REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Smart fortwo cabrio - dach otwierany w 12 sekund!

Smart fortwo cabrio
Smart fortwo cabrio
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Za nieco ponad 60 tys. zł będzie można kupić nowego Smarta fortwo cabrio. Jego płócienny dach można otworzyć w 12 sekund i to nawet wtedy, gdy auto porusza się z maksymalną prędkością!

Smart fortwo cabrio

REKLAMA

Nowy smart fortwo cabrio jest gotowy do wiosennej premiery. Kultowy, otwarty wariant dwuosobowego auta miejskiego pojawi się u dealerów w lutym 2016 roku. Ceny modelu startują od 61 200 PLN za odmianę z silnikiem o mocy 52 kW (71 KM) i dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną twinamic. Niebawem do oferty dołączy wersja ze skrzynią manualną. Poza trzema liniami wyposażenia - passion, prime i proxy - nabywcy mają teraz do wyboru szeroką gamę dodatków z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, w tym interfejs do integracji smartona MirrorLink®.

REKLAMA

 Trzy samochody w jednym: za naciśnięciem przycisku nowy smart fortwo cabrio zmienia się z zamkniętego samochodu dwumiejscowego w auto z dużym, odsuwanym płóciennym szyberdachem albo - gdy poszycie zostanie całkowicie opuszczone - w pełnoprawny kabriolet. Dzięki temu przyjemność z jazdy pod gołym niebem można dostosować do warunków pogodowych lub nastroju kierowcy i pasażera. Swoją elastyczność smart zawdzięcza składanemu dachowi „tritop” oraz modułowej konstrukcji słupków dachowych - to rozwiązanie niespotykane, nie tylko wśród najmniejszych aut. Nowy fortwo cabrio jest więc jedynym prawdziwym kabrioletem w swojej klasie.

REKLAMA

 „Nasz nowy smart fortwo cabrio naprawdę emanuje radością życia w mieście - a to istota naszej marki” - mówi dr Annette Winkler, szefowa smarta. „Funkcjonalny, emocjonujący i innowacyjny - oto trzy główne cechy smarta, znamienne dla każdego z naszych aut. Ich proporcje różnią się jednak w zależności od danego modelu. W przypadku fortwo cabrio najbardziej liczą się emocje - to »najmodniejszy« wariant nowego smarta. Model, który zyskał status lajfstajlowej ikony”. A jego dotychczasowe generacje znalazły około 220 tys. nabywców.

 Nowy fortwo cabrio (długość/szerokość/wysokość: 2,69/1,66/1,55 m) natychmiast daje się poznać jako członek rodziny nowych smartów. Trzeci model w gamie reprezentuje filozofię projektowania „FUN.ctional design”, odwołującą się do dwóch biegunów: umysłu i serca. Jego wyrazista stylizacja łączy charakterystyczną sylwetkę z ultrakrótkimi zwisami i klatką bezpieczeństwa - tridionem - oraz typową dla smarta twarz z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu i romboidalnymi reflektorami. Słupek B jest węższy niż w coupé, a tridion ma jeszcze bardziej dynamiczny kształt.

 Dach otwierany w 12 s

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy słońce wygląda zza chmur, kierowca smarta może zareagować błyskawicznie - miękki, automatycznie sterowany dach odsuwa się całkowicie w ciągu 12 s, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością. Dzięki kluczykowi z trzema przyciskami można go otwierać także zdalnie.

Zdejmowane słupki dachowe pozwalają w pełni cieszyć się przyjemnością z jazdy kabrioletem. Chowa się je w specjalnym schowku w tylnej klapie. Zmieści on również inne drobne przedmioty, na przykład kamizelkę odblaskową, apteczkę czy trójkąt ostrzegawczy.

 
Miękki dach „tritop” ma powierzchnię 1,8 m kw. - o 4% większą niż w poprzedniku. Zewnętrzne poszycie wykonano z wyjątkowo odpornego na światło poliakrylu, a spód - z mieszanki poliestru i bawełny. Pomiędzy tymi dwiema warstwami znajduje się warstwa gumy. Dach ma grubość 20 mm. Z tyłu znajduje się podgrzewane szklane okno.

Smart fortwo cabrio: wysoki poziom bezpieczeństwa

 Architektura nadwozia nowego smarta fortwo cabrio łączy duży udział ultrawytrzymałej, tłoczonej na gorąco stali ze stalami wielofazowymi o maksymalnej wytrzymałości. Dodatkowo, kabriolet został względem coupé wzmocniony w specyficznych miejscach. Modyfikacje obejmują zastosowanie rozpórek nożycowych oraz dwóch skrętnych przegród (z przodu i z tyłu) pod samochodem, a także wewnętrznych rur w słupkach A. Te ostatnie wykonano z ultrawytrzymałej stali tłoczonej na gorąco.

 Koncepcja bezpieczeństwa nowego smarta fortwo opiera się na wydajnym pochłanianiu energii zderzenia przez klatkę bezpieczeństwa (tridion). Model ma nie tylko sprostać normom przewidzianym w międzynarodowych testach zderzeniowych, ale i w wewnętrznych próbach Mercedes-Benz, w których częstokroć obowiązują jeszcze bardziej rygorystyczne wymogi. Jedną z takich prób jest dachowanie, a właściwie „upadek” na dach. Zawieszone pod niewielkim kątem nadwozie spada tu z wysokości 50 cm w taki sposób, że uderza o posadzkę słupkami A.

 W dziedzinie aktywnego bezpieczeństwa smart oferuje systemy wspomagające do niedawna zarezerwowane dla pojazdów wyższych klas. Poza najnowszą generacją ESP®, asystentem bocznego wiatru Crosswind Assist (opcja) i wspomaganiem ruszania na wzniesieniu (wyposażenie seryjne) ich lista obejmuje układ ostrzegania przed kolizją (opcja) oraz monitorowania pasa ruchu Lane Keeping Assist (opcja).

Smart fortwo cabrio: wysoki poziom bezpieczeństwa - dwa silniki, dwie przekładnie, trzy linie wyposażenia

 Początkowo nowy kabriolet będzie dostępny z dwoma nowoczesnymi, 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o mocy 52 kW/71 KM oraz 66 kW/90 KM. Oba współpracują ze zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi; wkrótce do oferty dołączą także odmiany z 5-biegową skrzynią manualną. Nie trzeba dodawać, że smart fortwo cabriolet wyróżnia się niezrównaną zwinnością - jego średnica zawracania wynosi zaledwie 6,95 m między krawężnikami i 7,30 m między ścianami.

Poza trzema liniami wyposażenia - passion, prime oraz proxy - klienci mają do wyboru szeroki zakres wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w tym nowości dodane przy okazji ostatniego liftingu, takie jak integracja smartfona z MirrorLink® (standard w autach z zestawem multimedialnym) czy pakiet Urban Style (obejmuje czarne nadkola i obniżone zawieszenie). Wysokiej jakości kokpit - ten sam, co w wersji coupé - zaprojektowano ze smakiem. Jego znakiem rozpoznawczym jest motyw „dynamicznej pętli”, czyli emocjonalne linie widoczne w kształcie deski rozdzielczej i paneli drzwi. Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje dwie osłony przeciwsłoneczne, centralną konsolę ze szufladą i haczyki na ubrania na tylnej belce. Za dopłatą oferowany jest deflektor wiatru.

 Dane techniczne nowego smarta fortwo cabrio

smart fortwo cabrio

52 kW

66 kW

Układ i liczba cylindrów

R3

R3

Pojemność skok. (ccm)

999

898

Moc maks. (kW/KM)

52/71

66/90

przy obr./min

6000

6200

Maks. moment obr. (Nm)

91

135

przy obr./min

2850

2500

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

4,3

4,2

Średnia emisja CO2 (g/km)

99

97

Klasa efektywności

B

B

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

15,5

11,7

Prędkość maksymalna (km/h)

151

155

Ceny w Polsce z VAT od (PLN)

61 200

65 700

Dane dotyczą wersji z przekładnią twinamic.

Testy wytrzymałościowe: szeroko zakrojone badania w laboratorium i na drodze

Kabriolety wytwarzane przez oddział Mercedes-Benz Cars przechodzą szeroko zakrojony program testów - jednakowy dla wszystkich modeli. Nowy smart fortwo cabrio został więc przetestowany wedle tych samych rygorystycznych norm, co np. nowy Mercedes-Benz Klasy S Cabriolet. Przykładowo, obejmują one otwieranie i zamykanie dachu przez cały cykl życia pojazdu (20 tys. powtórzeń) czy próby wytrzymałości mechanizmu w komorze klimatycznej, w temperaturach od -15 do +80 stopni Celsjusza. Ponadto, aby sprawdzić, czy zabezpieczenie napędu przed przeciążeniem działa właściwie, przeprowadza się dodatkowy test przy kompletnie zamarzniętym dachu - w temperaturze -40 stopni Celsjusza.

Test myjni pozwala sprawdzić, czy do wnętrza nie przedostaje się woda. Liczba 500 myć odpowiada standardom, które spełnia wersja coupé. Poza fazą testową szczelność smarta fortwo cabrio jest dodatkowo sprawdzana już podczas produkcji, w fabryce modelu w Hambach. Po opuszczeniu linii montażowej każdy egzemplarz przechodzi 7-minutową „kąpiel”.

Projektanci sprawdzili też poziom szumów wiatru w kabinie - smart przeszedł testy w tunelu aeroakustycznym Mercedes-Benz, a do badań posłużył manekin imieniem Tanja. Na jego, a właściwie jej, szyi i ramionach zainstalowano 16 czujników pozwalających mierzyć prędkość przepływu wiatru w kabinie.

Program ten uzupełniły wszechstronne testy modelu na zamkniętych torach i różnej jakości drogach na całym świecie.

 Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 1999 roku smart zaskoczył publiczność szeregiem odważnych modeli studyjnych. Pokazana wówczas wersja cabrio, bazująca na modelu city-coupé, otworzyła zupełnie nowy wymiar radości z jazdy dla „zamkniętej” dotychczas społeczności miejskich aut. Wiosną 2000 roku na drogi wyjechały pierwsze egzemplarze smarta city-cabrio - najmniejszego seryjnego kabrioletu na świecie. Wraz ze zmianą generacyjną, w 2006 roku, wprowadzono w nim całkowicie automatycznie sterowany dach.

Ale to nie jedyny model w historii smarta oferujący przyjemność z jazdy pod gołym niebem. W 2002 roku zadebiutował specjalny, otwarty wariant crossblade - pozbawiony drzwi, dachu i przedniej szyby. Do ograniczania zawirowań powietrza służyła tu jedynie niewielka, przyciemniana owiewka zamontowana wzdłuż kokpitu. Taka konstrukcja zapewniała niezrównane wrażenia z jazdy, dosłownie z wiatrem we włosach. Rok później producent zadecydował o wypuszczeniu na rynek niewielkiej serii tego modelu.

Smart fortwo cabrio
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA