REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Uszlachetniacze oleju: czy warto je stosować? Czy naprawdę zmniejszają tarcie, dymienie, zużycie paliwa itp.?

Max Trela
Co daje stosowanie uszlachetniaczy oleju
Co daje stosowanie uszlachetniaczy oleju

REKLAMA

REKLAMA

Czy uszlachetniacze oleju faktycznie działają? Ich producenci obiecują niezwykłe właściwości, zaczynając od działania odmładzającego na silnik, na zmniejszeniu spalania kończąc. Warto pamiętać, że zapewnienia handlowców a rzeczywiste korzyści ze stosowania tego typu bardzo rzadko się pokrywają...

Uszlachetniacze paliwa

Z wszelkiego rodzaju uszlachetniaczami jest trochę jak z gaszeniem pożaru pełnym kanistrem bez pewności czy jest w nim woda czy benzyna. Wlanie ich do silnika może zarówno pomóc jak i doprowadzić do wręcz natychmiastowej bardzo poważnej awarii.

REKLAMA

Ogólnie rzecz ujmując należy zatem wszelkiego rodzaju „uszlachetniacze oleju” traktować jako ostatnią deskę ratunku, gdy inne środki zaradcze nic nie pomagają, a nasz silnik ma jeszcze wykonać zadanie.

Byle dojechać...

Stosowanie preparatów dolewanych bezpośrednio do wnętrza silnika należy traktować jako „prowadzenie eksploatacji frontowej”. Tak eksperymenty z zawartością miski olejowej nazywają doświadczeni mechanicy rajdowi, dla której liczy się tylko efekt w postaci dojechania auta do końca trasy.

Zobacz też: Czy oleje silnikowe i przekładniowe można mieszać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeśli liczymy na poprawę właściwości, tym bardziej wydłużenie życia jednostki napędowej, wtedy jasne jest, że takich eksperymentów się nie robi. A na pewno nie w stosunkowo nowych autach. W wielu przypadkach zalanie silnika takim płynem (nawet w minimalnych ilościach) zagrożone jest wręcz utratą gwarancji.

Dlaczego? Ponieważ olej silnikowy zanim trafi do produkcji i na półki jest badany w testach silnikowych. Testy i jakość oleju są ważne TYLKO I WYŁĄCZNIE dla danego określonego składu receptury oleju. Zastosowanie uszlachetniaczy to zmiana receptury, a więc wejście w pole nieznanych efektów. W jednym przypadku może to być dobre, w innym katastrofalne, może zachodzić wzajemne oddziaływanie, nawet negatywne, uszlachetniacza z konkretnymi składnikami oleju.

Silnik potrzebuje pomocy? Dobry mechanik lepszy od „uszlachetniacza”...

Na koniec dodajmy, że dalecy jesteśmy od twierdzenia, że wszystkie „środki uszlachetniające” są nieskuteczne lub niedobre dla silników. Wszystko zależy od ich składu, sposobu eksploatacji silnika, ale i oczekiwanych korzyści (i idących czasem w parze strat). Generalnie trzeba jednak pamiętać, że 50 mililitrów „magicznego płyny na pewno nie jest w stanie cofnąć licznika o 200 czy 300 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Czy nowoczesne silniki trzeba jeszcze docierać?

Jeśli zastanawiamy się nad zastosowaniem uszlachetniacza, bo mamy problem z silnikiem, to najpierw lepiej wydać pieniądze na diagnostykę silnika i jego porządną naprawę w sprawdzonym warsztacie. Wtedy mamy stuprocentowa pewność, ze problem zniknie...

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA