REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Znakowanie samochodów: na czym polega i co tak właściwie daje? Odpowiedzią może się stać system SelectaDNA stosowany przez Toyotę w Polsce.

Znakowanie DNA, czyli straszak na złodzieja

Na czym polega znakowanie samochodów? Brytyjska firma Selectamark Security Systems Plc. opracowała system, w którym na różne części w pojeździe nanoszona jest niewidoczna substancja. Jej elementem są mikroznaczniki zawierające numer charakterystyczny tylko dla jednego pojazdu. System kryminalistycznego znakowania samochodów oznacza naniesienie na auto – a konkretnie Toyotę – w sumie ponad 1000 aluminiowych mikroznaczników o średnicy 0,5 mm. Widać je dopiero po powiększeniu. Pojawiają się na katalizatorze, felgach, szybach i 50 innych częściach.

REKLAMA

Znakowanie samochodów

Znakowanie samochodów

Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty

Materiały prasowe Toyota

Znakowanie samochodów. Złodziej tego nie usunie!

Znakowania samochodów z uwagi na skalę ich ilości i sposób naniesienia nie da się usunąć. Poszczególne mikroznaczniki są odporne na tarcie i temperaturę. I nie są to jedynie słowa przedstawicieli Toyoty, ale standard potwierdzony notą Grade A jedynej akredytowanej normy dla oznakowani kryminalistycznych BSI PAS 820: 2012. Znaczniki mają się utrzymać na pojeździe co najmniej 5 lat.

DNA Program: naklejka na szybie w pakiecie

REKLAMA

Świadectwem tego, że konkretny egzemplarz Toyoty był znakowany DNA jest naklejka na szybie. Ma ona stanowić informację dla potencjalnego złodzieja, że kradzież się nie opłaca. Szczególnie że organy ścigania będą w stanie wyśledzić przestępstwo zarówno jeżeli odnajdą auto w całości, jak i po rozebraniu go na części i sprzedaży poszczególnych podzespołów.

Z praktycznego punktu widzenia najważniejszą częścią systemu SelectaDNA są duże, dobrze widoczne naklejki na szybach. To one powodują, że złodziej z daleka widzi, że kradzież tego akurat samochodu jest dla niego niebezpieczna, a sprzedaż części będzie utrudniona i narazi go na odkrycie przez policję. Oznakowanie na szybach jest też informacją dla policji. Oficer może wychwycić takie kradzione auto nawet podczas zwykłej kontroli drogowej – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Znakowanie samochodów

Znakowanie samochodów

Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty

Materiały prasowe Toyota

Znakowanie samochodu: co tak naprawdę oznacza kod?

W sytuacji, w której policjanci znajdą kradzione auto lub części pochodzące z kradzionego samochodu, bez problemów powinni poradzić sobie z odczytaniem kodu. Mikroznacznik wystarczy powiększyć i odczytać sekwencję znaków. Jej zdekodowanie też nie powinno stanowić trudności i to bez dostępu do bazy Toyoty. Syntetyczne DNA jest analizowane tymi samymi metodami kryminalistycznymi, co wszystkie inne rodzaje DNA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Znakowanie samochodów

Znakowanie samochodów

Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty

Materiały prasowe Toyota

Znakowanie samochodu DNA: cena to dokładnie...

Mikroznaczniki, syntetyczne DNA, znakowanie samochodu i wreszcie unikalny kod. To wszystko brzmi... drogo? Całe szczęście nie. SelectaDNA jest oferowany w cenie auta we wszystkich wersjach wyposażenia dla niemal wszystkich modeli osobowych – od Yarisa po Highlandera i Land Cruisera.

Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Materiały prasowe Toyota
Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Materiały prasowe Toyota
Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Materiały prasowe Toyota
Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Materiały prasowe Toyota
Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Materiały prasowe Toyota
Znakowanie samochodów, czyli mikronaklejki SelectaDNA Toyoty
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA