REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dzień na torze: Poznań

Niestety torów takich jak w Kielcach praktycznie w Polsce nie ma. Na zdjęciu Volkswagen Scirocco R Cup Fot. Volkswagen
Niestety torów takich jak w Kielcach praktycznie w Polsce nie ma. Na zdjęciu Volkswagen Scirocco R Cup Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Tor Poznań to jeden z dwu prawdziwych obiektów wyścigowych w Polsce. Nie jest łatwo się na niego dostać, jednak ten wysiłek wart jest swojej ceny. Ścigali się na nim i Schumacher i Kubica.

Ulica Wyścigowa w Poznaniu to mekka pasjonatów ryku silników i wysokooktanowej benzyny. Tor Poznań jest jedynym w Polsce obiektem zamkniętym, to znaczy takim którego cała trasa przebiega po specjalnie zaprojektowanym do tego celu pasie.

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem po Europie i świecie

REKLAMA

Powstał z inicjatywy Automobiklubu Wielkopolski w miejscu nieczynnych pasów startowych poznańskiego lotniska Ławica. Oficjalne otwarcie części samochodowo-motocyklowej nastąpiło 1 grudnia 1977 roku, a tor kartingowy oddano do użytku 3 lata później. W 2006 roku przeprowadzono remont nawierzchni głównej nitki toru, w 2010 odnowienia doczekał się też tor kartingowy. Jaki jest tor Poznań? Niezbyt długi. Tak zwana duża pętla liczy sobie dokładnie 4083 metry, ma 14 zakrętów (5 lewych, 9 prawych), łączna długość odcinków prostych wynosi 2205 metrów. Na torze poruszamy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Tor przeznaczony jest do organizowania różnego rodzaju imprez sportowych: np. eliminacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, wyścigi motocyklowe, zawody driftingowe, wyścigi youngtimerów ale również widowiskowe imprezy jak Gran Turismo Polonia, czyli zlot supersportowych samochodów z całej Europy. Oprócz tego na terenie toru odbywa się w każdą niedzielę i czwartek giełda samochodowa, a także różnie imprezy niezwiązane bezpośrednio ze sportem motorowym: koncerty, targi. Właściciel toru, czyli Automobilklub Wielkopolski organizuje także kursy i egzaminy na licencje wyścigowe.

REKLAMA

Położenie i  wyjątkowość Toru Poznań powoduje, że nie jest łatwo skorzystać z niego osobom, które chcą się „pobawić” lub podnieść swoje kwalifikacje. Najłatwiej jest, gdy tor wynajmie instytucja, która później organizuje tak zwany Track Day. Wtedy ścigać się może każdy kto posiada sprawny techniczne i dopuszczony do ruchu samochód oraz aktualne prawo jazdy. Brzmi świetnie? Niestety udział w Track Day’u to duży koszt – średnio wynosi to około 900 złotych za 6 godzin jazdy po torze. Trzeba jednak pamiętać, że ograniczana jest ilość samochodów mogących przebywać w tej samej chwili na torze. Czasem trzeba więc trochę poczekać na swoją kolejkę. Doliczając jeszcze koszt paliwa i opon na zmianę, zbiera się już niezła sumka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak mimo dział w imprezie zorganizowanej jest znacznie tańszy niż indywidualne wynajęcie toru. Jazda po torze wymaga zabezpieczenia bezpieczeństwa, a więc stałą obecność służb medycznych i straży pożarnej i osób zaplecza technicznego. Cena zależy też od terminu, w którym ma odbyć się impreza. W weekend jest oczywiście drożej niż w poniedziałkowe poranki.

Jak dojechać na tor?

Tor Poznań znajduje się na granicy Poznania i Przeźmierowa około 6 kilometrów od centrum Poznania. Z Warszawy jest około 310 kilometrów Przykładowe ceny pokoi hotelowych w Poznaniu (weekend):

Zobacz też: Kompendium: wypożyczalnie aut. Jak wypożyczyć auto, jakie są formalności, na co uważać przy wyborze wypożyczalni?

Blooms  Boutiqe Hostel*** pokój jednoosobowy 92 złote

                                                     Pokój dwuosobowy 238 złotych

Hotel Gromada*** pokój dwuosobowy 262 złote

                                      Pokój trzyosobowy 310 złotych

Comfort Suites*** pokój dwuosobowy 470 złtych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • kam_vit21
    2021-09-24 15:17:34
    Wybieram się na Tor Poznań i mam kilka pytań. Przede wszystkim czy mogę tak sobie wjechać na tor? Wymagany jest zakup jakiś biletów lub czegoś takiego? Czy to jest otwarty codziennie dla chcących wytestować swoje auto? Pochodzę z śląska i na pewno będę potrzebował noclegu, myślałem o Hotelu Glamour bo jest zdecydowanie najbliżej Toru ale może macie cos innego do polecenia.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

REKLAMA

Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

REKLAMA

Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

REKLAMA