REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec z laboratoryjnymi pomiarami paliwa

Peugeot i Citroen zgodnie z zapowiedziami opublikowały pierwsze wyniki pomiarów paliwa przeprowadzone w rzeczywistej eksploatacji! Producenci zapowiadają dalsze działania w tym zakresie.
Peugeot i Citroen zgodnie z zapowiedziami opublikowały pierwsze wyniki pomiarów paliwa przeprowadzone w rzeczywistej eksploatacji! Producenci zapowiadają dalsze działania w tym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot i Citroen zgodnie z zapowiedziami opublikowały pierwsze wyniki pomiarów paliwa przeprowadzone w rzeczywistej eksploatacji! Producenci zapowiadają dalsze działania w tym zakresie.

Koniec z laboratoryjnymi pomiarami paliwa

REKLAMA

Peugeot Citroën dotrzymuje zobowiązania złożonego swoim klientom w zakresie przejrzystości i publikuje pierwsze wyniki pomiarów zużycia paliwa trzech swoich modeli, uzyskane w rzeczywistej eksploatacji. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Pomiarów dokonano zgodnie z protokołem testowym, określonym wspólnie z organizacjami pozarządowymi Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), których audytorem jest Bureau Veritas. Wiarygodny protokół testowy potwierdza faktyczne zużycie paliwa uzyskane przez klientów Grupy PSA w rzeczywistym użytkowaniu samochodów. Uwzględnia on także wyniki pochodzące z niezależnych baz danych, opartych na ankietach konsumenckich.

REKLAMA

W listopadzie 2015 r., w okresie gdy zarzuty stawiane przez media podważały zaufanie do branży motoryzacyjnej, Grupa PSA Peugeot Citroën postanowiła przyjąć postawę inną niż pozostali producenci. Jej celem było zapewnienie przejrzystości w relacjach z klientami, a środkiem – zmierzenie i podanie do wiadomości publicznej rzeczywistego zużycia paliwa przez samochody z oferty Grupy.

Dotrzymując zobowiązania, Grupa PSA Peugeot Citroën jako pierwszy producent na świecie stosujący takie podejście publikuje dziś pierwsze wyniki pomiarów zużycia paliwa trzech swoich modeli, cieszących się wielką popularnością na rynku.

Zobacz też: Jak ograniczyć zużycie paliwa?

Nowy sposób dokonywania pomiarów zużycia paliwa

Pomiarów dokonano zgodnie z protokołem określonym wspólnie z organizacją pozarządową Transport & Environment, na drogach publicznych w pobliżu Paryża (25,5 km w warunkach miejskich, 39,7 km w warunkach pozamiejskich oraz 31,1 km na autostradzie), przy normalnym korzystaniu z wyposażenia samochodu (włączona klimatyzacja, uwzględniony ciężar pasażerów i bagażu, nachylenia terenu itd.). Protokół, inspirowany europejskim projektem RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa przy użyciu przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS*). Rolę gwaranta wiarygodności protokołu i jego zastosowania pełni Bureau Veritas, niezależny podmiot uznawany w skali międzynarodowej. Dzięki temu zapewniona jest prawidłowość i uczciwość pomiarów prowadzonych w określonych przez protokół warunkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Podwyższone zużycie paliwa w zimie - jak mogą być przyczyny?

Pierwsze wyniki zanotowane przy użyciu protokołu są porównywalne z wynikami uzyskiwanymi przez naszych klientów (dane z niezależnych ankiet prowadzonych wśród konsumentów) i odzwierciedlają wiarygodność podejścia naukowego opracowanego wspólnie z organizacją Transport & Environment.

Testowane samochody  PEUGEOT 308 CITROËN C4 DS 3
1.6l BlueHDi 120 GRAND PICASSO 1,6l BlueHDi 120
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km) 5 5,6 4,9
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km) 5,0 / 5,1 5,5 / 5,7 5,1 / 5,3

Zobacz też: Jak nie dopuścić do nadmiernego zużycia paliwa podczas upałów?

Ponadto Grupa PSA Peugeot Citroën wychodzi naprzeciw wymaganiom przyszłych norm homologacji samochodów i zabiega o wprowadzenie takiej procedury WLTP (światowe zharmonizowane procedury testowe pojazdów lekkich), która będzie najbardziej reprezentatywna w rzeczywistych warunkach eksploatacji samochodów.

Do około połowy roku 2016 Grupa PSA poda oficjalne wyniki pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych dla 30 modeli marek Peugeot, Citroën i DS, stanowiących trzon jej oferty.

Źródło: Materiały Peugeot Citroen

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wysokie stężenie substancji rakotwórczych w pyle drogowym w centrum Warszawy. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

REKLAMA

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA