Jakim samochodem jeździ Ewa Chodakowska?
REKLAMA
REKLAMA
Jakim samochodem jeździ Ewa Chodakowska?
Nie bez powodu Ewa Chodakowska jest nazywana trenerką wszystkich Polaków - w ciągu ostatnich lat pokazała, że regularny ruch zapewnia nie tylko zdrowie i atrakcyjny wygląd, ale daje też pozytywną energię na cały dzień.
REKLAMA
Ewa nie zatrzymuje się nawet na chwilę. W niedzielę 17 lipca, w stołecznej Stacji Mercedes, wraz z trenerami ze swojego studia fitness Be Active poprowadziła trening dla kilkuset uczestniczek - i zamieniła lokalny park w najbardziej aktywne miejsce w całej Warszawie (a może i kraju!). Nowy Smart Fortwo cabrio pomaga jej sprawnie poruszać się po mieście. - Szczerze, nie wyobrażam sobie teraz przesiadki do „zwykłego” samochodu. Smart sprawia, że nie muszę martwić się, czy znajdę odpowiednie miejsce do zaparkowania, a jednocześnie spełnia wszystkie moje potrzeby - ma wygodne, szerokie wnętrze, zautomatyzowaną skrzynię i bagażnik mieszczący zakupy i wszystkie rzeczy potrzebne na trening. Gdy tylko wsiadam do środka, pokładowe audio automatycznie łączy się ze smartfonem i odgrywa moją ulubioną muzykę. Czasami traktuję przejażdżkę smartem jako część treningu… - dodaje z uśmiechem Ewa.
- Zawsze cieszę się, gdy mam okazję nie tylko prowadzić trening, ale przede wszystkim zachęcić ludzi do aktywności fizycznej. Tu widzę swoją misję. Podobnie jest ze smartem - to samochód, który ożywia miejską przestrzeń dzięki swojej zwinności i świeżości. Bardzo się cieszę, że w letnim sezonie mogę przesiąść się ze smarta fortwo coupe do wersji cabrio. Wrodzone zalety smarta uzupełnia tu składany dach: i odkąd pierwszy raz wsiadłam za kierownicę, niemal codziennie nie odmawiam sobie frajdy jazdy z wiatrem we włosach - mówi Ewa Chodakowska.
Nowy Smart Fortwo Cabrio
REKLAMA
Nowy smart fortwo cabrio łączy trzy samochody w jednym: za naciśnięciem przycisku zamienia się z zamkniętego samochodu dwumiejscowego w auto z dużym, odsuwanym płóciennym szyberdachem albo - gdy poszycie zostanie całkowicie opuszczone - w pełnoprawny kabriolet. Swoją wszechstronność zawdzięcza składanemu dachowi „tritop” oraz modułowej konstrukcji słupków dachowych, które można zdemontować - to rozwiązanie niespotykane nie tylko wśród najmniejszych aut. Nowy fortwo cabrio jest więc jedynym prawdziwym kabrioletem w swojej klasie.
Klienci mają do wyboru trzy odcienie płóciennego dachu: dżinsowy, czerwony lub czarny. W każdym przypadku podsufitka ma kolor szary. Z tyłu znajduje się podgrzewane szklane okno. Zdejmowane słupki można przechowywać w schowku zintegrowanym z pokrywą bagażnika. A gdy słońce wygląda zza chmur, kierowca smarta może reagować błyskawicznie - miękki, automatycznie sterowany dach odsuwa się całkowicie w ciągu 12 s, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością. Dzięki kluczykowi z trzema przyciskami można go otwierać także zdalnie, będąc poza samochodem.
Zobacz też: Test Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC
REKLAMA
Co ważne, smart fortwo cabrio przeszedł kompleksowy program testów zarezerwowany dla wszystkich kabrioletów Mercedesa - włącznie z Klasą S. Obejmuje on np. próby szczelności, hałaśliwości i otwierania na mrozie, a także testy bezpieczeństwa, w tym dachowanie. W dziedzinie aktywnego bezpieczeństwa smart oferuje systemy wspomagające do niedawna zarezerwowane dla pojazdów droższych klas. Poza najnowszą generacją ESP® z asystentem bocznego wiatru Crosswind Assist i wspomaganiem ruszania na wzniesieniu (standard) ich lista obejmuje układ ostrzegania przed kolizją oraz monitorowania pasa ruchu Lane Keeping Assist (opcja).
Obecnie otwarty smart oferowany jest z dwoma 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o mocy 71 oraz 90 KM. Oba można połączyć z 5-biegowymi skrzyniami manualnymi lub całkowicie zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi twinamic. Nie trzeba dodawać, że smart fortwo cabriolet wyróżnia się typową dla marki, niezrównaną zwinnością - jego średnica zawracania wynosi 6,95 m między krawężnikami i 7,30 m między ścianami.
Źródło: Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.