REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewożenie nart samochodem

Subskrybuj nas na Youtube
Jak przewieźć narty samochodem?
Jak przewieźć narty samochodem?

REKLAMA

REKLAMA

Jaki jest najlepszy sposób na przewiezienie nart samochodem? Wszystko zależy od rodzaju samochodu, którym mamy zamiar narty przewieźć. Sposobów jest kilka.

- W okresie wyjazdów zimowych wiele osób staje przed dylematem: w jaki sposób przewieźć bezpiecznie wszystkie bagaże. O ile spakowanie do naszego samochodu zwykłych walizek i toreb nie powinno nam nastręczyć większego problemu, o tyle problem może pojawić się w sytuacji, kiedy chcemy przewieźć narty lub deskę snowboardową - wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl - Sporo kierowców decyduje się na przewożenie sprzętu narciarskiego wewnątrz kabiny. Warto pamiętać, że takie rozwiązanie nie należy do najbezpieczniejszych - dodaje.

REKLAMA

Zobacz też: Na czym zarabia BlaBlaCar?

REKLAMA

Spakowane do wnętrza pojazdu narty, deska snowboardowa, buty i kijki mogą stanowić dla kierowcy i pasażerów bezpośrednie zagrożenie, gdy dojdzie do gwałtownego hamowania lub kolizji. Ponadto, zgodnie z obowiązującymi przepisami, samochód musi być tak spakowany, aby bagaż nie utrudniał kierowania pojazdem i był zabezpieczony przez zmianą położenia. Niedostosowanie się do tych wytycznych może grozić mandatem wynoszącym nawet 500 zł. Według specjalistów, najlepszym miejscem do transportu zimowego sprzętu sportowego jest dach samochodu.

- Boksy dachowe są najwygodniejszą formą przewozu bagażu. Nie tylko zwiększają pojemność przestrzeni ładunkowej naszego samochodu, ale także pozwalają na bezpieczny transport przedmiotów, które we wnętrzu auta mogłyby zagrażać naszemu bezpieczeństwu - dodaje Krotoski - Mają jeszcze jedną zaletę. Taka forma transportu jest dopuszczalna we wszystkich krajach europejskich. Warunek jest tylko jeden. Boks dachowy oraz cały osprzęt muszą posiadać certyfikat i być przystosowane do konkretnego modelu samochodu.

Zaletą boksów dachowych jest to, że przewożony w nich sprzęt nie jest narażony na uszkodzenia. Można do niego zapakować nie tylko narty lub snowboard, ale także ubrania, buty i kaski. Dodatkowo ich zaletą jest zamykanie na kluczyk, dzięki czemu chronimy bagaż przed kradzieżą. Podczas zakupu należy pamiętać, że boks musi być nieco dłuższy niż najdłuższa narta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co zrobić po stłuczce za granicą?

Na co zwrócić uwagę przy pakowaniu boksu dachowego?

REKLAMA

Każdy boks ma określoną przez producenta ładowność, której nie wolno przekraczać. Co więcej waga bagażu wraz z wagą boksu dachowego i belek montażowych nie może przekraczać nośności dachu samochodu. Informacja o tej ostatniej powinna znajdować się w instrukcji obsługi auta.

- Warto również pamiętać o kilku podstawowych zasadach związanych z pakowaniem. Przewożony ładunek powinien być równomiernie rozłożony. Dodatkowo najcięższe elementy powinny znajdować się w jego centralnej części. Bagaż należy również zabezpieczyć przed zmianą położenia, dlatego producenci boksów wyposażają je w specjalne pasy z klamrami. Dzięki temu w przypadku kolizji lub gwałtownego hamowania, pozwoli to uniknąć przebicia przez bagaż ścian konstrukcji - wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii "Motoryzacja" w serwisie Allegro.pl - Podczas jazdy z obciążonym dachem należy pamiętać, że środek ciężkości pojazdu przesunięty jest ku górze. Należy więc dostosować styl jazdy i prędkości do nowych warunków. Dodatkowo zwiększona powierzchnia boczna naszego pojazdu powoduje, że auto mocniej reaguje na podmuchy wiatru. Jeżeli nie ma innych ograniczeń wynikających z przepisów, producenci boksów zalecają, aby nie przekraczać 130 km/h.

Boks dachowy jest montowany do bagażnika dachowego. Składa się on z poprzecznych belek. Wyróżniamy bagażniki stalowe i aluminiowe. Te pierwsze są najczęściej lakierowane na czarno lub pokryte gumą. Są one solidne, ale ich wadą jest wysoka waga i wytwarzanie dużego szumu podczas jazdy. Bagażniki aluminiowe dzięki aerodynamicznemu profilowi są o wiele cichsze, poza tym są trwalsze i bardziej estetyczne.

Podstawowe belki dachowe z regulowaną długością kosztują około 100 zł. Za droższe modele o aerodynamicznym kształcie, dopasowane do konkretnego modelu samochodu trzeba zapłacić około 400 zł, topowe marki to wydatek rzędu 600 zł.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Włochy

Na co zwrócić uwagę przy wyborze dachowego bagażnika na narty

Kupując bagażnik dachowy trzeba zwrócić uwagą również na jego wysokość. Nie wszystkie bagażniki bowiem dostosowane są do wyższych wiązań. Warto również zainwestować w aluminiowe uchwyty do nart, które mają możliwość regulacji wysokości. Uchwyty takie możemy wykorzystać nawet wtedy gdy wymienimy sprzęt. Ważne jest również, aby bagażnik był zamykany na kluczyk. Bagażniki mogą być wyposażone w różną ilość uchwytów na narty.

- Oprócz tradycyjnie montowanych bagażników do dyspozycji mamy także bagażniki magnetyczne. Ich zaletą jest szybki montaż. Ich wadą jest również to, że szybko można je zdemontować, co ułatwia sprawę złodziejom. Dostępne one są w wersjach na klasyczne wiązania i wyższe. Bagażniki magnetyczne nie wymagają narzędzi do montażu - dodaje Krotoski.

Należy jednak pamiętać, że przewożony na dachu lub tylnym bagażniku sprzęt, aby się nie zniszczył, nie zabrudził, musi być umieszczony w specjalnych pokrowcach. Ochronią go one przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, solą i innymi zanieczyszczeniami.

Najtańsze boksy dachowe można kupić na serwisie Allegro.pl już za 350 zł. Produkty renomowanych firm kosztują około 1 tys. zł, za najdroższe trzeba zapłacić nawet kilka tysięcy złotych. Polacy najczęściej decydują się na zakup nowych bagażników i boksów dachowych. Wybiera jest ponad 80 proc. użytkowników serwisu Allegro.pl. Używane cieszą się o wiele mniejszym zainteresowaniem, na poziomie 20 proc.

Źródło: Materiały prasowe Allegro.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA