REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5/B5FL: wymiana świec zapłonowych

Robert Kuśpiel
Wymiana świec zapłonowych w Volkswagenie B5/B5FL.
Wymiana świec zapłonowych w Volkswagenie B5/B5FL.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym dokonamy przeglądu świec zapłonowych. Nie jest to trudna czynność i z powodzeniem wykonamy ją samemu. Przy okazji warto pomyśleć nad wymianą świec.

Świece zapłonowe to kolejny punkt kontrolny w naszym samochodzie, który musimy regularnie poddawać serwisowaniu. W Passatach z silnikami benzynowymi taki przegląd przewidziany jest, co 4 lata lub co 60 000km. Koszt zakupu nowej świecy nie jest duży ok. 20zł. Dlatego można sobie pozwolić na taki wydatek raz na 4 lata.

REKLAMA

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny klucz do świec 16, szczypce do zdejmowania nasadek świec oraz zestaw 4 lub 6 świec. Wszystko jest uzależnione od liczby cylindrów w naszym aucie. Pamiętajmy, że dla każdego modelu jest inny zestaw świec. Kod naszego silnika, pojemność, rok produkcji to podstawowe informacje dla sprzedawcy w sklepie w celu ustalenie odpowiedniego rodzaju świec.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzanie układu hamulcowego

REKLAMA

Świece zapłonowe wymieniamy przy zimnym silniku lub gdy ma taką temperaturę, która umożliwia nam swobodne dotykanie go ręką. Demontaż przy gorącym silniku może nieść za sobą ryzyko uszkodzenia gwintu w głowicy. Przechodzimy do wymiany świec. Opis ten dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Ewentualne dodatkowe czynności dla poszczególnych wersji silnikowych będą zaznaczone w tekście.

Na początku musimy zdjąć osłonę silnika. Zazwyczaj mocowana jest na śruby lub na dwa zaczepu. W silniku 1.6 zdejmujemy nasadki świec zapłonowych i przedmuchujemy zagłębienia, w których są zamocowane. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza lub odkurzacza. Nie można dopuścić, żeby zanieczyszczenia przedostały się do otworów po świecach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

W silniku 1.8 zdejmujemy nasadki ze świec i wymontowujemy cewki zapłonowe. Wystarczy odłączyć złącze wielostykowe i odkręcić widoczny przewód masy. Następnie odkręcamy i ściągamy w górę cewki zapłonowe razem z nasadkami świec. Wyjmujemy uszczelkę cewek zapłonowych i sprawdzamy jej stan. W razie potrzeby wymieniamy. W silniku 2.3 zdejmujemy nasadki i odkręcamy przewód dolotowy. Po tym zabiegu ściągamy cewki zapłonowe ku górze. Wykonujemy to ręcznie i bardzo delikatnie.

W silniku 2.8 zdejmujemy nasadki świec zapłonowych za pomocą specjalnego przyrządu, który jest na jednej z nasadek.

Teraz przechodzimy do wykręcania świec. Robimy to kluczem 16. prowadzimy go prosto, nie może być ustawiony ukośnie do świecy. Po wymontowaniu starych wkręcamy nowe. Stosowany jest do tego klucz dynamometryczny (moment 30Nm, dla 2.3 25Nm). Jeśli mamy pewne doświadczenie, możemy dokręcić ja na wyczucie.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: kontrola skrzyni biegów i półosi napędowych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

16-latek urządził sobie tor wyścigowy na parkingu przed marketem

16-letni drifter urządzał sobie tor wyścigowy na parkingu przed jednym z piaseczyńskich marketów. Został złapany na gorącym uczynku. Sprawą zajmie się sąd rodzinny.

KGP: 99 237 interwencji, 415 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 237 interwencji.

15-latek zabrał na przejażdżkę starszych kolegów swoim samochodem. Auto dachowało

15-latek kupił samochód i zabrał dwóch starszych kolegów na przejażdżkę. Chłopak stracił panowanie nad pojazdem i doprowadził do dachowania. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń. 

REKLAMA

Jechał tak pijany na skuterze, że gdy się wywrócił to zasnął

O takim zdarzeniu policjanci dawno nie słyszeli. 31-letni kierowca skutera jechał tak pijany, że gdy stracił panowanie nad pojazdem i wywrócił się - zasnął. 

Pijany motocyklista uciekał przed policją, do aresztu trafił... jego pasażer

33-letni motocyklista nie zatrzymał się do policyjnej kontroli. Podczas ucieczki spowodował kolizję. Okazało się, że był pijany, a jego pasażer poszukiwany do odbycia kary. 

REKLAMA