REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen rozpoczął akcję serwisową dla silników Diesla

Volkswagen rozpoczął akcję serwisową dla silników Diesla.
Volkswagen rozpoczął akcję serwisową dla silników Diesla.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen rozpoczął akcję serwisową dotyczącą silników 2.0 TDI o kodzie EA189. Akcję rozpoczęto od modelu Amarok, niebawem obejmie ona Passata.

W grudniu 2015 roku koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) konkretne działania techniczne jakie zamierza przeprowadzić w silnikach EA189, których dotyczy sprawa emisji tlenków azotu (NOx). Zgodnie z ustaleniami Volkswagen rozpoczął pod koniec stycznia realizację tych działań w odniesieniu do silników o pojemności 2.0 litrów. W ciągu następnych miesięcy zostaną podjęte kroki w stosunku do jednostek o pojemności 1.2 i 1.6 litra. W Berlinie spotkali się federalny minister transportu Alexander Dobrindt i dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe. W jednej z autoryzowanych stacji serwisowych Volkswagena uzyskali informacje na temat praktycznego sposobu przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania w silniku 2.0 TDI. Volkswagen rozpoczyna akcję od Amaroka, niebawem obejmie ona Volkswagena Passata.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Wpływ afery spalinowej Volkswagena na wzrost gospodarczy Polski

„Rozpoczynając akcję serwisową robimy wielki krok naprzód”, powiedział dr Herbert Diess. „Nasi klienci skorzystają z dobrego technologicznego rozwiązania i mogą być pewni, że zostanie ono szybko wdrożone”.

Przeprowadzenie akcji w sposób jak najmniej uciążliwy dla klientów było ważnym aspektem przy opracowywaniu rozwiązań technicznych. Żeby wdrożyć je jak najbardziej efektywnie, samochody, których dotyczy akcja podzielono na kilka grup. Dopiero po sprawdzeniu i akceptacji jej przez KBA właściciele aut otrzymają pismo informujące o akcji serwisowej. W skierowanym do nich piśmie zostaną poproszeni o uzgodnienie terminu spotkania w autoryzowanym serwisie Volkswagena. Akcja będzie trwała przez cały 2016 rok.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen oszukiwał w normach emisji CO2?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aktualizację oprogramowania przewidziano dla silników typu EA189 o pojemności 1,2 l, 1,6 l i 2,0 litrów, czynność ta będzie trwała krócej niż pół godziny. W przypadku silnika o pojemności 1,6 l dodatkowo zamontowany zostanie specjalny przepływomierz, co wraz z aktualizacją oprogramowania spowoduje, że cała operacja potrwa w jego przypadku około 45 minut.

Akcję serwisową rozpoczęto od silnika 2.0 TDI montowanego w Volkswagenie Amaroku. Dzięki wgraniu nowego oprogramowania sterującego Amarok będzie spełniał wymagania określone w normie emisji spalin EU5. Zamiarem Volkswagena zawsze było to, by wdrażane środki nie powodowały zmiany zużycia paliwa, osiągów, emisji dwutlenku węgla, czy emisji hałasu w pojazdach, których dotyczy sprawa. W przypadku Amaroka Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego potwierdził, że cel ten osiągnięto w pełnym zakresie.

Zobacz też: Afera spalinowa - co zamierza Volkswagen?

Za kilka tygodni akcja obejmie, obok różnych wersji Passata, także inne modele z silnikami 2.0 TDI. Rozpocznie wdrażania środków technicznych w silnikach o pojemności 1.2 litra planowane jest pod koniec drugiego kwartału. Na zakończenie akcji serwisowej, od trzeciego kwartału tego roku, zmiany będą wprowadzane w pojazdach z silnikami 1.6.

W porozumieniu z odpowiednimi instytucjami i stosownie do przepisów w poszczególnych krajach wdrażanie środków technicznych rozpocznie się równolegle w innych państwach europejskich.
Samochody, objęte akcją serwisową są bezpieczne oraz sprawne pod względem technicznym i mogą bez przeszkód uczestniczyć w ruchu drogowym.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA