30 kilometrów, olej musi być rzadki.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: przegląd układu hamulcowego

REKLAMA

Po powrocie unosimy samochód i sprawdzamy gdzie są widoczne ślady oleju. Wszystkie wycieki powinny być natychmiast usunięte. Pojawienie się nieszczelności informuje nas o konieczności sprawdzenia odpowiedniego poziomu oleju w skrzyni biegów. W silnikach benzynowych, wysokoprężnych 1,7 ze skrzynią biegów F13/F17+ robimy to w sposób opisany poniżej.

Unosimy i podpieramy samochód. W przypadku zamontowania dolnej osłony silnika musimy ją zdjąć. Teraz wykręcamy korek kontrolny. Umiejscowiony jest on z lewej strony tylnej części skrzyni biegów – za półosią. Oryginalny stan oleju znajduje się około 16 milimetrów poniżej dolnej krawędzi i jest to poziom minimalny. W celu sprawdzenia wsuwamy w otwór odpowiednio zagięty drut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcąc uzupełnić olej musimy odłączyć złącze wtykowe przy wyłączniku świateł cofania wymontować wyłącznik. Wlewamy olej przez otwór po wykręceniu wyłącznika. Pamiętajmy żeby nie wlewać zbyt dużej ilości jednocześnie. Wkręcamy korek kontrolny i montujemy wyłącznik świateł cofania używając nowego pierścienia uszczelniającego. Na koniec montujemy osłonę silnika, jeśli została wcześniej wymontowana.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

W silniku 1,7 ze skrzynią F23 kontrola oleju wygląda tak samo. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne 1,3 i 1,9 z przekładnią M20 i M32 nie przewiduje się kontroli poziomu oleju w skrzyni biegów. Wykręcenie korka kontrolnego może doprowadzić do powstania nieszczelności w przekładni. W razie stwierdzenia usterki musimy ją usunąć i dokonać wymiany oleju w skrzyni biegów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA