REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy elektryk Toyoty właśnie pokazał swoje oblicze. Auto jest rewolucyjne, bo otwiera gamę beyond Zero, a do tego powstał z myślą o e-napędzie.

Toyota bZ4X: trochę pierwszy i z pewnością elektryk

Toyota bZ4X oczywiście nie do końca jest pierwszym elektrykiem marki. Powód? Firma sprzedawała już czyste e-pojazdy na rynku japońskim czy niedawno wprowadziła do oferty e-vana, a do tego warto wspomnieć chociażby o napędzie wodorowym, który również opiera się na silnikach elektrycznych. To jednak pierwszy pojazd Toyoty, który w stu procentach powstał z myślą o napędzie elektrycznym. Stąd otwiera w ofercie marki nową gamę o nazwie bZ – beyond Zero. A to nie jedyne litery w nazwie, które warto rozwinąć. Bo kluczowa jest też dalsza część oznaczenia. 4X wskazuje na SUV-a z napędem na cztery koła!

REKLAMA

Pierwszy elektryk Toyoty

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Materiały prasowe Toyota

Stylizacja to jedno. Ważniejsza jest platforma Toyoty bZ4X

Stylizacja Toyoty bZ4X jest kwestią gustu. Dwie rzeczy są jednak pewne. SUV prezentuje się muskularnie i nowocześnie. A do tego ma elektryczną platformę zgodną z architekturą e-TNGA, która pozwoliła na schowanie baterii w podłodze i zapewnienie autu idealnego rozkładu mas. Rozmiar auta? bZ4X będzie o 85 mm niższy i nieco krótszy od modelu RAV4. W tym samym czasie zaoferuje aż o 160 mm większy rozstaw osi. Wnętrze z kolei jest niezwykle proste i chciałoby się powiedzieć czyste stylistycznie. Konsola została zdominowana przez absurdalnej wręcz wielkości ekran dotykowy. Za tylnymi fotelami inżynierowie wygospodarowali 452-litrowy bagażnik.

Pierwszy elektryk Toyoty

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Materiały prasowe Toyota

Toyota bZ4X: napęd, zasięg i ładowanie

REKLAMA

Toyota bZ4X z napędem FWD będzie napędzana 204-konnym elektrykiem. Motor zaoferuje 265 Nm momentu obrotowego. Wersja AWD zagwarantuje 217 koni i 336 Nm. Dodatkowo będzie w stanie przyspieszyć do pierwszej setki w 7,7 sekundy. Elementem układu napędowego stanie się bateria litowo-jonowa o pojemności 71,4 kWh. Ma oferować zasięg wynoszący ponad 450 km, a do tego wyjątkową trwałość. Testy baterii wykazały zachowanie 90 proc. pojemności po 10 latach, a wszystko dzięki innowacyjnemu systemowi zarządzania energią. Akumulator będzie można ładować z mocą wynoszącą nawet 150 kW.

Proces ładowania będzie wspomagać też dach z bateriami słonecznymi. Wybór opcjonalnego wyposażenia ma pozwolić na zgromadzenie każdego roku energii potrzebnej do pokonania nawet 1800 km.

Pierwszy elektryk Toyoty

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Materiały prasowe Toyota

Toyota bZ4X może nie mieć... kolumny kierowniczej!

Ważną innowacją, którą z czasem Toyota chce wprowadzić w modelu bZ4X jest układ kierowniczy typu steer-by-wire. One Motion Grip oznacza, że nie ma klasycznej kierownicy i kolumny kierowniczej. Pojawia się wolant, który za pomocą kabli komunikuje się z kołami. To zwiększa ilość miejsca w kabinie i poprawia szybkość reakcji na ruchy "kierownicą". Co więcej, do osiągnięcia skrajnych położeń kół wystarczy obrót wolantu o 150 stopni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Europejska premiera Toyoty bZ4X odbędzie się 2 grudnia 2021 roku.

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA