REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.
Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.
PSA

REKLAMA

REKLAMA

Grupa PSA przeprowadziła testy realnego zużycia paliwa 30 modeli marek Peugeot, Citroen i DS. Według informacji koncernu, do końca 2016 r. na stronach internetowych marek mają zostać udostępnione symulatory umożliwiające oszacowanie zużycia paliwa przez poszczególne wersje silnikowe.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Grupa PSA wraz z niezależnymi organizacjami T&E i FNE opublikowała oficjalne wyniki pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych dla pojazdów marki Peugeot, Citroën i DS. Zgodnie z zobowiązaniami podjętymi wobec swoich klientów, Grupa PSA opublikowała wyniki rzeczywistego zużycia paliwa dla 30. kluczowych modeli samochodów.

REKLAMA

Procedura testowa została przygotowana we współpracy z niezależnymi organizacjami - Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), a wyniki pomiarów zostały poddane audytowi Bureau Veritas. Procedura testowa jest wiarygodna oraz powtarzalna. Pozwala mierzyć faktyczne zużycie paliwa przez klientów Grupy PSA podczas użytkowania samochodów w rzeczywistych warunkach.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.

PSA

PSA

Przykładowe wyniki pomiarów realnego zużycia paliwa prowadzonych przez grupę PSA w odniesieniu do wyników "spalania" uzyskanych przez użytkowników

Testowane samochody  PEUGEOT 308 CITROËN C4 DS 3
1.6l BlueHDi 120 GRAND PICASSO 1,6l BlueHDi 120
S&S BVM6 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6
Allure S&S BVM6 Exclusive So Chic
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km) 5 5,6 4,9
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km) 5,0 / 5,1 5,5 / 5,7 5,1 / 5,3

W jaki sposób PSA mierzy realne spalanie produkowanych samochodów?

REKLAMA

Procedura testowa, wzorowana na europejskim projekcie RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa z wykorzystaniem przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS). Wiarygodność zastosowanej procedury oraz uzyskanych wyników jest gwarantowana przez niezależną, międzynarodową firmę certyfikacyjną Bureau Veritas.

Pomiary były realizowane w określonych warunkach. Wybrano drogi publiczne: 25 km w warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. Testy odtwarzały rzeczywiste warunki użytkowania samochodu. Uwzględniono na przykład włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Poza testami, przeprowadzono ankiety wśród klientów Grupy PSA. Wyniki jednych i drugich badań były porównywalne. Potwierdza to rzetelność procedury testowej opracowanej wspólnie z T&E i FNE.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W listopadzie 2015 r., w kontekście medialnej dyskredytacji branży motoryzacyjnej, Grupa PSA, kierując się zapewnieniem przejrzystości w relacjach z klientami, zadeklarowała opublikowanie wyników zużycia paliwa należących do niej samochodów, podczas użytkowania ich w rzeczywistych warunkach. To pierwsza taka inicjatywa w branży motoryzacyjnej na całym świecie.

Do końca roku 2016, na stronach internetowych marek Peugeot, Citroën i DS zostanie udostępniony specjalny symulator. Umożliwi on klientom tych marek prognozowanie zużycia paliwa przez ich samochody w zależności od stylu jazdy oraz warunków eksploatacji (długość przejazdów po drogach miejskich/pozamiejskich/autostradach, obciążenie pojazdu, itd.). Równocześnie udostępniona zostanie aplikacja „eco-driving”, która pomoże klientom w zarządzaniu zużyciem paliwa.

Źródło: materiały grupy PSA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA