REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Piłem – NIE Jadę!” - czas na reakcję

Subskrybuj nas na Youtube
Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! –  kolejna odsłona kampanii społecznej   „Piłem – Nie Jadę!”
Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! – kolejna odsłona kampanii społecznej „Piłem – Nie Jadę!”
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Organizatorzy czwartej odsłony kampanii „Piłem – NIE Jadę!” zwracają uwagę na problem społecznego przyzwolenia na prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu. Czas, by ludzie zaczęli reagować, gdy widzą jak ktoś chce wsiąść za kierownicę, a jest pod wpływem alkoholu.

Wystartowała czwarta odsłona kampanii społecznej „Piłem – NIE Jadę!”. Akcja skupia się na edukacji i promowaniu właściwych postaw. Na kwestię nietrzeźwych kierowców zwraca uwagę w niestandardowy sposób – w ramach kampanii przygotowano krótkie filmy opublikowane w Internecie. Nie znajdziemy w nich jednak przerażających statystyk, raczej zachętę do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić samochód. Merytorycznie kampanię wspiera Agnieszka Bratkiewicz, doktor psychologii ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Akcji patronuje miasto Poznań, portal kampaniespoleczne.pl, Instytut Transportu Samochodowego, Stowarzyszenie Polska Wódka jak również Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Organizatorem jest Wyborowa Pernod Ricard.

REKLAMA

Zobacz też: Zmiany w przepisach dot. kierowców od 18 maja 2015 r.

Nie reagujemy, bo nie wiemy jak się zachować?

REKLAMA

„Piłem – NIE Jadę!” to już czwarta odsłona akcji zainicjowanej przez Wyborowa Pernod Ricard, która ma na celu edukację w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tegorocznej edycji akcji organizatorzy skupili się na konieczności reakcji, kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, w której osoba spożywająca alkohol chce prowadzić samochód. Sprawa powinna być oczywista, jednak prawidłowa reakcja wymaga zarówno odwagi, jak i wiedzy.

„Większość z nas nie aprobuje prowadzenia samochodu przez nietrzeźwych kierowców, ale zwykle nie reagujemy, gdy osoba pijana siada za kierownicą – bo nie wiemy, jak się zachować. Tymczasem istnieją skuteczne i nieskomplikowane sposoby działania w tej sytuacji, które mógłby zastosować każdy z nas. Dlatego ważne jest, aby opracować algorytm reagowania na próby prowadzenia „pod wpływem” i zademonstrować go w formie kilku prostych kroków” powiedziała dr Agnieszka Bratkiewicz, ekspert kampanii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Od kiedy liczone są punkty karne z fotoradaru

We wszystkie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a szczególnie w te, które dotyczą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, zaangażowani są wszyscy pracownicy Wyborowa Pernod Ricard, czyli blisko 400 osób. W tym roku spotkali się w Poznaniu, żeby nauczyć się jak odpowiednio reagować w sytuacji, gdy mamy do czynienia z osobą po alkoholu, która chce prowadzić samochód. Pracownicy obejrzeli również oficjalne spoty kampanii oraz przygotowali własne propozycje prawidłowych reakcji w postaci krótkich filmików, a następnie przeszli ulicami Poznania rozdając przechodniom i sprzedawcom ulotki, prezentujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zasady właściwego reagowania, ujęte w 4 krokach.

Globalny projekt Responsib’ALL Day

REKLAMA

Kampania „Piłem – NIE Jadę!” to kolejna odsłona globalnego projektu Responsib’ALL Day prowadzonego przez Grupę Pernod Ricard na całym świecie. Projekt ten realizowany jest globalnie przez organizację w oparciu o zobowiązania jakie Grupa Pernod Ricard wraz z innymi firmami z branży alkoholowej podpisały wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Ich celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Jednym z postulatów jest ograniczenie zjawiska prowadzenia samochodu po alkoholu – do czego nawiązuje tegoroczna odsłona polskiej kampanii „Piłem – Nie Jadę, REAGUJĘ!”.

W tym samym dniu, na całym świecie, wszyscy pracownicy Grupy Pernod Ricard – blisko 18 000 osób – angażuje się w promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tematyka ta jest na stałe wpisana w DNA firmy – działania edukacyjne mają tu długą, 40. letnią tradycję. Osobiste zaangażowanie pracowników w kampanię ma dla nas wielkie znaczenie. Od pięciu lat projekt Responsib’ALL Day ma swoją odsłonę w Polsce i jesteśmy dumni z tego, że nasze działania docierają do coraz szerszej grupy odbiorców, również dzięki partnerom, dla których edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jest równie istotna” – podsumował Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu, Wyborowa Pernod Ricard.

Zobacz też: Co grozi za jazdę po pijanemu w krajach europejskich?

Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku działania skierowane były po raz pierwszy także do rowerzystów. W Polsce dostępna jest także aplikacja mobilna AlkoFAKTY, która w przystępny sposób pokazuje, w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol. Stanowi też dobre uzupełnienie wiedzy na temat odpowiedzialnej jego konsumpcji. Do tej pory aplikację ściągnęło blisko 14 000 osób. Aplikacja AlkoFakty jest całkowicie darmowa i dostępna na smartfony w systemie Android oraz iPhony.

Źródło: Materiały prasowe Wyborowa Pernod Ricard

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA