REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stulecie obecności Continental w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube
Firma Continental istnieje na polskim rynku motoryzacyjnym od ponad stu lat. fot. Fotolia
Firma Continental istnieje na polskim rynku motoryzacyjnym od ponad stu lat. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niemiecki producent Continental w ciągu stu lat obecności na polskim rynku wprowadził oprócz opon dla samochodów osobowych i ciężarowych Continental m.in. pierwszy samochodowy atlas Polski.

Pierwszym samochodem, który pojawił się na polskich drogach był model Peugeota, który był wyposażony w silnik o mocy około 3 KM. Prędkość rozwijana przez ten pojazd sięgała 16 km/h. Ze względu na zapotrzebowanie pojawiły się w tym okresie także sklepy z częściami zamiennymi i elementami wyposażenia oraz warsztaty serwisowe.

REKLAMA

W 1911 r. pojawiło się po raz pierwszy w Polsce przedstawicielstwo firmy Continental z siedzibą w Warszawie.

Opony Continental Cord oraz dostępne od 1921r. Continental Ballon były najpopularniejszymi oponami w naszym kraju. Stanowiły najczęściej wymieniany element, ze względu na złą nawierzchnię i mogły przejechać dwa razy krótszy dystans niż te używane na drogach w zachodniej części Europy. W tamtych czasach komplet opon pozwalał przejechać w Polsce odległość 4000-5000 km.

Zobacz też: Już w listpadzie w Płocku będzie system ważenia ciężarówek

Rok 1926 zaowocował wydaniem „Atlasu  Polski Continental dla automobilistów z 1 mapą ogólną i 20 mapami poszczególnymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczba samochodów w Polsce w latach dwudziestych XX wieku była stosunkowo niewielka, co było spowodowane niskimi dochodami znacznej części społeczeństwa, której nie było stać na taki zakup oraz nie zachęcającym do jazdy stanem nawierzchni. Kilka tysięcy zarejestrowanych w  tym okresie aut należało przede wszystkim do osób zamieszkujących Warszawę i okolice.

Okres wielkiego kryzysu przyniósł zastój na polskim rynku motoryzacyjnym i dopiero w kilka lat przed II wojną światową zaczął się on rozwijać.

Według danych z 1935 r. w Polsce  zarejestrowano 14 tys. aut osobowych, których średnią prędkość oszacowano na 40 km/h oraz 34 tys. samochodów ciężarowych. Już wtedy do Polski sprowadzano auta z Niemiec, które w 80 % były wyposażone w opony firmy Continental i mogły już przejechać od 20 do 30 tysięcy kilometrów w stosunku do maksymalnie 5 tysięcy dziesięć lat wcześniej. Wówczas jedynie 7% krajowych dróg posiadało nawierzchnię pozwalającą na ruch samochodowy.

Zobacz też: Chevrolet Aveo mistrzem oszczędności

REKLAMA

W tym okresie również Continental poszerzył swoją ofertę rynkową i wprowadził pierwszy typ produkowanych  seryjnie opon Gelande Reifen z bieżnikiem terenowym, przeznaczony do eksploatacji zarówno w  samochodach osobowych jak również ciężarowych.

Nowe technologie wykorzystywane przez producenta takie jak syntetyczny kauczuk oraz bieżnik z lamelami zapewniały lepszą przyczepność do śliskiej nawierzchni i większą odporność na działanie czynników zewnętrznych.

W latach pięćdziesiątych, ze względu na nieobecność przedstawiciela Continental w Polsce sprowadzano opony i inne artykuły od zachodnich sąsiadów, lecz głównie na potrzeby instytucji władzy państwowej. Dostawy te nie były jednak wystarczająco duże, dlatego zdarzały się sytuacje kiedy 20 % składów komunikacji miejskiej nie wyjeżdżała w trasę z powodu braku ogumienia.

Zobacz też: Chevrolet przygotuje Sparka na baterie

W okresie PRLu opony firmy Continental można był nabyć w sieciach Pewex lub jako wyposażenie fabryk  ze statusem ,,odrzut z eksportu”. Dopiero przemiany ustrojowe roku 1989 umożliwiły powrót marki na rynek. Początkowo za pośrednictwem niezależnych firm, a od 1997 r. dzięki Continental Opony Polska Sp. z o.o.

Od początku 1999 r. firma Continental Opony Polska Sp. z o.o. jest w Polsce importerem opon Continental oraz marek Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking, General Tire, Barum, Semperit.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA