REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wyjazd samochodem do Wielkiej Brytanii cz.I

Kajetan Puszek
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wielka Brytania to kraj o ogromnym potencjale gospodarczym. Ruch lewostronny obowiązujący na wyspie może utrudniać poruszanie się po jego terytorium nawet najlepszym kierowcom, przyzwyczajonym do systemu prawostronnego.

Przepisy ruchu drogowego

REKLAMA

W Wielkiej Brytanii podstawowe wyposażenie samochodu musi zawierać : trójkąt ostrzegawczy, gaśnicę , komplet zapasowych żarówek i apteczkę. Bieżniki naszych opon muszą mieć minimalnie 1,6 mm. Obligatoryjne jest posiadanie zapiętych pasów na wszystkich siedzeniach podczas jazdy.

Zimowe wyposażenie pojazdu jest kwestią dosyć relatywną i nie ma odnośnie jego sprecyzowanych przepisów. Nie ma jasnego zakazu używania opon okolcowanych czy łańcuchów antypoślizgowych a więc można ich używać pod warunkiem, że nie uszkodzimy nawierzchni drogi. Światła pozycyjne muszą być włączone w terenie zabudowanym w nocy i w dzień. Wielka Brytania posiada ruch lewostronny i poruszanie się po jej terytorium przez obcokrajowców funkcjonujących na co dzień w ruchu prawostronnym może być trudne.

Zobacz również: Jak obliczyć średnie zużycie paliwa na 100 km?

Przed dłuższym pobytem w tym kraju wiążącym się z zamierzeniem poruszania się samochodem, najlepiej wziąć prywatne lekcje z instruktorem. Wdrożą one kierowcę w inny system drogowy, który początkowo może wydawać się trudny do opanowania. Policja i władze wymagają dostosowania się obcokrajowcom do ruchu lewostronnego. W przeciwnym razie są narażeni na zatrzymanie przez policję i ukaranie mandatem w wysokości 1000 funtów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie ma ograniczeń co do wysokość pojazdu. Szerokość maksymalnie może wynosić – 2,55 m a długość zespołu pojazdów (samochodu i przyczepy) – 18,75 m.

Dzieci do 3 roku życia muszą być przewożone w specjalnych fotelikach. Dzieci w wieku 3-12 lat mogą być przewożone na przednim siedzeniu, ale również muszą siedzieć w specjalnym foteliku. Dzieci powyżej 12 lat mogą podróżować bez fotelików, ale muszą być zapięte pasami bezpieczeństwa dostosowanymi do ich rozmiarów. Ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym wynosi 48 km/h, na autostradach i drogach ekspresowych można maksymalnie poruszać się z prędkością 112 km/h a na pozostałych drogach z prędkością 96 km/h.

Samochody z przyczepą campingową czy te powyżej 7,5 tony na autostradzie lub drodze o 3 i więcej pasmach ruchu nie mogą poruszać się po skrajnym prawym paśmie ruchu.

Nie można używać telefonów komórkowych podczas jazdy z wyjątkiem podpiętego zestawu głośnomówiącego. W Anglii system żółtych linii oznacza namalowanych przy krawędziach chodników oznacza ograniczenie bądź zakaz postoju. W Londynie obowiązuje system tzw. Red Routes – są to miejsca oznaczone czerwoną linią biegnącą wzdłuż pasa drogi. Ogranicza ona możliwość zatrzymywania się w niektórych miejscach.

Zobacz również: Zasady jazdy samochodem w Wielkiej Brytanii

REKLAMA

W Centrum Londynu obowiązuje zakaz postoju i zatrzymywania się od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 - 18.30 i w soboty w godz. 8.30 - 13.30. Na arteriach o dużym natężeniu ruchu można zatrzymać się jedynie na maks. 2 minuty – aby możliwe było tylko wejście lub wyjście z samochodu. W Londynie wprowadzony został system parkometrów. Rozróżniamy kilka ich rodzajów i każdy z nich posiada inne przeznaczenie:

- parkometry w szarym kolorze - przeznaczone są do krótkiego parkowania, maksymalnie do 2 godzin.
- parkometry w zielonym kolorze przeznaczone są dla parkujących na dłuższy okres czasu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA