Koniec z laboratoryjnymi pomiarami paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Koniec z laboratoryjnymi pomiarami paliwa
REKLAMA
Peugeot Citroën dotrzymuje zobowiązania złożonego swoim klientom w zakresie przejrzystości i publikuje pierwsze wyniki pomiarów zużycia paliwa trzech swoich modeli, uzyskane w rzeczywistej eksploatacji. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Pomiarów dokonano zgodnie z protokołem testowym, określonym wspólnie z organizacjami pozarządowymi Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), których audytorem jest Bureau Veritas. Wiarygodny protokół testowy potwierdza faktyczne zużycie paliwa uzyskane przez klientów Grupy PSA w rzeczywistym użytkowaniu samochodów. Uwzględnia on także wyniki pochodzące z niezależnych baz danych, opartych na ankietach konsumenckich.
REKLAMA
W listopadzie 2015 r., w okresie gdy zarzuty stawiane przez media podważały zaufanie do branży motoryzacyjnej, Grupa PSA Peugeot Citroën postanowiła przyjąć postawę inną niż pozostali producenci. Jej celem było zapewnienie przejrzystości w relacjach z klientami, a środkiem – zmierzenie i podanie do wiadomości publicznej rzeczywistego zużycia paliwa przez samochody z oferty Grupy.
Dotrzymując zobowiązania, Grupa PSA Peugeot Citroën jako pierwszy producent na świecie stosujący takie podejście publikuje dziś pierwsze wyniki pomiarów zużycia paliwa trzech swoich modeli, cieszących się wielką popularnością na rynku.
Zobacz też: Jak ograniczyć zużycie paliwa?
Nowy sposób dokonywania pomiarów zużycia paliwa
Pomiarów dokonano zgodnie z protokołem określonym wspólnie z organizacją pozarządową Transport & Environment, na drogach publicznych w pobliżu Paryża (25,5 km w warunkach miejskich, 39,7 km w warunkach pozamiejskich oraz 31,1 km na autostradzie), przy normalnym korzystaniu z wyposażenia samochodu (włączona klimatyzacja, uwzględniony ciężar pasażerów i bagażu, nachylenia terenu itd.). Protokół, inspirowany europejskim projektem RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa przy użyciu przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS*). Rolę gwaranta wiarygodności protokołu i jego zastosowania pełni Bureau Veritas, niezależny podmiot uznawany w skali międzynarodowej. Dzięki temu zapewniona jest prawidłowość i uczciwość pomiarów prowadzonych w określonych przez protokół warunkach.
Zobacz też: Podwyższone zużycie paliwa w zimie - jak mogą być przyczyny?
Pierwsze wyniki zanotowane przy użyciu protokołu są porównywalne z wynikami uzyskiwanymi przez naszych klientów (dane z niezależnych ankiet prowadzonych wśród konsumentów) i odzwierciedlają wiarygodność podejścia naukowego opracowanego wspólnie z organizacją Transport & Environment.
Testowane samochody | PEUGEOT 308 | CITROËN C4 | DS 3 |
1.6l BlueHDi 120 | GRAND PICASSO | 1,6l BlueHDi 120 | |
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km) | 5 | 5,6 | 4,9 |
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km) | 5,0 / 5,1 | 5,5 / 5,7 | 5,1 / 5,3 |
Zobacz też: Jak nie dopuścić do nadmiernego zużycia paliwa podczas upałów?
Ponadto Grupa PSA Peugeot Citroën wychodzi naprzeciw wymaganiom przyszłych norm homologacji samochodów i zabiega o wprowadzenie takiej procedury WLTP (światowe zharmonizowane procedury testowe pojazdów lekkich), która będzie najbardziej reprezentatywna w rzeczywistych warunkach eksploatacji samochodów.
Do około połowy roku 2016 Grupa PSA poda oficjalne wyniki pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych dla 30 modeli marek Peugeot, Citroën i DS, stanowiących trzon jej oferty.
Źródło: Materiały Peugeot Citroen
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.