„Piłem – NIE Jadę!” - czas na reakcję
REKLAMA
REKLAMA
Wystartowała czwarta odsłona kampanii społecznej „Piłem – NIE Jadę!”. Akcja skupia się na edukacji i promowaniu właściwych postaw. Na kwestię nietrzeźwych kierowców zwraca uwagę w niestandardowy sposób – w ramach kampanii przygotowano krótkie filmy opublikowane w Internecie. Nie znajdziemy w nich jednak przerażających statystyk, raczej zachętę do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić samochód. Merytorycznie kampanię wspiera Agnieszka Bratkiewicz, doktor psychologii ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Akcji patronuje miasto Poznań, portal kampaniespoleczne.pl, Instytut Transportu Samochodowego, Stowarzyszenie Polska Wódka jak również Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Organizatorem jest Wyborowa Pernod Ricard.
REKLAMA
Zobacz też: Zmiany w przepisach dot. kierowców od 18 maja 2015 r.
Nie reagujemy, bo nie wiemy jak się zachować?
REKLAMA
„Piłem – NIE Jadę!” to już czwarta odsłona akcji zainicjowanej przez Wyborowa Pernod Ricard, która ma na celu edukację w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tegorocznej edycji akcji organizatorzy skupili się na konieczności reakcji, kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, w której osoba spożywająca alkohol chce prowadzić samochód. Sprawa powinna być oczywista, jednak prawidłowa reakcja wymaga zarówno odwagi, jak i wiedzy.
„Większość z nas nie aprobuje prowadzenia samochodu przez nietrzeźwych kierowców, ale zwykle nie reagujemy, gdy osoba pijana siada za kierownicą – bo nie wiemy, jak się zachować. Tymczasem istnieją skuteczne i nieskomplikowane sposoby działania w tej sytuacji, które mógłby zastosować każdy z nas. Dlatego ważne jest, aby opracować algorytm reagowania na próby prowadzenia „pod wpływem” i zademonstrować go w formie kilku prostych kroków” – powiedziała dr Agnieszka Bratkiewicz, ekspert kampanii.
Zobacz też: Od kiedy liczone są punkty karne z fotoradaru
We wszystkie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a szczególnie w te, które dotyczą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, zaangażowani są wszyscy pracownicy Wyborowa Pernod Ricard, czyli blisko 400 osób. W tym roku spotkali się w Poznaniu, żeby nauczyć się jak odpowiednio reagować w sytuacji, gdy mamy do czynienia z osobą po alkoholu, która chce prowadzić samochód. Pracownicy obejrzeli również oficjalne spoty kampanii oraz przygotowali własne propozycje prawidłowych reakcji w postaci krótkich filmików, a następnie przeszli ulicami Poznania rozdając przechodniom i sprzedawcom ulotki, prezentujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zasady właściwego reagowania, ujęte w 4 krokach.
Globalny projekt Responsib’ALL Day
REKLAMA
Kampania „Piłem – NIE Jadę!” to kolejna odsłona globalnego projektu Responsib’ALL Day prowadzonego przez Grupę Pernod Ricard na całym świecie. Projekt ten realizowany jest globalnie przez organizację w oparciu o zobowiązania jakie Grupa Pernod Ricard wraz z innymi firmami z branży alkoholowej podpisały wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Ich celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Jednym z postulatów jest ograniczenie zjawiska prowadzenia samochodu po alkoholu – do czego nawiązuje tegoroczna odsłona polskiej kampanii „Piłem – Nie Jadę, REAGUJĘ!”.
„W tym samym dniu, na całym świecie, wszyscy pracownicy Grupy Pernod Ricard – blisko 18 000 osób – angażuje się w promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tematyka ta jest na stałe wpisana w DNA firmy – działania edukacyjne mają tu długą, 40. letnią tradycję. Osobiste zaangażowanie pracowników w kampanię ma dla nas wielkie znaczenie. Od pięciu lat projekt Responsib’ALL Day ma swoją odsłonę w Polsce i jesteśmy dumni z tego, że nasze działania docierają do coraz szerszej grupy odbiorców, również dzięki partnerom, dla których edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jest równie istotna” – podsumował Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu, Wyborowa Pernod Ricard.
Zobacz też: Co grozi za jazdę po pijanemu w krajach europejskich?
Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku działania skierowane były po raz pierwszy także do rowerzystów. W Polsce dostępna jest także aplikacja mobilna AlkoFAKTY, która w przystępny sposób pokazuje, w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol. Stanowi też dobre uzupełnienie wiedzy na temat odpowiedzialnej jego konsumpcji. Do tej pory aplikację ściągnęło blisko 14 000 osób. Aplikacja AlkoFakty jest całkowicie darmowa i dostępna na smartfony w systemie Android oraz iPhony.
Źródło: Materiały prasowe Wyborowa Pernod Ricard
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.