Jak zamontować/przykleić reklamę lub naklejkę na samochodzie?
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli nosimy się z zamiarem oklejenia naszego samochodu, będziemy mieli do wyboru co najmniej kilka technik. Kryterium wyboru będą w tym przypadku: jakość i szczegółowość grafiki, którą chcemy umieścić na swoim samochodzie, a także powierzchnia (jej wielkość oraz rodzaj przetłoczeń na naszym samochodzie).
REKLAMA
Tylko napisy
Jeżeli na karoserii chcemy umieścić jedynie napisy, będziemy mogli użyć wycinanej, kolorowej folii samoprzylepnej. W tym przypadku każdy element jest naklejany osobno. Na rynku znajdziemy również firmy, które dostarczają cały wymagany przez nas napis (np. adres strony www) naniesiony na przeźroczystym nośniku, czyli tzw. folii transportowej. Napis możemy przykleić w całości, a następnie przeźroczystą folię usuwa się.
Zobacz też: Jak przywrócić blask lakieru?
REKLAMA
Innym sposobem na niewielką reklamę jest druk na folii magnetycznej. Może to być druk zarówno o niskiej rozdzielczości w postaci napisów i prostych brył oraz o wysokiej rozdzielczości, w technice druku solwentowego precyzyjnego. Na naszej folii będziemy mogli wtedy umieścić na przykład zdjęcie. Jednak ze względu na ograniczoną powierzchnię takiej reklamy powinniśmy się zastanowić, czy większa ilość szczegółów nie zmniejszy jej czytelności. Zaletą magnesu jest możliwość szybkiego usunięcia w przypadku, kiedy nie życzymy sobie eksponowania nazwy firmy.
Jednak stabilne umocowanie zapewni mu tylko płaska powierzchnia. Dodatkowo znane są przypadki przesuwania się takich reklam podczas jazdy z bardzo dużymi prędkościami. Warto również pamiętać, aby taką folię magnetyczną czasem zdjąć z samochodu i oczyścić, aby nie spotkała nas przykra niespodzianka, gdy samochód jest często parkowany w nasłonecznionym miejscu.
Reklama na większej powierzchni samochodu
Jeżeli chcemy okleić więcej, niż jeden element samochodu, możemy wybrać reklamę wielkoformatową na folii wylewanej. Często oferowane są dwie jakości druku solwentowego. Tańsza opcja pozwala na drukowanie nieskomplikowanych kształtów. Natomiast dzięki droższej uzyskujemy możliwość umieszczenia bardzo szczegółowych zdjęć. Istnieje także możliwość łączenia metody wektorowej i solwentowej, co obniża koszt oklejenia. Jednak folia wylewana pozwala nam na oklejenie całości samochodu jednym kawałkiem. Pracownia drukująca taką reklamę powinna dobrać odpowiednią folię do przetłoczeń naszego samochodu. Inny rodzaj folii (bardziej elastyczny) zostanie także wybrany, jeżeli przyklejamy ją na plandekę auta dostawczego.
Zobacz też: Jak polerować karoserię auta?
Aby zamontować taką folię, musimy dokładnie oczyścić samochód, użyć opalarki, która ją podgrzeje podczas montażu i wykazać się dużą sprawnością manualną. Dodatkowo samochód powinien stać w pomieszczeniu o pokojowej temperaturze nie tylko podczas samego klejenia. Powinniśmy pozostawić go tam także przynajmniej kilkanaście godzin lub dobę, zanim zaczniemy go używać. Jeżeli tego nie zrobimy, może okazać się, że zwłaszcza w miejscach głębokich przetłoczeń folia zacznie się po pewnym czasie odklejać.
Czy reklama na samochodzie jest droga?
Wszystko zależy od wybranej od nas opcji i wielkości samochodu. Najtańsze reklamy wektorowe na folii samoprzylepnej to koszt zaledwie kilkudziesięciu złotych. Jeżeli oklejamy samochód folią wylewaną w druku solwentowym precyzyjnym, będziemy musieli liczyć się z kosztem oscylującym około 100zł za metr kwadratowy. Robocizna, czyli samo naklejenie folii wylewanej przy małym samochodzie będzie nas kosztować około 500zł. Jak opisywaliśmy wcześniej, jest to praca żmudna i wymagająca doświadczenia. Przy tańszym druku solwentowym twardym warto przeanalizować także laminowanie, co kosztuje około 20zł/m2,a zabezpieczy naszą reklamę przed czynnikami zewnętrznymi. Cała usługa wraz z projektem może nas kosztować nawet 2500zł. A w przypadku samochodów dużych nawet dwukrotnie więcej. Jednak są na rynku także firmy, które zaoferują nam taką usługę za cenę prawie dwukrotnie niższą. Możemy zapytać o wskazanie ich wcześniejszych klientów, aby sprawdzić jakość montażu.
A może tylko szyba?
REKLAMA
Inną opcją jest oklejenie tylko szyb samochodu. Zastosujemy wtedy folię, która posiada szczeliny przepuszczające światło. Jest to tzw. folia „One Way Vision”. Od wewnątrz jest ona koloru czarnego, natomiast zewnątrz może posiadać dowolny, wybrany przez nas nadruk. Samo przepuszczanie światła jest nieco ograniczone co zmniejsza nagrzewanie się samochodu, jednak są także minusy. Podczas deszczu folia sprawia, że widoczność przez oklejone szyby spada właściwie do zera.
W przypadku oklejania samochodu warto uzbroić się w cierpliwość. Zadrukowana folia powinna być sezonowana, a oklejony samochód przechowany nawet dobę w ciepłym pomieszczeniu. Jeżeli będziemy wymagali bardzo szybkiego wykonania usługi, może się okazać, że ucierpi na tym zarówno wytrzymałość druku, jak i kleju naszej reklamy.
REKLAMA
REKLAMA