REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przewozić sprzęt narciarski samochodem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Jak przewozić sprzęt narciarski samochodem? / Fot. Audi
Jak przewozić sprzęt narciarski samochodem? / Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Już za kilka dni zaczną się ferie zimowe, a część rodziców z dziećmi chętnie wybierze się na ośnieżone stoki. Warto wiedzieć jak przewozić sprzęt narciarski samochodem, dlatego prezentujemy krótki poradnik, który wyjaśni jak bezpiecznie przewozić narty i snowboard.
Bagażnik na narty do Audi A1 Fot. Audi

Audi

Ze względu na ich kształt i wymiary przewożenie nart i desek snowboardowych nie jest łatwe. Często dojazd w góry wiąże się z pokonaniem setek kilometrów, dlatego trzeba zadbać nie tylko o to, by sprzęt narciarski zmieścił się do pojazdu, ale również musimy zabezpieczyć go tak, by w razie wypadku nie zrobił pasażerom krzywdy. W wielu autach po środku tylnej kanapy znajduje się otwór, przez który możemy przełożyć narty, jednak jeśli otwór nie jest zabezpieczony specjalnym rękawem, to lepiej zdać się na boxy dachowe lub uchwyty narciarskie montowane do relingów dachowych. Wystarczy sobie wyobrazić, jak w chwili kolizji rozpędzone narty przelatują przez całą kabinę pasażerską i przednią szybę, by skłonić się do wymienionych wcześniej alternatywnych rozwiązań.

REKLAMA

Uchwyty narciarskie

Uchwyty narciarskie mocowane do relingów dachowych to rozwiązanie, pozwalające na przewożenie od 4 do 6 par nart lub desek snowboardowych. Taka forma przewożenia sprzętu zimowego najlepiej sprawdza się na krótszych trasach, ponieważ wtedy przedmioty są krócej narażone na możliwość zabrudzenia solą, piaskiem czy błotem śniegowy znajdującym się na drodze. Warto przy okazji zaopatrzyć się w specjalne pokrowce, które ochronią narty i deski przed uszkodzeniami. Trzeba również pamiętać o prawidłowym zamocowaniu sprzętu - narty powinny być zamontowane tyłem do kierunku jazdy, dzięki czemu opór aerodynamiczny będzie mniejszy oraz zostaną zniwelowane wibracje, które mogłyby spowodować rozluźnienie uchwytów mocujących.

Bagażnik magnetyczny

Bagażnik magnetyczny to rozwiązanie zaprojektowane pod kątem aut bez relingów dachowych i z metalowymi dachami. Montaż jest bardzo prosty - wystarczy umocować bagażnik na dachu, który sam "przyssie" się do podłoża. Warto pamiętać o wcześniejszym dokładnym wyczyszczeniu dachu, by urządzenie nie porysowało lakieru. Niestety bagażnik magnetyczny ma też wady, ponieważ zmieści mniej par nart niż uchwyty narciarskie, a także może paść łupem złodziei właśnie ze względu na łatwy montaż i demontaż.

Box dachowy

To najlepsze, ale również i najdroższe rozwiązanie. Box dachowy pozwala na zapakowanie nie tylko nart i desek snowboardowych, ale również kijków, odzieży itp. Ponadto rzeczom przewożonym w boxie nie grozi śnieg, sól lub błoto pośniegowe, dlatego pod koniec podróży będą czyste i suche. Warto również pamiętać o tym, że boxy dachowe mają opływowe kształty, co poprawia komfort jazdy. Niestety rozwiązanie to jest drogie, ponieważ ceny pojemników wahają się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Korzystanie z tego rozwiązania to również lepszy komfort jazdy. Podczas zakupu należy zwrócić uwagę na obecność certyfikatów, dopasowanie konkretnego modelu do naszego auta oraz ładowność dachu naszego pojazdu. Box dachowy nie powinien wystawać poza obrys nadwozia, producenci boksów zalecają, aby nie przekraczać 130 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA