Nowa Kia Ceed – polski cennik
REKLAMA
REKLAMA
Kia Ceed to hit koreańskiego producenta. Kiedy zaprezentowano pierwszą generację w 2006 roku, Kię kojarzono głównie z niską ceną i jakością. Od razu było czuć, że obcujemy z samochodem zaprojektowanym i wyprodukowanym na Dalekim Wschodzie. Ceed i bliźniaczy Hyundai i30 debiutujący rok później, zmieniły postrzeganie koreańskich samochodów w Europie na zawsze. Samochody nie konkurowały już tylko ceną ale też dobrymi silnikami, warunkami gwarancyjnymi, i jak się później okazało także solidnością konstrukcji.
REKLAMA
W tym roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowano już trzecią generację bestsellera Kii. W porównaniu z poprzednikiem, nowy model jest o 20 mm szerszy, 23 mm niższy i nieco dłuższy, choć z tym samym rozstawem osi. We wnętrzu udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów, a już w podstawowych wersjach na pokładzie znajdą się liczne systemy wspomagające kierowcę w czasie jazdy, jak asystent pasa ruchu.
Silnik i wersje wyposażenia
REKLAMA
Gama silników benzynowych zaczyna się od dobrze znanej już z Kii Stonic, prostej jednostki bez turbodoładowania 1.4 MPI o mocy 100 KM (od 61 900 zł). Później w cenniku dostępne są już tylko turbodoładowane silniki – trzycylindrowy 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (od 66 490 zł) oraz 1.4 T-GDI o mocy 140 KM (od 70 490 zł). Jeśli ktoś szuka jednostki wysokoprężnej, ma aktualnie do wyboru tylko jeden silnik 1.6 CRDI o mocach 115 i 136 KM. Dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DCT oferowana będzie tylko dla silnika 1.4 T-GDI i w obu odmianach mocy w dieslu 1.6 CRDI.
Już podstawowa odmiana wyposażenia S jest bogato wyposażona. Oprócz wspomnianego systemu asystenta pasa ruchu, w standardzie m.in. pojawi się system automatycznego hamowania, klimatyzacja, tempomat. Do wyboru będą też bogatsze wersje wyposażenia: M, L oraz topowa GT Line. Nowa Kia Ceed zadebiutowała w pięciodrzwiowej odmianie hatchback oraz kombi (dopłata 4000 zł). Natomiast pod koniec roku potwierdzono debiut odmiany shooting brake, czyli bardziej sportowo wyglądającej odmiany kombi.
Silnik/wersja |
S |
M |
L |
GT Line |
1.4 MPI 100 KM 6MT |
61 990 zł |
67 990 zł |
72 990 zł |
- |
1.0 T-GDI 120 KM 6MT |
66 490 zł |
72 490 zł |
77 490 zł |
89 490 zł |
1.4 T-GDI 120 KM 6MT |
70 670 zł |
76 490 zł |
81 490 zł |
93 490 zł |
1.4 T-GDI 140 KM 7DCT |
- |
82 490 zł |
87 490 zł |
99 490 zł |
1.6 CRDI 115 KM 6MT |
75 990 zł |
81 990 zł |
86 900 zł |
98 990 zł |
1.6 CRDI 115 KM 7DCT |
- |
87 990 zł |
92 900 zł |
104 990 zł |
1.6 CRDI 136 KM 6MT |
- |
84 990 zł |
89 990 zł |
101 990 zł |
1.6 CRDI 136 KM 7DCT |
- |
90 990 zł |
95 990 zł |
107 990 zł |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.