REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kalkulator OC kontra Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny — jak internet zmienił system ubezpieczeń

samochód, pieniądze Fot. Fotolia
samochód, pieniądze Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wybór obowiązkowej polisy OC jest dziś wygodny i szybki. Jednak szanse na uniknięcie płatności spadły praktycznie do zera. Sprawdź jak internet pomaga kierowcom, kupić tanie ubezpieczenie i jak jego możliwości wykorzystały urzędy nadzorujące system ubezpieczeń w Polsce.

Według informacji przekazanych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny tylko w ciągu roku aż o 80 procent wzrosła liczba osób, które sprawdziły historię swojego ubezpieczenia w ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych UFG. Jak zapewnia Fundusz, wzrost zainteresowania wynika z nowych funkcjonalności, które pozwalają właścicielom pojazdów na pobranie online historii ubezpieczenia, a także wprowadzonych niedawno przepisów, zwalniających kierowców z obowiązku posiadania przy sobie dokumentu potwierdzającego wykupienie polisy OC.

REKLAMA

REKLAMA

Nowe regulacje pozwalają policji sprawdzić, czy zatrzymane do kontroli auto posiada aktualne ubezpieczenie w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, zasilanej właśnie z bazy UFG.

Kto pyta, nie błądzi

Tylko do sierpnia 2019 roku do bazy UFG wpłynęło ponad 280 tys. zapytań na temat swojej historii ubezpieczeń. Analizując dane statystyczne, okazało się, że ich autorami byli najczęściej trzydziestoletni mężczyźni. W sumie z ich strony UFG otrzymał ponad 42% zapytań. Większość osób, bo aż 70% chciało poznać historię ubezpieczeń OC i AC. Przekazane im dane zawierały nazwy towarzystw ubezpieczeniowych, które sprzedały im polisę, okresy ich ważności oraz numery ubezpieczeń.

REKLAMA

Dodatkowo ponad 30% osób weryfikujących dane w UFG sprawdzało historię szkód. Otrzymywali w związku z tym zestawienie uwzględniające liczbę, daty i wartości wypłaconych odszkodowań. Co ciekawe pobrać można dane nie tylko na temat własnej przeszłości, ale również informacje dotyczące historii szkód kierowców prowadzących nie swoje pojazdy np. należące do członków rodziny czy auta służbowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dostęp do danych w UFG jest darmowy. Fundusz nie pobiera żadnych opłat za przekazanie historii polis komunikacyjnych. Jedyne co należy zrobić, aby uzyskać dostęp do informacji, to założyć konto się na stronie ufg.pl. Fundusz zweryfikuje tożsamość właściciela samochodu i aktywuje profil klienta.

Dokumenty można pobierać nie tylko w języku polskim, ale również w języku angielskim i niemieckim. Zebraną historię można dzięki temu bez problemu przedstawić ubezpieczycielom za granicą, którzy zapewne uwzględnią ją przy wycenie składki.

Każdy kij ma dwa końce

Jednak Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny to nie tylko wygodne narzędzie dla właścicieli pojazdów. W rzeczywistości rozwiązanie online to przede wszystkim bat na niesumiennych płatników. Dotąd, jeśli nie mieliśmy opłaconego ubezpieczenia OC, mogliśmy spodziewać się mandatu w przypadku kontroli drogowej. Oczywiście zatrzymanie przez policję jest pewnie bardziej prawdopodobne niż trafienie szóstki w popularnej loterii, jednak mimo wszystko tak dziurawy system weryfikacji opłat stanowił zachętę do jego omijania. Technologiczne zmiany, jakie wprowadzono, aby temu zapobiec, okazują się niezwykle skuteczne.

Nawet jednodniowe opóźnienie z zapłatą może skutkować 900 zł kary za brak ciągłości ubezpieczenia. W przypadku ponad dwutygodniowego opóźnienia kary rosną niebagatelnie, bo aż do 4500 zł. Właściciele samochodów osobowych i ciężarowych zapłaciliby odpowiednio 1350 zł i 6750 zł. A ponieważ skuteczność wyłapywania jest coraz wyższa, zamiast uciekać przed tym obowiązkiem lepiej będzie wybrać tanią polisę.

W czym pomoże kalkulator OC

Tutaj w sukurs płatnikom przychodzi rozwiązanie online stworzone przez branżę fintech, czyli porównywarka OC. Umożliwia on szybkie porównanie cen polis oferowanych przez wiele różnych towarzystw ubezpieczeniowych. Jedyne co należy zrobić to wejść na stronę kalkulatora OC porowneo.pl i podać kluczowe informacje dotyczące ubezpieczanego pojazdu oraz własne dane. Najważniejsze będą informacje o mieście, w którym mieszkamy, wiek oraz to jak długo mamy prawo jazdy. Te wszystkie czynniki wpływają na wysokość ceny za polisę OC.

Biorąc pod uwagę, że w przypadku tego ubezpieczenia jedynie cena nie jest regulowana przepisami, warto dokonać niewielkich starań, aby skupić się na jedynym kryterium, które powinniśmy uwzględnić — czyli na cenie. Podsumowując: im niższa cena, tym lepiej.

Kalkulator OC po zebraniu danych, w ciągu kilku minut przedstawi nam oferty wielu towarzystw ubezpieczeniowych. My tym samym musimy jedynie wybrać najtańszą i sfinalizować transakcję, korzystając z metod płatności online.

Oznacza to, że kalkulator przyda się szczególnie w sytuacjach podbramkowych, kiedy o zbliżającym się końcu polisy przypomni nam się np. na wakacjach, w delegacji lub w innym nietypowym miejscu. Gdziekolwiek jesteśmy, możemy wykorzystać go do rozwiązania problemu, zyskując spokój i oszczędzając pieniądze.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA