REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie
Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi otwiera Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie. Decyzja o inwestycji to najlepszy dowód na znaczenie azjatyckiego rynku dla producenta to również - jak podkreślił prezes Audi AG Rupert Stadler - znaczący krok w procesie internacjonalizacji koncernu Audi.

Uruchomienie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie oznacza wzmocnienie innowacyjnego potencjału Audi na rynku azjatyckim. W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, Centrum będzie przede wszystkim odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów Audi. Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości.

REKLAMA

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Audi Design China prześledzi azjatyckie trendy

REKLAMA

Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki.

Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent, w stosunku do roku 2011.

Od 2008 r. inżynierowie Audi stworzyli szereg rozwiązań infotainment, doskonale spełniających potrzeby klientów w Chinach, Japonii i Korei. Wśród nich był m.in. panel dotykowy dla systemu nawigacji, który umożliwia ręczne wpisywanie znaków różnych azjatyckich alfabetów.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju - 300 osób, 8 tys. metrów kwadratowych

Dzięki uruchomieniu nowego Centrum, liczba pracowników Audi prowadzących w Pekinie prace badawczo-rozwojowe, wzrasta z 40 do ponad 300 osób. Struktura placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych.

Współpraca Audi z Volkswagenem w Chinach

W Pekinie znajduje się główna siedziba Volkswagen Group China, dlatego też Audi na tamtejszym rynku współdziała ściśle z konstruktorami koncernu Volkswagen, pracującymi w tym samym budynku. „Centrum Badań i Rozwoju to kolejny etap ekspansji Audi w Azji. Chińscy konsumenci mają coraz większy wpływ na rozwój całego świata. Dla Volkswagen Group China i należących do niej marek, zadowolenie klientów ma najwyższy priorytet“ – deklaruje prof. Jochem Heizmann, prezes Volkswagen Group China i członek zarządu koncernu Volkswagen.

Zobacz też: Nowe Audi A3 Sportback

„Zespoły badawcze Audi będą kooperować w wielu dziedzinach z laboratoriami i pracowniami partnerskiej spółki FAW-Volkswagen. FAW-Volkswagen i Audi z dużym sukcesem współpracowały już ze sobą na wielu polach. Między innymi przy konstruowaniu samochodu napędzanego elektrycznie, układów napędowych i systemów infotainment. Podejmując decyzję o otwarciu w Chinach tego typu placówki, Audi wysłało swoim partnerom wyraźny sygnał. Jest to również dowód innowacyjnego potencjału Chin. Nasza współpraca będzie dzięki temu jeszcze ściślejsza“ – potwierdził An Tiecheng, prezes FAW-Volkswagen.

Lokalizacja Centrum w Pekinie umożliwi pracę w tej samej strefie czasowej

REKLAMA

Także geograficzna lokalizacja nowego Centrum w Pekinie, przyniesie zespołom badawczym Audi dodatkowe korzyści. Dzięki przemyślanemu położeniu, będą pracować w tej samej strefie czasowej, w której znajdują się zarówno zakłady FAW-Volkswagen, jak i najważniejsze dla Audi azjatyckie rynki.

Chiny ze swoimi dynamicznie rozwijającymi się metropoliami, to idealny rynek zbytu dla samochodów z napędem elektrycznym, nad jakimi pracuje Audi w ramach e-ofensywy. W Kraju Środka miały już miejsce pierwsze testy samochodów e-tron, które przeprowadzono w szczególnie trudnych warunkach: w ekstremalnie wysokich temperaturach i w nasilonym ruchu ulicznym. Dzięki Azjatyckiemu Centrum Badań i Rozwoju, Audi jest na najlepszej drodze do zdobycia wiodącej pozycji w dziedzinie pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii – „New Energy Vehicles“ (NEVs).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Źródło: Materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA