REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie
Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi otwiera Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie. Decyzja o inwestycji to najlepszy dowód na znaczenie azjatyckiego rynku dla producenta to również - jak podkreślił prezes Audi AG Rupert Stadler - znaczący krok w procesie internacjonalizacji koncernu Audi.

Uruchomienie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie oznacza wzmocnienie innowacyjnego potencjału Audi na rynku azjatyckim. W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, Centrum będzie przede wszystkim odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów Audi. Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości.

REKLAMA

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Audi Design China prześledzi azjatyckie trendy

REKLAMA

Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki.

Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent, w stosunku do roku 2011.

Od 2008 r. inżynierowie Audi stworzyli szereg rozwiązań infotainment, doskonale spełniających potrzeby klientów w Chinach, Japonii i Korei. Wśród nich był m.in. panel dotykowy dla systemu nawigacji, który umożliwia ręczne wpisywanie znaków różnych azjatyckich alfabetów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju - 300 osób, 8 tys. metrów kwadratowych

Dzięki uruchomieniu nowego Centrum, liczba pracowników Audi prowadzących w Pekinie prace badawczo-rozwojowe, wzrasta z 40 do ponad 300 osób. Struktura placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych.

Współpraca Audi z Volkswagenem w Chinach

W Pekinie znajduje się główna siedziba Volkswagen Group China, dlatego też Audi na tamtejszym rynku współdziała ściśle z konstruktorami koncernu Volkswagen, pracującymi w tym samym budynku. „Centrum Badań i Rozwoju to kolejny etap ekspansji Audi w Azji. Chińscy konsumenci mają coraz większy wpływ na rozwój całego świata. Dla Volkswagen Group China i należących do niej marek, zadowolenie klientów ma najwyższy priorytet“ – deklaruje prof. Jochem Heizmann, prezes Volkswagen Group China i członek zarządu koncernu Volkswagen.

Zobacz też: Nowe Audi A3 Sportback

„Zespoły badawcze Audi będą kooperować w wielu dziedzinach z laboratoriami i pracowniami partnerskiej spółki FAW-Volkswagen. FAW-Volkswagen i Audi z dużym sukcesem współpracowały już ze sobą na wielu polach. Między innymi przy konstruowaniu samochodu napędzanego elektrycznie, układów napędowych i systemów infotainment. Podejmując decyzję o otwarciu w Chinach tego typu placówki, Audi wysłało swoim partnerom wyraźny sygnał. Jest to również dowód innowacyjnego potencjału Chin. Nasza współpraca będzie dzięki temu jeszcze ściślejsza“ – potwierdził An Tiecheng, prezes FAW-Volkswagen.

Lokalizacja Centrum w Pekinie umożliwi pracę w tej samej strefie czasowej

REKLAMA

Także geograficzna lokalizacja nowego Centrum w Pekinie, przyniesie zespołom badawczym Audi dodatkowe korzyści. Dzięki przemyślanemu położeniu, będą pracować w tej samej strefie czasowej, w której znajdują się zarówno zakłady FAW-Volkswagen, jak i najważniejsze dla Audi azjatyckie rynki.

Chiny ze swoimi dynamicznie rozwijającymi się metropoliami, to idealny rynek zbytu dla samochodów z napędem elektrycznym, nad jakimi pracuje Audi w ramach e-ofensywy. W Kraju Środka miały już miejsce pierwsze testy samochodów e-tron, które przeprowadzono w szczególnie trudnych warunkach: w ekstremalnie wysokich temperaturach i w nasilonym ruchu ulicznym. Dzięki Azjatyckiemu Centrum Badań i Rozwoju, Audi jest na najlepszej drodze do zdobycia wiodącej pozycji w dziedzinie pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii – „New Energy Vehicles“ (NEVs).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Źródło: Materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

REKLAMA

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

16-latek urządził sobie tor wyścigowy na parkingu przed marketem

16-letni drifter urządzał sobie tor wyścigowy na parkingu przed jednym z piaseczyńskich marketów. Został złapany na gorącym uczynku. Sprawą zajmie się sąd rodzinny.

REKLAMA

KGP: 99 237 interwencji, 415 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 237 interwencji.

15-latek zabrał na przejażdżkę starszych kolegów swoim samochodem. Auto dachowało

15-latek kupił samochód i zabrał dwóch starszych kolegów na przejażdżkę. Chłopak stracił panowanie nad pojazdem i doprowadził do dachowania. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń. 

REKLAMA