Czy warto wymienić szybę na nową a jeśli tak, to kiedy to zrobić?
REKLAMA
REKLAMA
Minimalne rysy i zadrapania można polerować. Niestety, szkło jest dość twarde, a co za tym idzie, jest dość niewdzięcznym obiektem do polerowania. Większe rysy, kwalifikują szybę do wymiany. Wbrew pozorom, łatwiejsze do naprawy są małe pęknięcia, tzw. ‘pajęczynki’, które można wypełnić specjalną żywicą.
REKLAMA
Zobacz też: Obniż zużycie paliwa w samochodzie
Kiedy za naprawę szyby mamy zapłacić niewiele mniej niż za nową, warto kupić nowy element. Problem zaczyna się w momencie, kiedy mamy do czynienia z nowoczesnym autem. Czujniki deszczu, wyświetlacze lub ogrzewanie w szybie, mogą wywindować jej cenę do 1000, a czasem i 2000 zł. Mowa tu jest oczywiście o zamiennikach, lub częściach oryginalnych kupowanych poza ASO. Tam zapłacenie ponad tysiąca złotych jest codziennością, nawet w przypadku szyb bez dodatkowego wyposażenia. Także w sprawie naprawy lub montażu szyby, najlepiej od razu udać się do wyspecjalizowanego warsztatu.
Producenci chemii samochodowej oferują specjalne mleczka do szyb, które wnikają we wgłębienia w szybie i redukują refleksy. Skuteczność takich preparatów jest jednak niewielka.
Często nie mamy świadomości, że mamy porysowaną szybę na własne życzenie. Powodów jest kilka: Jedno to stare lub niskiej jakości wycieraczki. Drugie to wycieraczki pracujące na sucho. Trzecie zaś, to opiaszczone wycieraczki. Niestety, nie mamy wpływu na kamienie i odłamki, uderzające w nasze auto.
Pamiętajmy, kiedy komfort naszego widzenia przeszkadza nam w jeździe samochodem, nie wahajmy się - naprawmy, lub wymieńmy szybę, w zależności od stopnia zużycia.
Zobacz też: Jak wymienić olej w układzie wspomagania kierownicy? Czy warto?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.