REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy elektryk Toyoty właśnie pokazał swoje oblicze. Auto jest rewolucyjne, bo otwiera gamę beyond Zero, a do tego powstał z myślą o e-napędzie.

Toyota bZ4X: trochę pierwszy i z pewnością elektryk

Toyota bZ4X oczywiście nie do końca jest pierwszym elektrykiem marki. Powód? Firma sprzedawała już czyste e-pojazdy na rynku japońskim czy niedawno wprowadziła do oferty e-vana, a do tego warto wspomnieć chociażby o napędzie wodorowym, który również opiera się na silnikach elektrycznych. To jednak pierwszy pojazd Toyoty, który w stu procentach powstał z myślą o napędzie elektrycznym. Stąd otwiera w ofercie marki nową gamę o nazwie bZ – beyond Zero. A to nie jedyne litery w nazwie, które warto rozwinąć. Bo kluczowa jest też dalsza część oznaczenia. 4X wskazuje na SUV-a z napędem na cztery koła!

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy elektryk Toyoty

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Materiały prasowe Toyota

Stylizacja to jedno. Ważniejsza jest platforma Toyoty bZ4X

Stylizacja Toyoty bZ4X jest kwestią gustu. Dwie rzeczy są jednak pewne. SUV prezentuje się muskularnie i nowocześnie. A do tego ma elektryczną platformę zgodną z architekturą e-TNGA, która pozwoliła na schowanie baterii w podłodze i zapewnienie autu idealnego rozkładu mas. Rozmiar auta? bZ4X będzie o 85 mm niższy i nieco krótszy od modelu RAV4. W tym samym czasie zaoferuje aż o 160 mm większy rozstaw osi. Wnętrze z kolei jest niezwykle proste i chciałoby się powiedzieć czyste stylistycznie. Konsola została zdominowana przez absurdalnej wręcz wielkości ekran dotykowy. Za tylnymi fotelami inżynierowie wygospodarowali 452-litrowy bagażnik.

Pierwszy elektryk Toyoty

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Materiały prasowe Toyota

Toyota bZ4X: napęd, zasięg i ładowanie

Toyota bZ4X z napędem FWD będzie napędzana 204-konnym elektrykiem. Motor zaoferuje 265 Nm momentu obrotowego. Wersja AWD zagwarantuje 217 koni i 336 Nm. Dodatkowo będzie w stanie przyspieszyć do pierwszej setki w 7,7 sekundy. Elementem układu napędowego stanie się bateria litowo-jonowa o pojemności 71,4 kWh. Ma oferować zasięg wynoszący ponad 450 km, a do tego wyjątkową trwałość. Testy baterii wykazały zachowanie 90 proc. pojemności po 10 latach, a wszystko dzięki innowacyjnemu systemowi zarządzania energią. Akumulator będzie można ładować z mocą wynoszącą nawet 150 kW.

Proces ładowania będzie wspomagać też dach z bateriami słonecznymi. Wybór opcjonalnego wyposażenia ma pozwolić na zgromadzenie każdego roku energii potrzebnej do pokonania nawet 1800 km.

REKLAMA

Pierwszy elektryk Toyoty

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?

Materiały prasowe Toyota

Toyota bZ4X może nie mieć... kolumny kierowniczej!

Ważną innowacją, którą z czasem Toyota chce wprowadzić w modelu bZ4X jest układ kierowniczy typu steer-by-wire. One Motion Grip oznacza, że nie ma klasycznej kierownicy i kolumny kierowniczej. Pojawia się wolant, który za pomocą kabli komunikuje się z kołami. To zwiększa ilość miejsca w kabinie i poprawia szybkość reakcji na ruchy "kierownicą". Co więcej, do osiągnięcia skrajnych położeń kół wystarczy obrót wolantu o 150 stopni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Europejska premiera Toyoty bZ4X odbędzie się 2 grudnia 2021 roku.

Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Pierwszy elektryk Toyoty? Oto bZ4X. Co o nim wiadomo?
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA