REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konserwacja karoserii po zimie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Peugeot Ciesielczyk
- autoryzowany koncesjoner marki Peugeot w Polsce
lakier polerowanie Fot. Fotolia
lakier polerowanie Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z nadejściem cieplejszych dni przychodzi czas na pozimowe porządki. Również, a dla wszystkich kierowców, przede wszystkim w samochodzie. Poniżej przedstawiamy opis konserwacji karoserii po zimie.

Pierwsze dni wiosny oznaczają koniec z burzliwą, niesprzyjającą aurą. Tegoroczna zima dała się naszym samochodom we znaki. Zmieniająca się pogoda, raz mróz, raz odwilż, śnieg, błoto, sól, piach i kruszący się asfalt. Wszystko to doświadczyło przede wszystkim zewnętrzne elementy samochodu, a więc karoserię nadwozia, ale także (niejednokrotnie nieosłonięte) podwozie.

REKLAMA

Zobacz też: Przegląd szyby czołowej – na co zwrócić uwagę?

Konserwacja karoserii po zimie - mycie również podwozia

REKLAMA

Porządki z autem zacząć trzeba od dokładnego umycia. Co oczywiste i widoczne gołym okiem ze względu na estetykę. Ale, co chyba ważniejsze, znajdujący się na karoserii brud może być dla niej niebezpieczny. Zapewne bowiem jest to nie tylko błoto pośniegowe i piach, ale także środki chemiczne i sól, którymi posypuje się śnieg na drogach. To jedne z podstawowych przyczyn powstawania korozji.

- W podwoziu samochodu mogą się zdarzyć otarcia lub trwałe uszkodzenia powłoki antykorozyjnej lub ochronnej. Do naprawy tej warstwy używa się preparatów, najczęściej w aerozolu, i są to farby, które w sposób natryskowy uzupełniają ubytki – mówi Leszek Raczkiewicz, kierownik serwisu Peugeot Ciesielczyk z Poznania.

Na początku warto opłukać całe nadwozie i podwozie ciepłą wodą, co pozwoli na usunięcie zewnętrznej warstwy zanieczyszczeń. Najlepszym do tego narzędziem będzie myjka wysokociśnieniowa. Dokładnego umycia wymagają szczególnie „schowane” miejsca, jak nadkola. W następnej kolejności będzie trzeba użyć szamponu, bądź płynu czyszczącego. Takie specyfiki dostać można w większości sklepów motoryzacyjnych. Zamiast używania gąbki, czy szmatki, która nie do końca czysta może rysować karoserię, lepsze będzie użycie szamponów lub preparatów do mycia bezdotykowego. Ręcznie można dotrzeć do najbardziej ukrytych zakamarków, jak progi, wykończenia drzwi, czy chociażby okolice tablic rejestracyjnych. Kolejny krok to dokładne spłukanie całego pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Prawidłowe mycie karoserii samochodu

Konserwacja karoserii po zimie - usunięcie rys i polerowanie

Na nadwoziu czystego już samochodu możemy znaleźć rysy, bądź co gorsza wgniecenia. Każdy odprysk mógł spowodować potencjalne ognisko korozji. Za te i inne ubytki w powłoce lakierniczej najlepiej zabrać się jak najszybciej. Choć naprawy blacharskie uchodzą za jedne z droższych, wczesne ich dokonywanie nie musi wcale kosztować fortuny. Specjalistyczne serwisy posiadają bowiem specjalnie do tego przeznaczone sztyfty z lakierem zaprawowym do uzupełniania ubytków w lakierze – nawet tym metalizowanym. - Pozwalają one na zabezpieczenie powłoki lakierniczej przed powstaniem ogniska korozji, bez potrzeby lakierowania całego elementu. Oczywiście zależy to od wielkości i rodzaju uszkodzenia – tłumaczy Leszek Raczkiewicz z Peugeot Ciesielczyk. Ostatnią czynnością będzie zabezpieczenie całego nadwozia oraz „wrażliwych” miejsc karoserii przez woskowanie i konserwację oraz wypolerowanie drobnych rys lub nierówności na powłoce lakierniczej samochodu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA