REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System e-TOLL. e-płatności to jedno. Po co powstał e-TOLL?

System e-TOLL. e-płatności to jedno. Po co powstał e-TOLL?
System e-TOLL. e-płatności to jedno. Po co powstał e-TOLL?
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

System e-TOLL powstał po to, aby ułatwić życie kierowcom i KAS. Choć intuicyjność ciśnie się na usta, jest kolejne słowo. Cwaniactwo. Co to znaczy?

System e-TOLL: jak działa i na czym polega?

Po premierze założeń systemu e-TOLL wielu kierowców wykrzyknęło wreszcie. Wreszcie z części autostrad znikną bramki, a pobór opłat będzie się odbywać zdalnie na podstawie numeru rejestracyjnego. Kierowca bez zwalniania wjeżdża na płatną drogę, a pieniądze są pobierane bezpośrednio z jego konta. Proste i intuicyjne, a do tego pozwalające na rozładowanie potężnych korków pojawiających się na autostradach w newralgicznych porach dnia lub momentach np. natężonych wyjazdów wakacyjnych.

REKLAMA

System e-TOLL to... wygoda!? Trochę tak...

Wygodna bez wątpienia jest ogromną zaletą systemu e-TOLL. I w tym momencie pomijam oczywiście przeciętną intuicyjność działania rządowej aplikacji. Zanim jednak zaczniemy się rozpływać nad elektronicznym poborem opłat, warto zdać sobie sprawę z tego, że w naszej rzeczywistości jest tak, że rozwiązania na pozór idealne, mają też drugie dno. I tak właśnie jest w tym przypadku moim zdaniem. O co chodzi z e-TOLL? Sami pomyślcie – skoro na odcinku A2 i A4 można pobierać opłaty przy pomocy aplikacji, zestawu kamer i komputera odwalającego robotę za ludzi, a to tego można sprawić, że system stanie się obowiązkowy – bo został obwarowany 500-złotową grzywną, to czemu nie wprowadzić rozwiązania na wszystkich innych drogach?

System e-TOLL, czyli oczywiste zalety i mniej oczywista wada

I koncepcja idąca w tym kierunku wcale nie jest mało realna. No dobrze, ale cóż byłoby w tym złego? Warto pamiętać o tym, że dziś nie wszystkie odcinki autostrad w Polsce są płatne. A jako przykład wystarczy podać chociażby A-dwójkę pod Warszawą czy A-jedynkę ciągnącą się od okolic Łodzi na południe Polski. Po pełnym wdrożeniu e-TOLL nie byłoby problemu ze sprawieniem, żeby za każdy km trzeba było płacić. A w takim przypadku kierowcy by sami ukręcili na siebie bat. Bo jazda po polskich drogach po prostu stałaby się droższa i naprawdę ciężko oczekiwać, że takiego obrotu spraw chciałby którykolwiek z użytkowników aut osobowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA