REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A6 C5 z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silniki benzynowe stosowane w Audi A6 C5 dobrze współpracują z instalacją LPG. Wysokie osiągi i umiarkowany apetyt na paliwo zapewnia jednostka 3.0 V6 220KM.
Silniki benzynowe stosowane w Audi A6 C5 dobrze współpracują z instalacją LPG. Wysokie osiągi i umiarkowany apetyt na paliwo zapewnia jednostka 3.0 V6 220KM.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 C5 to model niezwykle popularny na rynku samochodów używanych. Dominują w nim silniki o dużej pojemności dlatego wiele osób montuje do nich instalację LPG. Które jednostki napędowe są najbardziej godne polecenia w tym aucie?

Audi A6 to reprezentant samochodów klasy wyższej. Ze względu na sporą utratę wartości, obecnie nie ma problemu z nabyciem takiego auta za połowę ceny nowego Fiata Panda. Należy jednak pamiętać, że większość egzemplarzy jest już w zaawansowanym wieku, a wysoki stopień skomplikowania konstrukcji przyczynia się do wysokich kosztów eksploatacji model A6.

REKLAMA

Silniki V6 Audi

Najlepsze opinie co do dobrej współpracy z instalacją LPG zbierają silniki 2.4 V6 165KM (ALF, AML, APS, ARJ), 2.4 V6 170KM (BDV), 2.8 V6 193KM (AMX, APR, AQD, AGE) oraz 3.0 V6 220KM (ASN, BBJ). Każdy z nich występował w kilku różnych wersjach, ale pod względem współpracy z LPG przedstawiają identyczny poziom. Nie ma w nich problemu z wypalaniem gniazd zaworowych, choć źle ustawiona instalacja potrafi nawet i je zniszczyć.

Zobacz też: Metody zabezpieczania gniazd zaworowych

Silniki V6 wyposażone są w dwie głowice z 30 gniazdami zaworów, więc kupno modelu z wyeksploatowaną jednostką napędową może skutkować koniecznością jej remontu – koszt ok. 4 000 zł. Warto więc albo kupić model bez instalacji LPG i potem zamontować ją we własnym zakresie, albo odnaleźć model z udokumentowaną przeszłością serwisową i poddać go dokładnej kontroli technicznej. Koszt założenia instalacji LPG w tych silnikach to 3800-4500 zł (IV-generacja).

1.8 Turbo 20V

Oprócz jednostek sześciocylindrowych, bardzo popularnym silnikiem w Audi A6 C5 był motor 1.8T 180KM (AJL), który zapewnia osiągi zbliżone do jednostki 2.8 V6 193KM. Jego słabsza odmiana o mocy 150KM (ANB, APU, rzadko ARK) to alternatywa dla jednostki 2.4 V6 165KM. W obu przypadkach należy pamiętać o serwisowaniu turbosprężarki, bowiem jej niesprawność zamyka nam drogę do deklarowanych parametrów silnika. Mniejsza liczba cylindrów i tylko jedna głowica oraz niższy stopień skomplikowania to niższy koszt ewentualnej naprawy silnika 1.8T.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Silniki V8 Audi

REKLAMA

W silnikach V8 montaż instalacji LPG także nie ma przeciwwskazań choć ich eksploatacja jest znacznie droższa. Nawet za używaną, kilkunastoletnią głowicę zapłacimy co najmniej 500 zł, do tego dochodzi większa pojemność układu olejowego silnika, większa liczba świec, drogie cewki zapłonowe itp.

Jeśli zależy nam na tym właśnie modelu, to pamiętajmy, że jego obsługa nie będzie ograniczać się tylko do uzupełniania jego baku paliwa. Jeśli jesteśmy gotowi to zaakceptować i mimo to chcemy zamontować instalację LPG to wybierzmy egzemplarz z silnikiem V6, najlepiej 2.8 V6 lub 3.0 V6.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA