REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Subskrybuj nas na Youtube
Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.
Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.
PSA

REKLAMA

REKLAMA

Grupa PSA przeprowadziła testy realnego zużycia paliwa 30 modeli marek Peugeot, Citroen i DS. Według informacji koncernu, do końca 2016 r. na stronach internetowych marek mają zostać udostępnione symulatory umożliwiające oszacowanie zużycia paliwa przez poszczególne wersje silnikowe.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Grupa PSA wraz z niezależnymi organizacjami T&E i FNE opublikowała oficjalne wyniki pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych dla pojazdów marki Peugeot, Citroën i DS. Zgodnie z zobowiązaniami podjętymi wobec swoich klientów, Grupa PSA opublikowała wyniki rzeczywistego zużycia paliwa dla 30. kluczowych modeli samochodów.

REKLAMA

Procedura testowa została przygotowana we współpracy z niezależnymi organizacjami - Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), a wyniki pomiarów zostały poddane audytowi Bureau Veritas. Procedura testowa jest wiarygodna oraz powtarzalna. Pozwala mierzyć faktyczne zużycie paliwa przez klientów Grupy PSA podczas użytkowania samochodów w rzeczywistych warunkach.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.

Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS.

PSA

PSA

Przykładowe wyniki pomiarów realnego zużycia paliwa prowadzonych przez grupę PSA w odniesieniu do wyników "spalania" uzyskanych przez użytkowników

Testowane samochody  PEUGEOT 308 CITROËN C4 DS 3
1.6l BlueHDi 120 GRAND PICASSO 1,6l BlueHDi 120
S&S BVM6 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6
Allure S&S BVM6 Exclusive So Chic
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km) 5 5,6 4,9
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km) 5,0 / 5,1 5,5 / 5,7 5,1 / 5,3

W jaki sposób PSA mierzy realne spalanie produkowanych samochodów?

REKLAMA

Procedura testowa, wzorowana na europejskim projekcie RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa z wykorzystaniem przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS). Wiarygodność zastosowanej procedury oraz uzyskanych wyników jest gwarantowana przez niezależną, międzynarodową firmę certyfikacyjną Bureau Veritas.

Pomiary były realizowane w określonych warunkach. Wybrano drogi publiczne: 25 km w warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. Testy odtwarzały rzeczywiste warunki użytkowania samochodu. Uwzględniono na przykład włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Poza testami, przeprowadzono ankiety wśród klientów Grupy PSA. Wyniki jednych i drugich badań były porównywalne. Potwierdza to rzetelność procedury testowej opracowanej wspólnie z T&E i FNE.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W listopadzie 2015 r., w kontekście medialnej dyskredytacji branży motoryzacyjnej, Grupa PSA, kierując się zapewnieniem przejrzystości w relacjach z klientami, zadeklarowała opublikowanie wyników zużycia paliwa należących do niej samochodów, podczas użytkowania ich w rzeczywistych warunkach. To pierwsza taka inicjatywa w branży motoryzacyjnej na całym świecie.

Do końca roku 2016, na stronach internetowych marek Peugeot, Citroën i DS zostanie udostępniony specjalny symulator. Umożliwi on klientom tych marek prognozowanie zużycia paliwa przez ich samochody w zależności od stylu jazdy oraz warunków eksploatacji (długość przejazdów po drogach miejskich/pozamiejskich/autostradach, obciążenie pojazdu, itd.). Równocześnie udostępniona zostanie aplikacja „eco-driving”, która pomoże klientom w zarządzaniu zużyciem paliwa.

Źródło: materiały grupy PSA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA