REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.
Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.
PSA

REKLAMA

REKLAMA

Grupa PSA przeprowadziła testy realnego zużycia paliwa 30 modeli marek Peugeot, Citroen i DS. Według informacji koncernu, do końca 2016 r. na stronach internetowych marek mają zostać udostępnione symulatory umożliwiające oszacowanie zużycia paliwa przez poszczególne wersje silnikowe.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Grupa PSA wraz z niezależnymi organizacjami T&E i FNE opublikowała oficjalne wyniki pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych dla pojazdów marki Peugeot, Citroën i DS. Zgodnie z zobowiązaniami podjętymi wobec swoich klientów, Grupa PSA opublikowała wyniki rzeczywistego zużycia paliwa dla 30. kluczowych modeli samochodów.

REKLAMA

Procedura testowa została przygotowana we współpracy z niezależnymi organizacjami - Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), a wyniki pomiarów zostały poddane audytowi Bureau Veritas. Procedura testowa jest wiarygodna oraz powtarzalna. Pozwala mierzyć faktyczne zużycie paliwa przez klientów Grupy PSA podczas użytkowania samochodów w rzeczywistych warunkach.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.

PSA

PSA

Przykładowe wyniki pomiarów realnego zużycia paliwa prowadzonych przez grupę PSA w odniesieniu do wyników "spalania" uzyskanych przez użytkowników

Testowane samochody  PEUGEOT 308 CITROËN C4 DS 3
1.6l BlueHDi 120 GRAND PICASSO 1,6l BlueHDi 120
S&S BVM6 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6
Allure S&S BVM6 Exclusive So Chic
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km) 5 5,6 4,9
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km) 5,0 / 5,1 5,5 / 5,7 5,1 / 5,3

W jaki sposób PSA mierzy realne spalanie produkowanych samochodów?

REKLAMA

Procedura testowa, wzorowana na europejskim projekcie RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa z wykorzystaniem przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS). Wiarygodność zastosowanej procedury oraz uzyskanych wyników jest gwarantowana przez niezależną, międzynarodową firmę certyfikacyjną Bureau Veritas.

Pomiary były realizowane w określonych warunkach. Wybrano drogi publiczne: 25 km w warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. Testy odtwarzały rzeczywiste warunki użytkowania samochodu. Uwzględniono na przykład włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Poza testami, przeprowadzono ankiety wśród klientów Grupy PSA. Wyniki jednych i drugich badań były porównywalne. Potwierdza to rzetelność procedury testowej opracowanej wspólnie z T&E i FNE.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W listopadzie 2015 r., w kontekście medialnej dyskredytacji branży motoryzacyjnej, Grupa PSA, kierując się zapewnieniem przejrzystości w relacjach z klientami, zadeklarowała opublikowanie wyników zużycia paliwa należących do niej samochodów, podczas użytkowania ich w rzeczywistych warunkach. To pierwsza taka inicjatywa w branży motoryzacyjnej na całym świecie.

Do końca roku 2016, na stronach internetowych marek Peugeot, Citroën i DS zostanie udostępniony specjalny symulator. Umożliwi on klientom tych marek prognozowanie zużycia paliwa przez ich samochody w zależności od stylu jazdy oraz warunków eksploatacji (długość przejazdów po drogach miejskich/pozamiejskich/autostradach, obciążenie pojazdu, itd.). Równocześnie udostępniona zostanie aplikacja „eco-driving”, która pomoże klientom w zarządzaniu zużyciem paliwa.

Źródło: materiały grupy PSA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA