Jak wybrać felgi z najwyższej półki?
REKLAMA
REKLAMA
Technologia zwana Flow Forming to kompromis między wagą i wytrzymałością z jednej strony a „jednoczęściowością” z drugiej. Felga powstaje z warstw metalu, które są w odpowiednio wysokiej temperaturze walcowane. Pozwala to na osiągnięcie dużej zwartości materiału. Dzięki takiemu formowaniu można zmniejszyć grubość metalu, a co za tym idzie – ciężar felgi, przy zachowaniu dużej wytrzymałości. Felgi w tej technologii produkuje firma Speedline, szczycąca się tym, że jej wyroby są montowane w autach Aston Martin i wielkiej włoskiej trójcy – Ferrari, Lamborghini i Maserati.
REKLAMA
Chrom – to jest to
Pamiętacie amerykańskie muscle cary, czy krążowniki szos? Ociekały wprost chromem. Możesz nawiązać do tej pięknej tradycji, kupując felgi chromowane. Efekt wizualny jest wspaniały, chrom nie matowieje nawet po wielu latach, ciesząc oko swą lustrzaną niemal powierzchnią. Ale Amerykanie poszli o krok dalej, pokrywając felgi swoich żłopiących niesamowite ilości benzyny aut innymi metalami szlachetnymi. Możesz więc poszukać felg, które w procesie galwanizacji są pokryte warstwą srebra a nawet złota...
Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?
Spinery
REKLAMA
Amerykanie poszli jednak o krok dalej i oprócz tego, że felgi ich aut odbijają każdy promień światła, postanowili, że powinny się kręcić mimo tego, że auto stoi. Chyba taka była geneza tzw. spinerów, ale każda inna historia będzie równie dobra. Spinery to specjalne nakładki na felgi, które mogą obracać się wraz z całym kołem. Kiedy auto hamuje i staje, spiner dzięki swej bezwładności kręci się dalej. Kwestie gustu pozostawmy na marginesie a jeśli chcecie zobaczyć porządne spinery, obejrzyjcie dowolny teledysk z udziałem czarnoskórego wykonawcy z łańcuchem na szyi.
Jeśli chcesz spinery, wybierz w pełni metalową wersję. Będziesz miał pewność, że nie rozpadną się po godzinie jazdy. Unikaj plastikowych bądź nawet metalowych nakładek. Spiner to felga z kręcącym się elementem a nie dołączany kawałek blachy. Taka tania wersja może być nawet niebezpieczna – kręci się poza felgą, zamiast wewnątrz niej.
Zobacz również: Jak podświetlić felgi?
Felgi rajdowe
Jeśli Twoje auto ma rajdową charakterystykę i chcesz to podkreślić, sięgnij po felgi, jakie montuje się na autach WRC – białe, wieloramienne. Paradoksalnie nie zabijają ceną, o ile kilkaset złotych za sztukę jest okazją. Ale rajdowe auto na białych felgach OZ naprawdę prezentują się najlepiej.
REKLAMA
REKLAMA