REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać felgi z najwyższej półki?

Konrad Bagiński
Najwyższą klasą są felgi skręcane. Są piękne, ale drogie, za cenę dwóch sztuk, możesz mieć komplet innych, również wysokiej jakości. fot. Newspress
Najwyższą klasą są felgi skręcane. Są piękne, ale drogie, za cenę dwóch sztuk, możesz mieć komplet innych, również wysokiej jakości. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Najwyższą klasą są felgi skręcane. Są piękne, ale drogie, za cenę dwóch sztuk, możesz mieć komplet innych, również wysokiej jakości i tylko trochę mniej ekskluzywnych.

Technologia zwana Flow Forming to kompromis między wagą i wytrzymałością z jednej strony a „jednoczęściowością” z drugiej. Felga powstaje z warstw metalu, które są w odpowiednio wysokiej temperaturze walcowane. Pozwala to na osiągnięcie dużej zwartości materiału. Dzięki takiemu formowaniu można zmniejszyć grubość metalu, a co za tym idzie – ciężar felgi, przy zachowaniu dużej wytrzymałości. Felgi w tej technologii produkuje firma Speedline, szczycąca się tym, że jej wyroby są montowane w autach Aston Martin i wielkiej włoskiej trójcy – Ferrari, Lamborghini i Maserati.

REKLAMA

Chrom – to jest to

Pamiętacie amerykańskie muscle cary, czy krążowniki szos? Ociekały wprost chromem. Możesz nawiązać do tej pięknej tradycji, kupując felgi chromowane. Efekt wizualny jest wspaniały, chrom nie matowieje nawet po wielu latach, ciesząc oko swą lustrzaną niemal powierzchnią. Ale Amerykanie poszli o krok dalej, pokrywając felgi swoich żłopiących niesamowite ilości benzyny aut innymi metalami szlachetnymi. Możesz więc poszukać felg, które w procesie galwanizacji są pokryte warstwą srebra a nawet złota...

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Spinery

REKLAMA

Amerykanie poszli jednak o krok dalej i oprócz tego, że felgi ich aut odbijają każdy promień światła, postanowili, że powinny się kręcić mimo tego, że auto stoi. Chyba taka była geneza tzw. spinerów, ale każda inna historia będzie równie dobra. Spinery to specjalne nakładki na felgi, które mogą obracać się wraz z całym kołem. Kiedy auto hamuje i staje, spiner dzięki swej bezwładności kręci się dalej. Kwestie gustu pozostawmy na marginesie a jeśli chcecie zobaczyć porządne spinery, obejrzyjcie dowolny teledysk z udziałem czarnoskórego wykonawcy z łańcuchem na szyi. 

Jeśli chcesz spinery, wybierz w pełni metalową wersję. Będziesz miał pewność, że nie rozpadną się po godzinie jazdy. Unikaj plastikowych bądź nawet metalowych nakładek. Spiner to felga z kręcącym się elementem a nie dołączany kawałek blachy. Taka tania wersja może być nawet niebezpieczna – kręci się poza felgą, zamiast wewnątrz niej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak podświetlić felgi?

Felgi rajdowe

Jeśli Twoje auto ma rajdową charakterystykę i chcesz to podkreślić, sięgnij po felgi, jakie montuje się na autach WRC – białe, wieloramienne. Paradoksalnie nie zabijają ceną, o ile kilkaset złotych za sztukę jest okazją. Ale rajdowe auto na białych felgach OZ naprawdę prezentują się najlepiej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA