REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przewozić sprzęt narciarski samochodem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Jak przewozić sprzęt narciarski samochodem? / Fot. Audi
Jak przewozić sprzęt narciarski samochodem? / Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Już za kilka dni zaczną się ferie zimowe, a część rodziców z dziećmi chętnie wybierze się na ośnieżone stoki. Warto wiedzieć jak przewozić sprzęt narciarski samochodem, dlatego prezentujemy krótki poradnik, który wyjaśni jak bezpiecznie przewozić narty i snowboard.
Bagażnik na narty do Audi A1 Fot. Audi

Audi

Ze względu na ich kształt i wymiary przewożenie nart i desek snowboardowych nie jest łatwe. Często dojazd w góry wiąże się z pokonaniem setek kilometrów, dlatego trzeba zadbać nie tylko o to, by sprzęt narciarski zmieścił się do pojazdu, ale również musimy zabezpieczyć go tak, by w razie wypadku nie zrobił pasażerom krzywdy. W wielu autach po środku tylnej kanapy znajduje się otwór, przez który możemy przełożyć narty, jednak jeśli otwór nie jest zabezpieczony specjalnym rękawem, to lepiej zdać się na boxy dachowe lub uchwyty narciarskie montowane do relingów dachowych. Wystarczy sobie wyobrazić, jak w chwili kolizji rozpędzone narty przelatują przez całą kabinę pasażerską i przednią szybę, by skłonić się do wymienionych wcześniej alternatywnych rozwiązań.

REKLAMA

Uchwyty narciarskie

Uchwyty narciarskie mocowane do relingów dachowych to rozwiązanie, pozwalające na przewożenie od 4 do 6 par nart lub desek snowboardowych. Taka forma przewożenia sprzętu zimowego najlepiej sprawdza się na krótszych trasach, ponieważ wtedy przedmioty są krócej narażone na możliwość zabrudzenia solą, piaskiem czy błotem śniegowy znajdującym się na drodze. Warto przy okazji zaopatrzyć się w specjalne pokrowce, które ochronią narty i deski przed uszkodzeniami. Trzeba również pamiętać o prawidłowym zamocowaniu sprzętu - narty powinny być zamontowane tyłem do kierunku jazdy, dzięki czemu opór aerodynamiczny będzie mniejszy oraz zostaną zniwelowane wibracje, które mogłyby spowodować rozluźnienie uchwytów mocujących.

Bagażnik magnetyczny

Bagażnik magnetyczny to rozwiązanie zaprojektowane pod kątem aut bez relingów dachowych i z metalowymi dachami. Montaż jest bardzo prosty - wystarczy umocować bagażnik na dachu, który sam "przyssie" się do podłoża. Warto pamiętać o wcześniejszym dokładnym wyczyszczeniu dachu, by urządzenie nie porysowało lakieru. Niestety bagażnik magnetyczny ma też wady, ponieważ zmieści mniej par nart niż uchwyty narciarskie, a także może paść łupem złodziei właśnie ze względu na łatwy montaż i demontaż.

Box dachowy

To najlepsze, ale również i najdroższe rozwiązanie. Box dachowy pozwala na zapakowanie nie tylko nart i desek snowboardowych, ale również kijków, odzieży itp. Ponadto rzeczom przewożonym w boxie nie grozi śnieg, sól lub błoto pośniegowe, dlatego pod koniec podróży będą czyste i suche. Warto również pamiętać o tym, że boxy dachowe mają opływowe kształty, co poprawia komfort jazdy. Niestety rozwiązanie to jest drogie, ponieważ ceny pojemników wahają się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Korzystanie z tego rozwiązania to również lepszy komfort jazdy. Podczas zakupu należy zwrócić uwagę na obecność certyfikatów, dopasowanie konkretnego modelu do naszego auta oraz ładowność dachu naszego pojazdu. Box dachowy nie powinien wystawać poza obrys nadwozia, producenci boksów zalecają, aby nie przekraczać 130 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA