REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda przedstawiła prototyp nowego Civica!

Subskrybuj nas na Youtube
Honda Civic 2016 Prototype
Honda Civic 2016 Prototype
Honda

REKLAMA

REKLAMA

W trakcie trwających targów genewskich 2016 Honda przedstawiła prototyp nowego Civica. Model ten ma wyróżniać nowoczesna stylizacja, wysoka trwałość i silniki z turbodoładowaniem, nie stosowane dotąd w Hondzie (poza modelem Type-R).

Honda przedstawia prototyp Civica

Podczas salonu Geneva Motor Show 2016, Honda po raz pierwszy na świecie zaprezentuje prototyp dziesiątej generacji modelu Civic w wersji nadwoziowej hatchback. Stylizacja wersji koncepcyjnej zapowiada znaczącą zmianę wizerunku tego auta w stosunku do poprzednika, który jest jednym z najważniejszych modeli w europejskiej gamie Hondy. Odważny design prototypu zapowiada doskonałe właściwości jezdne auta produkcyjnego.

REKLAMA

REKLAMA

Jean-Marc Streng, dyrektor zarządzający Honda Motor Europe w dziale samochodów osobowych, powiedział: „Civic to najważniejszy model Hondy w Europie, który doskonale się sprzedaje i ma bogatą historię w tym regionie. Dla wielu klientów Civic jest synonimem prawdziwej Hondy. Auto w nowej odsłonie będzie kontynuacją najlepszych cech tego modelu i – mamy nadzieję – pozostanie kluczowym graczem w Europie. Cieszymy się, że mogliśmy opracować nową generację Civica, a teraz z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie go na rynek na początku 2017 roku.”

Charakterystyczny, sportowy design nadwozia

Nowa Honda Civic w wersji nadwoziowej hatchback będzie o 30 mm szersza, o 20 mm niższa i o 130 mm dłuższa od obecnego modelu. Większe i zarazem szersze koła i opony dają wrażenie auta mocno osadzonego na drodze, natomiast duży rozstaw osi, krótkie zwisy i płynnie narysowana kabina pasażerska, dodają nadwoziu dynamicznego charakteru.

REKLAMA

Krótki zwis przedniej części nadwozia i duże wloty powietrza składają się na bardziej agresywną interpretację znanego oblicza samochodów Hondy. Poniżej wyprofilowanej maski silnika znalazły się atrakcyjnie zaprojektowane reflektory i światła do jazdy dziennej wykorzystujące diody LED. Cały zespół świetlny płynnie zachodzi na wydatne nadkola.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W bocznej części nadwozia wyróżnia się górne przetłoczenie ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi klamkami drzwi, które kończy swój bieg u podstawy tylnych lamp LED w kształcie litery „C”. Dolna linia boczna ciągnie się od przednich kół, przez drzwi ku tylnym nadkolom, podkreślając dynamiczną, pochyloną do przodu sylwetkę auta. Kształt tylnego zderzaka, z kanciastymi wyżłobieniami i otworami wentylacyjnymi, nawiązuje do agresywnej stylizacji auta.

Daisuke Tsutamori, lider projektu Civica dziesiątej generacji mówi o powstaniu i realizacji pomysłu na nową stylizację nadwozia: „Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć charakterystyczne nadwozie, które przyciągnie wzrok i zmieni tradycyjny obraz europejskiego samochodu kompaktowego, nawiązując jednocześnie do cech poprzedników modelu. Dążyliśmy do połączenia sportowych cech, dynamicznych właściwości jezdnych i aspektów praktycznych.”

Nowe turbodoładowane silniki

Nowa Honda Civic w wersji hatchback będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru: benzynowymi VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz zmodernizowanym dieslem o pojemności 1,6 litra i-DTEC. Civic będzie pierwszym europejskim modelem Hondy dostępnym z dwoma nowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi.

Nowe jednostki – wywodzące się z serii Earth Dreams Technology – oferują dynamiczne osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa.

Nowe, turbodoładowane jednostki benzynowe otrzymały układ zmiennych faz rozrządu, który przyczynia się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny przebieg momentu obrotowego - pod tym względem nowe konstrukcje Hondy górują nad silnikami wolnossącymi.

Oprócz dwóch nowych jednostek benzynowych, w ofercie znajdzie się również zmodernizowana wersja popularnego i wydajnego silnika wysokoprężnego 1,6 litra i-DTEC, który jest montowany wyłącznie pod maskami europejskich modeli Hondy. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem common rail została wyposażona w liczne rozwiązania redukujące tarcie wewnętrzne, a także obniżające emisję spalin i zużycie paliwa. Silnik zawiera niewielką turbosprężarkę o dużej wydajności, niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz usprawniony układ zmiany zawirowań powietrza dolotowego. W obniżeniu wagi jednostki pomogło zastosowanie nowego, wytrzymałego i zarazem lekkiego wału korbowego oraz otwartego, w pełni aluminiowego bloku cylindrów.

Produkowana w Europie Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej eksportowana na rynki całego świata

Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej będzie produkowana w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i eksportowana na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych. Honda potwierdziła, iż – w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu – zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne i procesy. Firma dąży tym samym do rozwinięcia globalnej sieci produkcyjnej.

Jason Smith, dyrektor HUM, powiedział: „Poprzez przekształcenie HUM w globalne centrum produkcyjne modelu Civic w wersji pięciodrzwiowej, Honda demonstruje swoje długoterminowe zaangażowanie w rozwój procesu produkcyjnego w Wielkiej Brytanii i w Europie. To bardzo ważny krok dla HUM i swego rodzaju nagroda dla pracowników Hondy, którzy w ciągu ostatnich lat wykonywali swoją pracę z dużym zaangażowaniem. Jako globalne centrum produkcyjne przeznaczone dla Civica w wersji pięciodrzwiowej, będziemy dążyć do eksportowania tego modelu nie tylko do klientów z Europy, ale również na inne światowe rynki.”

Źródło: materiały prasowe Honda

Honda Civic 2016 Prototype
Honda
Honda Civic 2016 Prototype
Honda
Honda Civic 2016 Prototype
Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA