REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gwarancja na lakier i perforację nadwozia – jak je wyegzekwować?

Kupując nowe auto z gwarancją nie mamy pewności czy ewentualne ogniska rdzy zostaną uwzględnione przez gwaranta. Fot. Fotolia
Kupując nowe auto z gwarancją nie mamy pewności czy ewentualne ogniska rdzy zostaną uwzględnione przez gwaranta. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przy wyborze nowego auta duże znaczenie klienci przywiązują do gwarancji jaką objęty jest dany model. W przypadku gwarancji mechanicznej sprawa jest zazwyczaj klarowna. Gorzej sprawy się mają jeśli zechcemy zareklamować np. wykwity rdzy na naszym pojeździe. Dlaczego?

Gwarancja na lakier oraz gwarancja na perforację nadwozia to według sporej części kierowców pojęcia tożsame. To co odróżnia oba terminy klienci poznają najczęściej wraz z chwilą, gdy próbują zareklamować prawie nowe auto, które rdzewieje bądź „gubi” lakier (powłoka lakiernicza ulega łuszczeniu)

REKLAMA

Gwarancja na lakier samochodu

Większość producentów obejmuje swoje samochody 2- bądź 3-letnią gwarancją na lakier. Jej zakres potrafi się nieznacznie różnić w zależności od producenta, ale zazwyczaj gwarancja jest uznawana jeśli np. lakier łuszczy na elementach, na których powłoka lakiernicza nie nosi żadnych śladów mechanicznych uszkodzeń. Podobnie jest w przypadku, gdy pod nieuszkodzonym lakierem pojawi się drobne ognisko rdzy. Jeśli jednak element nadwozia koroduje w wyniku jego obtarcia czy głębokiego zarysowania, to naprawa może zostać wykonana, ale na koszt właściciela pojazdu.

Zobacz też: Jak chronić lakier w okresie zimowym?

Gwarancja na perforację

Jeszcze większe problemy dotyczą wyegzekwowania darmowej naprawy gwarancyjnej jeśli nasz pojazd rdzewieje. Trzeba bowiem dobrze zrozumieć co oznacza według producentów gwarancja na perforację nadwozia. Mówiąc najprościej, w 99% przypadków gwarancja jest uznawana jeśli dany element przerdzewiał na wylot. W praktyce rzadko się to zdarza i prawie na pewno nie przez pierwsze 3 lata, a właśnie przez taki czas przeciętny nabywca nowego auta serwisuje je w ASO. I tak przechodzimy do kluczowych warunków gwarancji.

Warunki gwarancji na lakier i perforację

Aby móc w ogóle ubiegać się o darmową naprawę powłoki lakierniczej czy elementów blacharskich w danym egzemplarzu, nie wystarczy przedstawić dowodu zakupu auta. Pojazd musi być bowiem stale serwisowany i naprawiany tylko w ASO. W przypadku gwarancji na lakier oznacza to regularne odwiedzanie ASO przez 2-3 lata. W przypadku gwarancji na perforację nadwozia oferowaną przez Mercedesa okres ten wydłuży się do 30 lat… W praktyce tego typu gwarancja okazuje się fikcją, bo mało kto serwisuje auto przez tyle lat w ASO. Koszty związane z wyższymi cenami usług za poszczególne naprawy na przestrzeni tylu lat, nie zwrócą się właścicielowi nawet gdyby chciał je za kilkanaście lat naprawiać za darmo w serwisie w ASO. O ile dany element nadwozia faktycznie przerdzewiałby na wskroś.

Zobacz też: Nowe auto: gdzie je naprawiać i jak nie stracić gwarancji?

Czy zatem warto zwracać uwagę na okres gwarancji jaki przysługuje nam na dany model samochodu? W kontekście napraw mechanicznych na pewno tak. Jeśli chodzi zaś o gwarancje na perforację nadwozia nie ma raczej sensu. Szansa, że poniesione nakłady na drogi serwis w ASO zwrócą się nam na przestrzeni kilku czy kilkunastu lat są prawie żadne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA