REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak przewieźć narty samochodem?
Jak przewieźć narty samochodem?

REKLAMA

REKLAMA

Jaki jest najlepszy sposób na przewiezienie nart samochodem? Wszystko zależy od rodzaju samochodu, którym mamy zamiar narty przewieźć. Sposobów jest kilka.

- W okresie wyjazdów zimowych wiele osób staje przed dylematem: w jaki sposób przewieźć bezpiecznie wszystkie bagaże. O ile spakowanie do naszego samochodu zwykłych walizek i toreb nie powinno nam nastręczyć większego problemu, o tyle problem może pojawić się w sytuacji, kiedy chcemy przewieźć narty lub deskę snowboardową - wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl - Sporo kierowców decyduje się na przewożenie sprzętu narciarskiego wewnątrz kabiny. Warto pamiętać, że takie rozwiązanie nie należy do najbezpieczniejszych - dodaje.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Na czym zarabia BlaBlaCar?

Spakowane do wnętrza pojazdu narty, deska snowboardowa, buty i kijki mogą stanowić dla kierowcy i pasażerów bezpośrednie zagrożenie, gdy dojdzie do gwałtownego hamowania lub kolizji. Ponadto, zgodnie z obowiązującymi przepisami, samochód musi być tak spakowany, aby bagaż nie utrudniał kierowania pojazdem i był zabezpieczony przez zmianą położenia. Niedostosowanie się do tych wytycznych może grozić mandatem wynoszącym nawet 500 zł. Według specjalistów, najlepszym miejscem do transportu zimowego sprzętu sportowego jest dach samochodu.

- Boksy dachowe są najwygodniejszą formą przewozu bagażu. Nie tylko zwiększają pojemność przestrzeni ładunkowej naszego samochodu, ale także pozwalają na bezpieczny transport przedmiotów, które we wnętrzu auta mogłyby zagrażać naszemu bezpieczeństwu - dodaje Krotoski - Mają jeszcze jedną zaletę. Taka forma transportu jest dopuszczalna we wszystkich krajach europejskich. Warunek jest tylko jeden. Boks dachowy oraz cały osprzęt muszą posiadać certyfikat i być przystosowane do konkretnego modelu samochodu.

REKLAMA

Zaletą boksów dachowych jest to, że przewożony w nich sprzęt nie jest narażony na uszkodzenia. Można do niego zapakować nie tylko narty lub snowboard, ale także ubrania, buty i kaski. Dodatkowo ich zaletą jest zamykanie na kluczyk, dzięki czemu chronimy bagaż przed kradzieżą. Podczas zakupu należy pamiętać, że boks musi być nieco dłuższy niż najdłuższa narta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co zrobić po stłuczce za granicą?

Na co zwrócić uwagę przy pakowaniu boksu dachowego?

Każdy boks ma określoną przez producenta ładowność, której nie wolno przekraczać. Co więcej waga bagażu wraz z wagą boksu dachowego i belek montażowych nie może przekraczać nośności dachu samochodu. Informacja o tej ostatniej powinna znajdować się w instrukcji obsługi auta.

- Warto również pamiętać o kilku podstawowych zasadach związanych z pakowaniem. Przewożony ładunek powinien być równomiernie rozłożony. Dodatkowo najcięższe elementy powinny znajdować się w jego centralnej części. Bagaż należy również zabezpieczyć przed zmianą położenia, dlatego producenci boksów wyposażają je w specjalne pasy z klamrami. Dzięki temu w przypadku kolizji lub gwałtownego hamowania, pozwoli to uniknąć przebicia przez bagaż ścian konstrukcji - wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl - Podczas jazdy z obciążonym dachem należy pamiętać, że środek ciężkości pojazdu przesunięty jest ku górze. Należy więc dostosować styl jazdy i prędkości do nowych warunków. Dodatkowo zwiększona powierzchnia boczna naszego pojazdu powoduje, że auto mocniej reaguje na podmuchy wiatru. Jeżeli nie ma innych ograniczeń wynikających z przepisów, producenci boksów zalecają, aby nie przekraczać 130 km/h.

Boks dachowy jest montowany do bagażnika dachowego. Składa się on z poprzecznych belek. Wyróżniamy bagażniki stalowe i aluminiowe. Te pierwsze są najczęściej lakierowane na czarno lub pokryte gumą. Są one solidne, ale ich wadą jest wysoka waga i wytwarzanie dużego szumu podczas jazdy. Bagażniki aluminiowe dzięki aerodynamicznemu profilowi są o wiele cichsze, poza tym są trwalsze i bardziej estetyczne.

Podstawowe belki dachowe z regulowaną długością kosztują około 100 zł. Za droższe modele o aerodynamicznym kształcie, dopasowane do konkretnego modelu samochodu trzeba zapłacić około 400 zł, topowe marki to wydatek rzędu 600 zł.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Włochy

Na co zwrócić uwagę przy wyborze dachowego bagażnika na narty

Kupując bagażnik dachowy trzeba zwrócić uwagą również na jego wysokość. Nie wszystkie bagażniki bowiem dostosowane są do wyższych wiązań. Warto również zainwestować w aluminiowe uchwyty do nart, które mają możliwość regulacji wysokości. Uchwyty takie możemy wykorzystać nawet wtedy gdy wymienimy sprzęt. Ważne jest również, aby bagażnik był zamykany na kluczyk. Bagażniki mogą być wyposażone w różną ilość uchwytów na narty.

- Oprócz tradycyjnie montowanych bagażników do dyspozycji mamy także bagażniki magnetyczne. Ich zaletą jest szybki montaż. Ich wadą jest również to, że szybko można je zdemontować, co ułatwia sprawę złodziejom. Dostępne one są w wersjach na klasyczne wiązania i wyższe. Bagażniki magnetyczne nie wymagają narzędzi do montażu - dodaje Krotoski.

Należy jednak pamiętać, że przewożony na dachu lub tylnym bagażniku sprzęt, aby się nie zniszczył, nie zabrudził, musi być umieszczony w specjalnych pokrowcach. Ochronią go one przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, solą i innymi zanieczyszczeniami.

Najtańsze boksy dachowe można kupić na serwisie Allegro.pl już za 350 zł. Produkty renomowanych firm kosztują około 1 tys. zł, za najdroższe trzeba zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Polacy najczęściej decydują się na zakup nowych bagażników i boksów dachowych. Wybiera jest ponad 80 proc. użytkowników serwisu Allegro.pl. Używane cieszą się o wiele mniejszym zainteresowaniem, na poziomie 20 proc.

Źródło: Materiały prasowe Allegro.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA