REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Maroko – jak podróżować i co zobaczyć?

Agnieszka Zaręba, Travel Experience
Maroko jest krajem zarówno nam bliskim, jak i dalekim. Jest to okno na Afrykę, gdzie za rozsądną cenę możemy rozkoszować się smakami prawdziwego Czarnego Lądu.
Maroko jest krajem zarówno nam bliskim, jak i dalekim. Jest to okno na Afrykę, gdzie za rozsądną cenę możemy rozkoszować się smakami prawdziwego Czarnego Lądu.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli marzycie o prawdziwej wyprawie, ale macie okrojony budżet na dalekie podróże, powinniście swoją przygodę z prawdziwą turystyką zacząć od Maroka. Co warto zobaczyć i jak podróżować po Maroko?

Maroko jest krajem zarówno nam bliskim, jak i dalekim. Jest to okno na Afrykę, gdzie za rozsądną cenę możemy rozkoszować się smakami prawdziwego Czarnego Lądu. Dodatkowo, jest to najtańszy afrykański cel podróży typu wyprawowego oraz z posmakiem prawdziwej przygody, odległej od masowych standardów proponowanych każdemu turyście w Egipcie czy w Tunezji.

REKLAMA

REKLAMA

Jak dostać się do Maroka?

Do Maroka możemy się dostać szybko i tanio. Na rynku polskim od kwietnia tego roku funkcjonują linie Royal Air Marocco, które oferują połączenie bezpośrednie na trasie Warszawa – Casablanka – Warszawa. Poza tym układ tanich lotów w Europie jest na tyle dobry, że odpowiednie połączenie wybranych tanich linii zagwarantuje nam dotarcie do Maroka za kilkaset złotych. Warto jest sprawdzić rejsy łączące loty np. Wizzairem czy Ryanairem z linią Easy Jet.

Zobacz też: Samochodem po wyspie Guernsey

REKLAMA

Możliwości jest wiele – jednak przy lotach łączonych uważajmy na to, aby czas na przesiadkę był odpowiednio długi. W razie opóźnienia czy odwołania jednego z lotów nie jesteśmy w stanie odzyskać pieniędzy za kolejny, niewykorzystany odcinek. Zdarza się, że koniecznością jest zmiana lotniska w jednym z krajów, gdyż kolejna linie obsługuje inny port. Często podróżni robią sobie z tego powodu jeden dzień odpoczynku w miastach europejskich; lub czasami łączą pobyt w Maroko z pobytem w mieście w Europie przeznaczając kilka dni na dodatkowe zwiedzanie. Niektórzy do Maroka dostają się samochodem przez Cieśninę Gibraltarską lub promem z Hiszpanii, jednak droga jest bardzo długa i męcząca a do tego nie zawsze tańsza. Warto więc dokładnie przeanalizować wszelkie możliwości i wybrać formę odpowiadającą indywidualnym potrzebom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po Maroku z biurem podróży – zorganizowana wyprawa

Do tego kraju najlepiej wybrać się na jedną z organizowanych przez biura podróży wypraw. Każda wyprawa trwa zazwyczaj 12-15 dni, jest prowadzona przez licencjonowanego pilota – przewodnika doskonale znającego rejon. Zazwyczaj mocno okrojona jest liczba uczestników w grupie i wynosi od 6 do około 12 osób.
Podstawą jest ciekawy program objazdowy, zagwarantowanie uczestnikom zobaczenia najciekawszych zabytków Maroka. Do tego często uczestnicy na wyprawach w mniejszych grupach mają możliwość odwiedzenia lokalnego mieszkania, hammanu czyli lokalnej łaźni, jedynej w swoim rodzaju i dostępnej tylko w Maroko, przejazdy pomiędzy odcinkami podróży realizowane są jeepem 4x4 w stylu Adventure, kilka nocy grupa spędza na pustyni wraz ze rdzennymi Berberami w oazie. 

Uczestnictwo w zorganizowanej wyprawie da nam pewność, że żadna minuta pobytu nie będzie zmarnowana i nikt nie będzie w stanie nam zmarnować tego czasu. Ponieważ jak w każdym afrykańskim kraju oczy trzeba mieć dookoła głowy, pełno tam naciągaczy, krajem rządzi bakszysz czyli napiwki, bez których niczego się nie załatwi. Lokalni mieszkańcy widząc przyjezdnych Europejczyków odgórnie zwiększają kilkakrotnie ceny, których sami nie potrafimy zweryfikować. Jeżeli jednak ktoś chce się wybrać do Maroka we własnym zakresie, powinien zadbać o towarzystwo w podróży i dobrze zapoznać się z kulturą Maroka przed wyjazdem.

Zobacz też: Santa fe - hipisi i karaibski rum

Wyjazd i zwiedzanie typu 7+7

Można tez wybrać ofertę jednego z biur podróży oferujących wyjazdy typu 7+7 czyli 7 dni zwiedzania po jakich nadchodzi czas tygodnia błogiego lenistwa. Jednak zwiedzanie jest nastawione na czyste oglądanie zabytków, bez większego „wczuwania się” w miejscowy klimat, a wycieczki realizowane są dla większych grup.

Polecamy: Za bramą "piekła" - Sangay 5230 m n.p.m.

Najciekawsze miejsca w Maroku

Chcąc zobaczyć wszystkie najciekawsze miejsca w Maroko potrzebowalibyśmy ok. 3 tygodni. Kraj jest dość rozległy, a odległości spore. Na pewno warto zobaczyć Tangeer na północy, skąd widać wybrzeże Hiszpanii; kolejnym ciekawym miastem jest dawna stolica – Rabat. W Casablance warto odwiedzić słynną restauracje RICKS CAFEE związaną z filmem „Casablanca”, oraz najważniejszy meczet Maroka – Hassana II. Dalej na trasie pojawia się Fez (uważane za najbardziej barwne miasto dzięki targowiskom i rzemieślnikom, którzy sprzedają na nich praktycznie wszystko). Dalej zaczyna się już teren górzysty gór Atlas – wspaniałe, zapierające dech w piersiach widoki, pustynia i inny wymiar czasu. W drodze powrotnej nie może zabraknąć wizyty w Marrakeszu – najbardziej afrykańskim mieście Maroka, które poraża swoją oryginalnością i wszechobecnym odcieniem czerwieni.

Kiedy jechać do Maroka?

Sezon wyjazdowy trwa tam w zasadzie cały rok. Miesiące wakacyjne jak najbardziej nadają się na wypoczynek, jednak wyprawy można organizować również jesienną i zimową porą, jak powietrze nie jest tak bardzo gorące a klimat bardziej świeży i przyjemniejszy.

Jedynie zimą nie każda trasa w Górach Atlas jest dostępna trekkingowi, a temperatury na pustyni oraz w górach są na tyle niskie, że warto zabrać ze sobą na takie dni ciepłą odzież.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA