REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Paragwaju?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
Podróżowanie samochodem po Paragwaju nie należy do najłatwiejszych zadań a dzieje się tak z wielu powodów.
Podróżowanie samochodem po Paragwaju nie należy do najłatwiejszych zadań a dzieje się tak z wielu powodów.

REKLAMA

REKLAMA

Podróżowanie po Ameryce Południowej to atrakcja, na którą nie każdy może sobie pozwolić. Jeśli jednak będziemy mieli taką okazję to na pewno przemierzanie paragwajskich „rutas” pozostanie głęboko w naszej pamięci – ze względu na malownicze krajobrazy i zmienne warunki drogowe.

Podstawowe przepisy

Pobyt do 90 dni w celach turystycznych nie wymaga od nas posiadania wizy. Aby dostać się na terytorium kraju, potrzebny jest jedynie paszport z 6-miesięcznym terminem ważności. Na granicy spodziewajmy się konieczności okazania biletu powrotnego oraz odpowiednich środków, wystarczających nam na pokrycie kosztów wyjazdu.

REKLAMA

Na wwóz większych kwot niż 9999 USD należy posiadać zezwolenie. W Paragwaju istnieją obostrzenia celne dotyczące wwozu broni, leków czy chronionych gatunków fauny lub flory.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w Boliwii ?

Przepisy drogowe

REKLAMA

Podróżowanie samochodem po Paragwaju nie należy do najłatwiejszych zadań a dzieje się tak z wielu powodów. Jednym z nich jest fakt, iż tylko 25 % dróg w kraju jest asfaltowych, reszta to drogi o ciężkiej nawierzchni do jazdy. Po drugie, zgodnie z południowoamerykańską „tradycją”, kierowcy nie są zbyt przywiązani do obowiązujących przepisów drogowych, co skutkuje niebezpieczeństwem na drodze. Do Paragwaju dochodzi kilka głównych dróg z sąsiadujących krajów Ameryki Południowej: dwie z Brazylii, trzy z Argentyny i jedna z Boliwii.

Drogi biegnące z Sao Paulo i Rio de Janeiro do Asuncion są w naprawdę dobrym stanie – są asfaltowe i dość bezpieczne. Jeżeli zdecydujemy się na przejazd samochodem z Buenos Aires do Paragwaju to spodziewajmy się dobrej drogi. Problemem na tej trasie jest rzadkie występowanie stacji benzynowych, więc należy rozpocząć podróż z pełnym bakiem i dobrze rozplanowywać przystanki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Paragwaju należy jeździć przez całą dobę na światłach tylko na drogach krajowych tzw. rutas. Obowiązek ten nie dotyczy małych , wiejskich dróg. W Paragwaju panuje obowiązek jazdy w zapiętych pasach bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach. W składzie naszego wyposażenia obowiązkowo musi się znaleźć : apteczka pierwszej pomocy, dwa trójkąty ostrzegawcze oraz gaśnica. Ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym wynosi – 40 km/h, na drogach krajowych – 80 km/h. Zdarza się, że na niektórych obszarach miejskich możemy poruszać się 50,60 km/h a na „rutas” możemy osiągać prędkość 110 km/h, jeśli znaki nie informują inaczej. Poza tym, w Paragwaju odczuwalny jest brak znaków drogowych. 

Zobacz też: Jakie przepisy obowiązują w Birmie?

Atrakcje

W stolicy ujrzymy nowoczesne miasto o dość zniszczonych zabytkach, które uległy zniszczeniu podczas działań wojennych 1864-70. Miasto jest rozwinięte turystycznie, rokrocznie przybywa tutaj tysiące turystów z całego świata. W Puerto Stroessner – ważnym ośrodku miejskim będziemy mogli zrobić zakupy w największej strefie wolnocłowej w Ameryce Łacińskiej. W pobliżu miasta ulokowane są wodospady z Iguazu, które stanowią nie lada atrakcję dla wszystkich przybyłych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA