REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bhutan

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

 

Klimat - kiedy jechać?

REKLAMA

Bhutan jest niewielkim królestwem sąsiadującym z Indiami i Tybetem. Pod względem klimatycznym Bhutan przypomina Nepal, bowiem występują tu trzy strefy klimatyczne.

W południowej części, poniżej 150 m n.p.m., dominuje klimat wilgotny z deszczami monsunowymi w okresie od połowy czerwca do września.

Obszary położone na wysokości 1500 – 3000 m n.p.m. są w strefie umiarkowanej chłodnej, jednak poszczególne doliny, w zależności od rozmieszczenia, posiadają zróżnicowany klimat. Wpływ monsunu jest tu mniej wyraźny.

Wyższe partie gór mają klimat podobny do panującego w Alpach, choć bardziej surowy. Opady występują tam głównie latem, ale nie przekraczają 500 mm na metr kwadratowy w ciągu roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pora, która najbardziej nadaje się na podróż do Bhutanu, to okres suchy od listopada do kwietnia.

Wiza, przepisy wjazdowe

Brak stosunków dyplomatycznych nie oznacza dla obywateli RP trudności w otrzymaniu wizy wjazdowej. Turysta udający się do Bhutanu musi uzyskać turystyczną wizę wjazdową; jej koszt wynosi 20 USD. Promesę wizy uzyskuje się wraz z wykupieniem pakietu turystycznego w biurach linii lotniczych Druk-Air (przewoźnik narodowy) lub w agencjach turystycznych uprawnionych do sprzedaży biletów na te linie. Wiza wydawana jest w kilka minut od momentu uzyskania promesy. Okres ważności wizy zależy od rodzaju wykupionego pakietu turystycznego (cena, liczba dni). Do Bhutanu można się dostać drogą powietrzną lub lądową. Druk-Air (www.drukair.com.bt) obsługuje loty do Bhutanu, na międzynarodowe lotnisko w Paro, dwa razy w tygodniu z Delhi, Kalkuty, Katmandu, Dhaki i Bangkoku. Granicę lądową z Indiami można przekraczać przez przejścia znajdujące się na terenie stanów Assam i Bengal Zachodni.

Szczepienia, służba zdrowia

Nie obowiązują żadne szczepienia ochronne.

Podróżowanie po kraju

Ze względu na wysokie ceny i ubogą infrastrukturę turystyczną liczba turystów odwiedzających Bhutan jest ograniczona. Tylko wybrane hotele mają prawo przyjmować cudzoziemców. Wizyta w niektórych regionach kraju wymaga wcześniejszej zgody miejscowego MSW. Wykupienie pełnego pakietu usług turystycznych (zakwaterowanie, wyżywienie, przejazdy po kraju, udział w imprezach kulturalno-folklorystycznych) z przewodnikiem jest obowiązkowe. Podstawowy koszt pakietu to 220 USD dziennie od osoby (poza sezonem turystycznym 160 USD). Kwota ta generalnie zależy od kategorii usług i może być wyższa, np. za lepszy standard hotelu lub włączenie do oferty trekkingu bądź wędkowania. Funkcjonuje system zniżek, np. przy wyjazdach grupowych. Studenci i dyplomaci mają 25 proc. zniżki. W przypadku wyjazdów indywidualnych koszt pakietu jest wyższy o ok. 40 USD. W czasie dużych festiwali religijnych i kulturalnych, które przyciągają do Bhutanu wielu turystów, może się zdarzyć, iż z powodu braku miejsc w hotelu wykupionej kategorii turysta zostanie zakwaterowany w gorszym, bez zwrotu nadpłaconej kwoty. Podróże autostopem nie są dozwolone.

Bezpieczeństwo

Nie ma zagrożenia przestępczością pospolitą. Nie występują też inne zagrożenia, o ile zachowanie turysty nie odbiega od ogólnie przyjętych norm.

Przydatne informacje

  • Sezon turystyczny w Bhutanie trwa zwykle od września do początku grudnia i od lutego do maja. Klimat zwrotnikowy wilgotny, monsunowy, tropikalny na południu, chłodne zimy i gorące lata w dolinach, ostre zimy i chłodne lata w Himalajach.
  • Rezerwacji lotów należy dokonywać ze znacznym wyprzedzeniem (2–4 miesiące przed planowanym terminem podróży).
  • RP nie utrzymuje stosunków dyplomatycznych z Bhutanem. Najbliższa placówka RP (dyplomatyczna i konsularna) znajduje się w New Delhi (Indie).

Stolica: Thimphu
Waluta: ngultrum (BTN), 1 BTN = 100 czetrum
1 USD = 45 BTN
Język urzędowy: dzongkha
Inne języki: angielski

źródło: Ministerstwo Spraw Zagranicznych

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA