Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS
REKLAMA
REKLAMA
Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS
Grupa PSA wraz z niezależnymi organizacjami T&E i FNE opublikowała oficjalne wyniki pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych dla pojazdów marki Peugeot, Citroën i DS. Zgodnie z zobowiązaniami podjętymi wobec swoich klientów, Grupa PSA opublikowała wyniki rzeczywistego zużycia paliwa dla 30. kluczowych modeli samochodów.
REKLAMA
Procedura testowa została przygotowana we współpracy z niezależnymi organizacjami - Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), a wyniki pomiarów zostały poddane audytowi Bureau Veritas. Procedura testowa jest wiarygodna oraz powtarzalna. Pozwala mierzyć faktyczne zużycie paliwa przez klientów Grupy PSA podczas użytkowania samochodów w rzeczywistych warunkach.
Przykładowe wyniki pomiarów realnego zużycia paliwa prowadzonych przez grupę PSA w odniesieniu do wyników "spalania" uzyskanych przez użytkowników
Testowane samochody | PEUGEOT 308 | CITROËN C4 | DS 3 |
1.6l BlueHDi 120 | GRAND PICASSO | 1,6l BlueHDi 120 | |
S&S BVM6 | 1.6l BlueHDi 120 | S&S BVM6 | |
Allure | S&S BVM6 Exclusive | So Chic | |
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km) | 5 | 5,6 | 4,9 |
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km) | 5,0 / 5,1 | 5,5 / 5,7 | 5,1 / 5,3 |
W jaki sposób PSA mierzy realne spalanie produkowanych samochodów?
REKLAMA
Procedura testowa, wzorowana na europejskim projekcie RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa z wykorzystaniem przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS). Wiarygodność zastosowanej procedury oraz uzyskanych wyników jest gwarantowana przez niezależną, międzynarodową firmę certyfikacyjną Bureau Veritas.
Pomiary były realizowane w określonych warunkach. Wybrano drogi publiczne: 25 km w warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. Testy odtwarzały rzeczywiste warunki użytkowania samochodu. Uwzględniono na przykład włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Poza testami, przeprowadzono ankiety wśród klientów Grupy PSA. Wyniki jednych i drugich badań były porównywalne. Potwierdza to rzetelność procedury testowej opracowanej wspólnie z T&E i FNE.
W listopadzie 2015 r., w kontekście medialnej dyskredytacji branży motoryzacyjnej, Grupa PSA, kierując się zapewnieniem przejrzystości w relacjach z klientami, zadeklarowała opublikowanie wyników zużycia paliwa należących do niej samochodów, podczas użytkowania ich w rzeczywistych warunkach. To pierwsza taka inicjatywa w branży motoryzacyjnej na całym świecie.
Do końca roku 2016, na stronach internetowych marek Peugeot, Citroën i DS zostanie udostępniony specjalny symulator. Umożliwi on klientom tych marek prognozowanie zużycia paliwa przez ich samochody w zależności od stylu jazdy oraz warunków eksploatacji (długość przejazdów po drogach miejskich/pozamiejskich/autostradach, obciążenie pojazdu, itd.). Równocześnie udostępniona zostanie aplikacja „eco-driving”, która pomoże klientom w zarządzaniu zużyciem paliwa.
Źródło: materiały grupy PSA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.