REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kierowcy zapłacą więcej za przejazd A2. Od poniedziałku – 11 marca stawka rośnie o 6 zł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kierowcy zapłacą więcej za przejazd A2. Od poniedziałku – 11 marca stawka rośnie o 6 zł
Kierowcy zapłacą więcej za przejazd A2. Od poniedziałku – 11 marca stawka rośnie o 6 zł
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przejazd autostradą A2 między Nowym Tomyślem a Koninem stanie się o 6 zł droższy. 6 zł więcej od poniedziałku – 11 marca zapłacą jednak wyłącznie kierowcy aut osobowych. W przypadku dużych ciężarówek opłata wzrośnie już o 60 zł.

Spółka Autostrada Wielkopolska informuje o podwyżkach opłat za przejazd zarządzanym przez nią fragmentem A2. Skąd pomysł na wzrost cen? Firma tłumaczy się rosnącymi kosztami utrzymania autostrady, wysokimi stopami procentowymi oraz utrzymującym się wzrostem inflacji.

REKLAMA

Podwyżka nie dotyczy całej autostrady A2

REKLAMA

Kluczowe jest to, że podwyżka opłat nie dotyczy całej autostrady A2. Powiem więcej, nie dotyczy nawet całego szlaku zarządzanego przez spółkę Autostrada Wielkopolska. Odnosi się do 150-kilonetrowego fragmentu poprowadzonego między Nowym Tomyślem a Koninem. Będzie zatem aktualna w przypadku wszystkich podróżujących w kierunku i z kierunku np. Poznania. Opłaty na trasie Świecko – Nowy Tomyśl pozostają bez zmian. Skąd taki wybiórczy charakter wzrostu cen?

Odcinek autostrady A2 na trasie Nowy Tomyśl – Konin jest w całości utrzymywany przez Autostradę Wielkopolską. Oznacza to, że podatnicy w żadnym stopniu nie ponoszą kosztów jej eksploatacji i utrzymania. Tylko kierowcy faktycznie korzystający z usługi płacą za przejazd – powiedziała PAP rzeczniczka spółki Autostrada Wielkopolska – Anna Ciamciak.

Ile wynosi podwyżka opłat na autostradzie A2?

Od poniedziałku – 11 marca 2024 r. od godz. 6:00 kierowcy jadący autostradą A2 między Nowym Tomyślem a Koninem:

  • motocyklem zapłacą 48 zł (3 zł więcej).
  • pojazdem osobowym o dwóch osiach zapłacą 96 zł (6 zł więcej).
  • pojazdem samochodowym o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła
  • bliźniacze oraz motocyklem i pojazdem samochodowym o dwóch osiach z przyczepami zapłacą 153 zł (12 zł więcej).
  • pojazdem samochodowym o trzech osiach oraz pojazdem samochodowym o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła bliźniacze z przyczepami, zapłacą 234 zł (18 zł więcej).
  • pojazdem samochodowym o więcej niż trzech osiach oraz pojazdem samochodowym o trzech osiach z przyczepami zapłacą 354 zł (27 zł więcej).
  • pojazdem ponadnormatywnym zapłacą 960 zł (60 zł więcej).

Ostatnio stawki opłat za przejazd autostradą A2 były zwiększane we wrześniu 2023 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak można zapłacić za przejazd A2? Czy tu obowiązuje e-TOLL?

REKLAMA

W przypadku autostrady A2 zarządzanej przez Autostradę Wielkopolską, a więc mowa o odcinku między Świeckiem a Koninem, istnieje jedna forma płatności. Kierowca musi opłacić przejazd na bramce. Może tego dokonać gotówką, kartą lub przy pomocy karty paliwowej. Na tym odcinku A2 nie obowiązuje płatność przez e-TOLL. Nie ma też możliwości wniesienia opłaty przez system kamer i automatycznie otwierające się bramki.

Co ważne, płatność na A2 Świecko – Konin wnoszą wszyscy kierowcy. Na tym odcinku kierujący samochodami osobowymi nie zostali zwolnienia z obowiązku wnoszenia opłaty przez rządowe rozporządzenia. To jeden z dwóch wyjątków na mapie Polski.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA