REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Niestety torów takich jak w Kielcach praktycznie w Polsce nie ma. Na zdjęciu Volkswagen Scirocco R Cup Fot. Volkswagen
Niestety torów takich jak w Kielcach praktycznie w Polsce nie ma. Na zdjęciu Volkswagen Scirocco R Cup Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Tor Poznań to jeden z dwu prawdziwych obiektów wyścigowych w Polsce. Nie jest łatwo się na niego dostać, jednak ten wysiłek wart jest swojej ceny. Ścigali się na nim i Schumacher i Kubica.

Ulica Wyścigowa w Poznaniu to mekka pasjonatów ryku silników i wysokooktanowej benzyny. Tor Poznań jest jedynym w Polsce obiektem zamkniętym, to znaczy takim którego cała trasa przebiega po specjalnie zaprojektowanym do tego celu pasie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem po Europie i świecie

Powstał z inicjatywy Automobiklubu Wielkopolski w miejscu nieczynnych pasów startowych poznańskiego lotniska Ławica. Oficjalne otwarcie części samochodowo-motocyklowej nastąpiło 1 grudnia 1977 roku, a tor kartingowy oddano do użytku 3 lata później. W 2006 roku przeprowadzono remont nawierzchni głównej nitki toru, w 2010 odnowienia doczekał się też tor kartingowy. Jaki jest tor Poznań? Niezbyt długi. Tak zwana duża pętla liczy sobie dokładnie 4083 metry, ma 14 zakrętów (5 lewych, 9 prawych), łączna długość odcinków prostych wynosi 2205 metrów. Na torze poruszamy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Tor przeznaczony jest do organizowania różnego rodzaju imprez sportowych: np. eliminacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, wyścigi motocyklowe, zawody driftingowe, wyścigi youngtimerów ale również widowiskowe imprezy jak Gran Turismo Polonia, czyli zlot supersportowych samochodów z całej Europy. Oprócz tego na terenie toru odbywa się w każdą niedzielę i czwartek giełda samochodowa, a także różnie imprezy niezwiązane bezpośrednio ze sportem motorowym: koncerty, targi. Właściciel toru, czyli Automobilklub Wielkopolski organizuje także kursy i egzaminy na licencje wyścigowe.

REKLAMA

Położenie i  wyjątkowość Toru Poznań powoduje, że nie jest łatwo skorzystać z niego osobom, które chcą się „pobawić” lub podnieść swoje kwalifikacje. Najłatwiej jest, gdy tor wynajmie instytucja, która później organizuje tak zwany Track Day. Wtedy ścigać się może każdy kto posiada sprawny techniczne i dopuszczony do ruchu samochód oraz aktualne prawo jazdy. Brzmi świetnie? Niestety udział w Track Day’u to duży koszt – średnio wynosi to około 900 złotych za 6 godzin jazdy po torze. Trzeba jednak pamiętać, że ograniczana jest ilość samochodów mogących przebywać w tej samej chwili na torze. Czasem trzeba więc trochę poczekać na swoją kolejkę. Doliczając jeszcze koszt paliwa i opon na zmianę, zbiera się już niezła sumka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak mimo dział w imprezie zorganizowanej jest znacznie tańszy niż indywidualne wynajęcie toru. Jazda po torze wymaga zabezpieczenia bezpieczeństwa, a więc stałą obecność służb medycznych i straży pożarnej i osób zaplecza technicznego. Cena zależy też od terminu, w którym ma odbyć się impreza. W weekend jest oczywiście drożej niż w poniedziałkowe poranki.

Jak dojechać na tor?

Tor Poznań znajduje się na granicy Poznania i Przeźmierowa około 6 kilometrów od centrum Poznania. Z Warszawy jest około 310 kilometrów Przykładowe ceny pokoi hotelowych w Poznaniu (weekend):

Zobacz też: Kompendium: wypożyczalnie aut. Jak wypożyczyć auto, jakie są formalności, na co uważać przy wyborze wypożyczalni?

Blooms  Boutiqe Hostel*** pokój jednoosobowy 92 złote

                                                     Pokój dwuosobowy 238 złotych

Hotel Gromada*** pokój dwuosobowy 262 złote

                                      Pokój trzyosobowy 310 złotych

Comfort Suites*** pokój dwuosobowy 470 złtych

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA