REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie
Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju Audi w Pekinie
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi otwiera Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie. Decyzja o inwestycji to najlepszy dowód na znaczenie azjatyckiego rynku dla producenta to również - jak podkreślił prezes Audi AG Rupert Stadler - znaczący krok w procesie internacjonalizacji koncernu Audi.

Uruchomienie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie oznacza wzmocnienie innowacyjnego potencjału Audi na rynku azjatyckim. W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, Centrum będzie przede wszystkim odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów Audi. Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości.

REKLAMA

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Audi Design China prześledzi azjatyckie trendy

REKLAMA

Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki.

Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent, w stosunku do roku 2011.

Od 2008 r. inżynierowie Audi stworzyli szereg rozwiązań infotainment, doskonale spełniających potrzeby klientów w Chinach, Japonii i Korei. Wśród nich był m.in. panel dotykowy dla systemu nawigacji, który umożliwia ręczne wpisywanie znaków różnych azjatyckich alfabetów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju - 300 osób, 8 tys. metrów kwadratowych

Dzięki uruchomieniu nowego Centrum, liczba pracowników Audi prowadzących w Pekinie prace badawczo-rozwojowe, wzrasta z 40 do ponad 300 osób. Struktura placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych.

Współpraca Audi z Volkswagenem w Chinach

W Pekinie znajduje się główna siedziba Volkswagen Group China, dlatego też Audi na tamtejszym rynku współdziała ściśle z konstruktorami koncernu Volkswagen, pracującymi w tym samym budynku. „Centrum Badań i Rozwoju to kolejny etap ekspansji Audi w Azji. Chińscy konsumenci mają coraz większy wpływ na rozwój całego świata. Dla Volkswagen Group China i należących do niej marek, zadowolenie klientów ma najwyższy priorytet“ – deklaruje prof. Jochem Heizmann, prezes Volkswagen Group China i członek zarządu koncernu Volkswagen.

Zobacz też: Nowe Audi A3 Sportback

„Zespoły badawcze Audi będą kooperować w wielu dziedzinach z laboratoriami i pracowniami partnerskiej spółki FAW-Volkswagen. FAW-Volkswagen i Audi z dużym sukcesem współpracowały już ze sobą na wielu polach. Między innymi przy konstruowaniu samochodu napędzanego elektrycznie, układów napędowych i systemów infotainment. Podejmując decyzję o otwarciu w Chinach tego typu placówki, Audi wysłało swoim partnerom wyraźny sygnał. Jest to również dowód innowacyjnego potencjału Chin. Nasza współpraca będzie dzięki temu jeszcze ściślejsza“ – potwierdził An Tiecheng, prezes FAW-Volkswagen.

Lokalizacja Centrum w Pekinie umożliwi pracę w tej samej strefie czasowej

REKLAMA

Także geograficzna lokalizacja nowego Centrum w Pekinie, przyniesie zespołom badawczym Audi dodatkowe korzyści. Dzięki przemyślanemu położeniu, będą pracować w tej samej strefie czasowej, w której znajdują się zarówno zakłady FAW-Volkswagen, jak i najważniejsze dla Audi azjatyckie rynki.

Chiny ze swoimi dynamicznie rozwijającymi się metropoliami, to idealny rynek zbytu dla samochodów z napędem elektrycznym, nad jakimi pracuje Audi w ramach e-ofensywy. W Kraju Środka miały już miejsce pierwsze testy samochodów e-tron, które przeprowadzono w szczególnie trudnych warunkach: w ekstremalnie wysokich temperaturach i w nasilonym ruchu ulicznym. Dzięki Azjatyckiemu Centrum Badań i Rozwoju, Audi jest na najlepszej drodze do zdobycia wiodącej pozycji w dziedzinie pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii – „New Energy Vehicles“ (NEVs).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Źródło: Materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Automatyczny zwrot prawa jazdy. Czy wszyscy z niego skorzystają? 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Tesla zdetronizowana w Europie. Nowy lider rynku samochodów elektrycznych

Tesla, znana marka samochodów elektrycznych, w 2024 roku była znacznie rzadziej wybierana przez klientów z Europy. W porównaniu z 2023 rokiem, w którym to firma świętowała triumfy na europejskim rynku, ilość sprzedanych modeli była sporym rozczarowaniem. Co spowodowało taki spadek sprzedaży? Kto wyprzedził ubiegłorocznego lidera?

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

REKLAMA

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

REKLAMA

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

REKLAMA