REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda przedstawiła prototyp nowego Civica!

Honda Civic 2016 Prototype
Honda Civic 2016 Prototype
Honda

REKLAMA

REKLAMA

W trakcie trwających targów genewskich 2016 Honda przedstawiła prototyp nowego Civica. Model ten ma wyróżniać nowoczesna stylizacja, wysoka trwałość i silniki z turbodoładowaniem, nie stosowane dotąd w Hondzie (poza modelem Type-R).

Honda przedstawia prototyp Civica

REKLAMA

Podczas salonu Geneva Motor Show 2016, Honda po raz pierwszy na świecie zaprezentuje prototyp dziesiątej generacji modelu Civic w wersji nadwoziowej hatchback. Stylizacja wersji koncepcyjnej zapowiada znaczącą zmianę wizerunku tego auta w stosunku do poprzednika, który jest jednym z najważniejszych modeli w europejskiej gamie Hondy. Odważny design prototypu zapowiada doskonałe właściwości jezdne auta produkcyjnego.

REKLAMA

Jean-Marc Streng, dyrektor zarządzający Honda Motor Europe w dziale samochodów osobowych, powiedział: „Civic to najważniejszy model Hondy w Europie, który doskonale się sprzedaje i ma bogatą historię w tym regionie. Dla wielu klientów Civic jest synonimem prawdziwej Hondy. Auto w nowej odsłonie będzie kontynuacją najlepszych cech tego modelu i – mamy nadzieję – pozostanie kluczowym graczem w Europie. Cieszymy się, że mogliśmy opracować nową generację Civica, a teraz z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie go na rynek na początku 2017 roku.”

Charakterystyczny, sportowy design nadwozia

Nowa Honda Civic w wersji nadwoziowej hatchback będzie o 30 mm szersza, o 20 mm niższa i o 130 mm dłuższa od obecnego modelu. Większe i zarazem szersze koła i opony dają wrażenie auta mocno osadzonego na drodze, natomiast duży rozstaw osi, krótkie zwisy i płynnie narysowana kabina pasażerska, dodają nadwoziu dynamicznego charakteru.

REKLAMA

Krótki zwis przedniej części nadwozia i duże wloty powietrza składają się na bardziej agresywną interpretację znanego oblicza samochodów Hondy. Poniżej wyprofilowanej maski silnika znalazły się atrakcyjnie zaprojektowane reflektory i światła do jazdy dziennej wykorzystujące diody LED. Cały zespół świetlny płynnie zachodzi na wydatne nadkola.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W bocznej części nadwozia wyróżnia się górne przetłoczenie ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi klamkami drzwi, które kończy swój bieg u podstawy tylnych lamp LED w kształcie litery „C”. Dolna linia boczna ciągnie się od przednich kół, przez drzwi ku tylnym nadkolom, podkreślając dynamiczną, pochyloną do przodu sylwetkę auta. Kształt tylnego zderzaka, z kanciastymi wyżłobieniami i otworami wentylacyjnymi, nawiązuje do agresywnej stylizacji auta.

Daisuke Tsutamori, lider projektu Civica dziesiątej generacji mówi o powstaniu i realizacji pomysłu na nową stylizację nadwozia: „Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć charakterystyczne nadwozie, które przyciągnie wzrok i zmieni tradycyjny obraz europejskiego samochodu kompaktowego, nawiązując jednocześnie do cech poprzedników modelu. Dążyliśmy do połączenia sportowych cech, dynamicznych właściwości jezdnych i aspektów praktycznych.”

Nowe turbodoładowane silniki

Nowa Honda Civic w wersji hatchback będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru: benzynowymi VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz zmodernizowanym dieslem o pojemności 1,6 litra i-DTEC. Civic będzie pierwszym europejskim modelem Hondy dostępnym z dwoma nowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi.

Nowe jednostki – wywodzące się z serii Earth Dreams Technology – oferują dynamiczne osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa.

Nowe, turbodoładowane jednostki benzynowe otrzymały układ zmiennych faz rozrządu, który przyczynia się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny przebieg momentu obrotowego - pod tym względem nowe konstrukcje Hondy górują nad silnikami wolnossącymi.

Oprócz dwóch nowych jednostek benzynowych, w ofercie znajdzie się również zmodernizowana wersja popularnego i wydajnego silnika wysokoprężnego 1,6 litra i-DTEC, który jest montowany wyłącznie pod maskami europejskich modeli Hondy. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem common rail została wyposażona w liczne rozwiązania redukujące tarcie wewnętrzne, a także obniżające emisję spalin i zużycie paliwa. Silnik zawiera niewielką turbosprężarkę o dużej wydajności, niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz usprawniony układ zmiany zawirowań powietrza dolotowego. W obniżeniu wagi jednostki pomogło zastosowanie nowego, wytrzymałego i zarazem lekkiego wału korbowego oraz otwartego, w pełni aluminiowego bloku cylindrów.

Produkowana w Europie Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej eksportowana na rynki całego świata

Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej będzie produkowana w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i eksportowana na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych. Honda potwierdziła, iż – w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu – zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne i procesy. Firma dąży tym samym do rozwinięcia globalnej sieci produkcyjnej.

Jason Smith, dyrektor HUM, powiedział: „Poprzez przekształcenie HUM w globalne centrum produkcyjne modelu Civic w wersji pięciodrzwiowej, Honda demonstruje swoje długoterminowe zaangażowanie w rozwój procesu produkcyjnego w Wielkiej Brytanii i w Europie. To bardzo ważny krok dla HUM i swego rodzaju nagroda dla pracowników Hondy, którzy w ciągu ostatnich lat wykonywali swoją pracę z dużym zaangażowaniem. Jako globalne centrum produkcyjne przeznaczone dla Civica w wersji pięciodrzwiowej, będziemy dążyć do eksportowania tego modelu nie tylko do klientów z Europy, ale również na inne światowe rynki.”

Źródło: materiały prasowe Honda

Honda Civic 2016 Prototype
Honda
Honda Civic 2016 Prototype
Honda
Honda Civic 2016 Prototype
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA