REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gwarancja na lakier i perforację nadwozia – jak je wyegzekwować?

Kupując nowe auto z gwarancją nie mamy pewności czy ewentualne ogniska rdzy zostaną uwzględnione przez gwaranta. Fot. Fotolia
Kupując nowe auto z gwarancją nie mamy pewności czy ewentualne ogniska rdzy zostaną uwzględnione przez gwaranta. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przy wyborze nowego auta duże znaczenie klienci przywiązują do gwarancji jaką objęty jest dany model. W przypadku gwarancji mechanicznej sprawa jest zazwyczaj klarowna. Gorzej sprawy się mają jeśli zechcemy zareklamować np. wykwity rdzy na naszym pojeździe. Dlaczego?

Gwarancja na lakier oraz gwarancja na perforację nadwozia to według sporej części kierowców pojęcia tożsame. To co odróżnia oba terminy klienci poznają najczęściej wraz z chwilą, gdy próbują zareklamować prawie nowe auto, które rdzewieje bądź „gubi” lakier (powłoka lakiernicza ulega łuszczeniu)

REKLAMA

REKLAMA

Gwarancja na lakier samochodu

Większość producentów obejmuje swoje samochody 2- bądź 3-letnią gwarancją na lakier. Jej zakres potrafi się nieznacznie różnić w zależności od producenta, ale zazwyczaj gwarancja jest uznawana jeśli np. lakier łuszczy na elementach, na których powłoka lakiernicza nie nosi żadnych śladów mechanicznych uszkodzeń. Podobnie jest w przypadku, gdy pod nieuszkodzonym lakierem pojawi się drobne ognisko rdzy. Jeśli jednak element nadwozia koroduje w wyniku jego obtarcia czy głębokiego zarysowania, to naprawa może zostać wykonana, ale na koszt właściciela pojazdu.

Zobacz też: Jak chronić lakier w okresie zimowym?

Gwarancja na perforację

Jeszcze większe problemy dotyczą wyegzekwowania darmowej naprawy gwarancyjnej jeśli nasz pojazd rdzewieje. Trzeba bowiem dobrze zrozumieć co oznacza według producentów gwarancja na perforację nadwozia. Mówiąc najprościej, w 99% przypadków gwarancja jest uznawana jeśli dany element przerdzewiał na wylot. W praktyce rzadko się to zdarza i prawie na pewno nie przez pierwsze 3 lata, a właśnie przez taki czas przeciętny nabywca nowego auta serwisuje je w ASO. I tak przechodzimy do kluczowych warunków gwarancji.

REKLAMA

Warunki gwarancji na lakier i perforację

Aby móc w ogóle ubiegać się o darmową naprawę powłoki lakierniczej czy elementów blacharskich w danym egzemplarzu, nie wystarczy przedstawić dowodu zakupu auta. Pojazd musi być bowiem stale serwisowany i naprawiany tylko w ASO. W przypadku gwarancji na lakier oznacza to regularne odwiedzanie ASO przez 2-3 lata. W przypadku gwarancji na perforację nadwozia oferowaną przez Mercedesa okres ten wydłuży się do 30 lat… W praktyce tego typu gwarancja okazuje się fikcją, bo mało kto serwisuje auto przez tyle lat w ASO. Koszty związane z wyższymi cenami usług za poszczególne naprawy na przestrzeni tylu lat, nie zwrócą się właścicielowi nawet gdyby chciał je za kilkanaście lat naprawiać za darmo w serwisie w ASO. O ile dany element nadwozia faktycznie przerdzewiałby na wskroś.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe auto: gdzie je naprawiać i jak nie stracić gwarancji?

Czy zatem warto zwracać uwagę na okres gwarancji jaki przysługuje nam na dany model samochodu? W kontekście napraw mechanicznych na pewno tak. Jeśli chodzi zaś o gwarancje na perforację nadwozia nie ma raczej sensu. Szansa, że poniesione nakłady na drogi serwis w ASO zwrócą się nam na przestrzeni kilku czy kilkunastu lat są prawie żadne.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA