REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Piłem – NIE Jadę!” - czas na reakcję

Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! –  kolejna odsłona kampanii społecznej   „Piłem – Nie Jadę!”
Ktoś pił i chce prowadzić? Zawsze reaguj! – kolejna odsłona kampanii społecznej „Piłem – Nie Jadę!”
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Organizatorzy czwartej odsłony kampanii „Piłem – NIE Jadę!” zwracają uwagę na problem społecznego przyzwolenia na prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu. Czas, by ludzie zaczęli reagować, gdy widzą jak ktoś chce wsiąść za kierownicę, a jest pod wpływem alkoholu.

Wystartowała czwarta odsłona kampanii społecznej „Piłem – NIE Jadę!”. Akcja skupia się na edukacji i promowaniu właściwych postaw. Na kwestię nietrzeźwych kierowców zwraca uwagę w niestandardowy sposób – w ramach kampanii przygotowano krótkie filmy opublikowane w Internecie. Nie znajdziemy w nich jednak przerażających statystyk, raczej zachętę do reagowania, kiedy widzimy osobę, która spożywała alkohol, a mimo to chce prowadzić samochód. Merytorycznie kampanię wspiera Agnieszka Bratkiewicz, doktor psychologii ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Akcji patronuje miasto Poznań, portal kampaniespoleczne.pl, Instytut Transportu Samochodowego, Stowarzyszenie Polska Wódka jak również Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. Organizatorem jest Wyborowa Pernod Ricard.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Zmiany w przepisach dot. kierowców od 18 maja 2015 r.

Nie reagujemy, bo nie wiemy jak się zachować?

„Piłem – NIE Jadę!” to już czwarta odsłona akcji zainicjowanej przez Wyborowa Pernod Ricard, która ma na celu edukację w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tegorocznej edycji akcji organizatorzy skupili się na konieczności reakcji, kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, w której osoba spożywająca alkohol chce prowadzić samochód. Sprawa powinna być oczywista, jednak prawidłowa reakcja wymaga zarówno odwagi, jak i wiedzy.

„Większość z nas nie aprobuje prowadzenia samochodu przez nietrzeźwych kierowców, ale zwykle nie reagujemy, gdy osoba pijana siada za kierownicą – bo nie wiemy, jak się zachować. Tymczasem istnieją skuteczne i nieskomplikowane sposoby działania w tej sytuacji, które mógłby zastosować każdy z nas. Dlatego ważne jest, aby opracować algorytm reagowania na próby prowadzenia „pod wpływem” i zademonstrować go w formie kilku prostych kroków” powiedziała dr Agnieszka Bratkiewicz, ekspert kampanii.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Od kiedy liczone są punkty karne z fotoradaru

We wszystkie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a szczególnie w te, które dotyczą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, zaangażowani są wszyscy pracownicy Wyborowa Pernod Ricard, czyli blisko 400 osób. W tym roku spotkali się w Poznaniu, żeby nauczyć się jak odpowiednio reagować w sytuacji, gdy mamy do czynienia z osobą po alkoholu, która chce prowadzić samochód. Pracownicy obejrzeli również oficjalne spoty kampanii oraz przygotowali własne propozycje prawidłowych reakcji w postaci krótkich filmików, a następnie przeszli ulicami Poznania rozdając przechodniom i sprzedawcom ulotki, prezentujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zasady właściwego reagowania, ujęte w 4 krokach.

Globalny projekt Responsib’ALL Day

Kampania „Piłem – NIE Jadę!” to kolejna odsłona globalnego projektu Responsib’ALL Day prowadzonego przez Grupę Pernod Ricard na całym świecie. Projekt ten realizowany jest globalnie przez organizację w oparciu o zobowiązania jakie Grupa Pernod Ricard wraz z innymi firmami z branży alkoholowej podpisały wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Ich celem jest promowanie właściwych postaw związanych z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu. Jednym z postulatów jest ograniczenie zjawiska prowadzenia samochodu po alkoholu – do czego nawiązuje tegoroczna odsłona polskiej kampanii „Piłem – Nie Jadę, REAGUJĘ!”.

W tym samym dniu, na całym świecie, wszyscy pracownicy Grupy Pernod Ricard – blisko 18 000 osób – angażuje się w promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tematyka ta jest na stałe wpisana w DNA firmy – działania edukacyjne mają tu długą, 40. letnią tradycję. Osobiste zaangażowanie pracowników w kampanię ma dla nas wielkie znaczenie. Od pięciu lat projekt Responsib’ALL Day ma swoją odsłonę w Polsce i jesteśmy dumni z tego, że nasze działania docierają do coraz szerszej grupy odbiorców, również dzięki partnerom, dla których edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu jest równie istotna” – podsumował Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu, Wyborowa Pernod Ricard.

Zobacz też: Co grozi za jazdę po pijanemu w krajach europejskich?

Tegoroczna odsłona akcji „Piłem – NIE Jadę” jest kontynuacją dotychczasowych działań z obszaru CSR. W ubiegłym roku działania skierowane były po raz pierwszy także do rowerzystów. W Polsce dostępna jest także aplikacja mobilna AlkoFAKTY, która w przystępny sposób pokazuje, w jaki sposób ludzki organizm reaguje na alkohol. Stanowi też dobre uzupełnienie wiedzy na temat odpowiedzialnej jego konsumpcji. Do tej pory aplikację ściągnęło blisko 14 000 osób. Aplikacja AlkoFakty jest całkowicie darmowa i dostępna na smartfony w systemie Android oraz iPhony.

Źródło: Materiały prasowe Wyborowa Pernod Ricard

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA