REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Piłem – NIE Jadę!” - czas na reakcję

Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! –  kolejna odsłona kampanii społecznej   „Piłem – Nie Jadę!”
Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! – kolejna odsłona kampanii społecznej „Piłem – Nie Jadę!”
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Organizatorzy czwartej odsłony kampanii „Piłem – NIE Jadę!” zwracają uwagę na problem społecznego przyzwolenia na prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu. Czas, by ludzie zaczęli reagować, gdy widzą jak ktoś chce wsiąść za kierownicę, a jest pod wpływem alkoholu.

Wystartowała czwarta odsłona kampanii społecznej „Piłem – NIE Jadę!”. Akcja skupia się na edukacji i promowaniu właściwych postaw. Na kwestię nietrzeźwych kierowców zwraca uwagę w niestandardowy sposób – w ramach kampanii przygotowano krótkie filmy opublikowane w Internecie. Nie znajdziemy w nich jednak przerażających statystyk, raczej zachętę do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić samochód. Merytorycznie kampanię wspiera Agnieszka Bratkiewicz, doktor psychologii ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Akcji patronuje miasto Poznań, portal kampaniespoleczne.pl, Instytut Transportu Samochodowego, Stowarzyszenie Polska Wódka jak również Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Organizatorem jest Wyborowa Pernod Ricard.

REKLAMA

Zobacz też: Zmiany w przepisach dot. kierowców od 18 maja 2015 r.

Nie reagujemy, bo nie wiemy jak się zachować?

REKLAMA

„Piłem – NIE Jadę!” to już czwarta odsłona akcji zainicjowanej przez Wyborowa Pernod Ricard, która ma na celu edukację w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tegorocznej edycji akcji organizatorzy skupili się na konieczności reakcji, kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, w której osoba spożywająca alkohol chce prowadzić samochód. Sprawa powinna być oczywista, jednak prawidłowa reakcja wymaga zarówno odwagi, jak i wiedzy.

„Większość z nas nie aprobuje prowadzenia samochodu przez nietrzeźwych kierowców, ale zwykle nie reagujemy, gdy osoba pijana siada za kierownicą – bo nie wiemy, jak się zachować. Tymczasem istnieją skuteczne i nieskomplikowane sposoby działania w tej sytuacji, które mógłby zastosować każdy z nas. Dlatego ważne jest, aby opracować algorytm reagowania na próby prowadzenia „pod wpływem” i zademonstrować go w formie kilku prostych kroków” powiedziała dr Agnieszka Bratkiewicz, ekspert kampanii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Od kiedy liczone są punkty karne z fotoradaru

We wszystkie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a szczególnie w te, które dotyczą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, zaangażowani są wszyscy pracownicy Wyborowa Pernod Ricard, czyli blisko 400 osób. W tym roku spotkali się w Poznaniu, żeby nauczyć się jak odpowiednio reagować w sytuacji, gdy mamy do czynienia z osobą po alkoholu, która chce prowadzić samochód. Pracownicy obejrzeli również oficjalne spoty kampanii oraz przygotowali własne propozycje prawidłowych reakcji w postaci krótkich filmików, a następnie przeszli ulicami Poznania rozdając przechodniom i sprzedawcom ulotki, prezentujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zasady właściwego reagowania, ujęte w 4 krokach.

Globalny projekt Responsib’ALL Day

REKLAMA

Kampania „Piłem – NIE Jadę!” to kolejna odsłona globalnego projektu Responsib’ALL Day prowadzonego przez Grupę Pernod Ricard na całym świecie. Projekt ten realizowany jest globalnie przez organizację w oparciu o zobowiązania jakie Grupa Pernod Ricard wraz z innymi firmami z branży alkoholowej podpisały wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Ich celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Jednym z postulatów jest ograniczenie zjawiska prowadzenia samochodu po alkoholu – do czego nawiązuje tegoroczna odsłona polskiej kampanii „Piłem – Nie Jadę, REAGUJĘ!”.

W tym samym dniu, na całym świecie, wszyscy pracownicy Grupy Pernod Ricard – blisko 18 000 osób – angażuje się w promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tematyka ta jest na stałe wpisana w DNA firmy – działania edukacyjne mają tu długą, 40. letnią tradycję. Osobiste zaangażowanie pracowników w kampanię ma dla nas wielkie znaczenie. Od pięciu lat projekt Responsib’ALL Day ma swoją odsłonę w Polsce i jesteśmy dumni z tego, że nasze działania docierają do coraz szerszej grupy odbiorców, również dzięki partnerom, dla których edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jest równie istotna” – podsumował Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu, Wyborowa Pernod Ricard.

Zobacz też: Co grozi za jazdę po pijanemu w krajach europejskich?

Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku działania skierowane były po raz pierwszy także do rowerzystów. W Polsce dostępna jest także aplikacja mobilna AlkoFAKTY, która w przystępny sposób pokazuje, w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol. Stanowi też dobre uzupełnienie wiedzy na temat odpowiedzialnej jego konsumpcji. Do tej pory aplikację ściągnęło blisko 14 000 osób. Aplikacja AlkoFakty jest całkowicie darmowa i dostępna na smartfony w systemie Android oraz iPhony.

Źródło: Materiały prasowe Wyborowa Pernod Ricard

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA