REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki używane samochody najczęściej kupują Polacy?

samochody używane
samochody używane

REKLAMA

REKLAMA

Czy Polacy mają swoje ulubione marki aut? Jakie modele samochodów są najczęściej poszukiwane na giełdach czy w ogłoszeniach? Które auto można szybko sprzedać a z jakim mogą być problemy?

Jakie auta najłatwiej sprzedać w Polsce? Jakie są najbardziej poszukiwane?

Zmieniają się preferencje Polaków dotyczące wyboru samochodu używanego! Już wiemy jakie auto chce kupić statystyczny Polak. Poszukuje:  Forda, Audi, BMW, Opla, Mazdę lub Volkswagena, najchętniej w wieku 4-8 lat, o przebiegu 101-150 tys. km Mniej chętnie wybiera  tak popularnie w zeszłym  roku kombi oraz pojazdy z silnikiem diesla. Zaskoczeni?

REKLAMA

  • Najpopularniejszymi sprawdzanymi  markami samochodów używanych w I półroczu 2014 roku są: Ford (10%), Audi i BMW (po 8%), Opel, Mazda, Volkswagen (po 6%). Na pierwszy miejscu nie znajduje się już Opel (11% w I półroczu 2013).
  • W I półroczu 2014 aż 70% sprawdzanych przez ekspertów Motoraportera samochodów miało silniki
    o pojemności do 2000m3. To wzrost o 16% w stosunku do I półrocza 2013.

Kombi mniej popularne od hatchbacka?

Zdecydowanie zmieniają się preferencje dotyczące zakupu samochodu używanego. Na pierwszym miejscu nie znajduje się tak popularne dotychczas kombi a pojazdy z nadwoziem typu hatchback! W I półroczu 2013 prawie co trzeci sprawdzany przez Motoraportera to kombi. W 2014 roku to jedynie 22% ogółu sprawdzanych aut!

Zobacz też: Ryzyko zakupu auta z cofniętym licznikiem przebiegu

REKLAMA

- Nie widać jednak aby Polacy zaczęli masowo wybierać inne typy nadwozia. Wydaje się, że powodem takiego trendu mogła być możliwość pełnego odliczenia VAT dla przedsiębiorców przy zakupie samochodu nowego. Taka zachęta mogła skusić grupę kierowców do zakupu nowego samochodu zamiast używanego – mówi Marcin Ostrowski Prezes Motoraportera. Czy jest to trend stały czy tylko jednorazowa sytuacja będzie można powiedzieć dopiero za rok. Być może fiskus znów miło zaskoczy przedsiębiorców – dodaje z uśmiechem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W lekkim odwrocie znajdują się tak  popularnie dotychczas diesle. W I półroczu 2013 roku ten typ silnika wybierała ponad połowa klientów zlecających sprawdzenie samochodu używanego ekspertom Motoraportera. W I półroczu br. jest to  49% czyli tendencja spadkowa wynosi 6%.

Najpopularniejsze marki na rynku samochodów używanych - kto jest liderem?

Najpopularniejszymi  markami samochodów używanych w I półroczu  2014 roku są:  Ford (10%),  ex aequo Audi (8%)
i  BMW (8%) oraz Opel, Mazda i Volkswagen (po 6%). Na podium nie znalazł się Opel (11%  w I półroczu 2013 roku vs. 6% w 2014)  oraz  Honda (6% vs 4%).

W naszym zestawieniu pojawiają się  modele których w zeszłym roku nie było lub były bardzo mało popularne wśród naszych klientów. Przykładem są dwa modele Forda. W zeszłym roku najpopularniejszym modelem który sprawdzali nasi eksperci był Ford Focus – prawie połowa realizowanych zleceń aut tego producenta. W bieżącym roku zdecydowanie najpopularniejsze jest Ford Mondeo – mówi Ostrowski.

Prawie co dziesiąty sprawdzany przez nas samochód to BMW – zarówno w 2013 jak i 2014 roku. Od początku publikowania naszych raportów marka ta znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych wśród klientów Motoraportera. Drugi rok z rzędu najchętniej zlecane do sprawdzenia to pojazdy serii 3 – ponad 1/3 wszystkich oględzin naszych ekspertów. I to zarówno w roku 2013 jak i 2014 – dodaje.

Jaki przebieg i pojemność silnika musi mieć auto aby łatwo je sprzedać?

REKLAMA

Porównując I półrocze 2014 i 2013  widać, że najchętniej kupowane są samochody z silnikiem do 2000m3. W chwili obecnej ponad 70% klientów Motoraportera preferuje takie auta.  Jest to wzrost o 16%  w stosunku do I półrocza zeszłego roku

- Nietrudno zgadnąć jakie są tego powody. Oczywiście koszty paliwa którego ceny nie chcą spaść ku rozpaczy większości  zmotoryzowanych tankujących ON lub Pb oraz koszty ubezpieczenia uzależnione od pojemności silnika. Dodatkowo wśród naszych klientów najpopularniejsze są również samochody max 8 letnie które posiadają już nowocześniejsze silniki – mniejsze oraz bardziej oszczędne – mówi Marcin Ostrowski Prezes Zarządu Motoraportera. 

- Powoli przestajemy się bać samochodów które na liczniku mają więcej niż legendarne już 200 tys. km. Takich aut nasi eksperci sprawdzili w tym półroczu o 4% więcej niż w I półroczu 2013 roku.  Choć zdecydowanie preferowane przez klientów Motoraportera są samochody z dużo mniejszym przebiegiem. Zadbany,  rzetelnie serwisowany, z uczciwie podanym przebiegiem – nawet jeśli jest to ponad 200 tys. km to nadal dobry zakup i nie należy takich samochodów od razu odrzucać podczas analizowania ogłoszeń motoryzacyjnych przekonuje Ostrowski.

Najczęściej wybieranymi samochodami używanymi są pojazdy 4-8 letnie. Jest to ponad połowa wykonywanych przez ekspertów Motoraportera oględzin  w I półroczu br. O połowę spadła ilość sprawdzanych samochodów mających mniej niż 3 lata. W I półroczu 2013 takie pojazdy stanowiły prawie 1/3 realizowanych zleceń. W tym roku jest to 15%.

Realizując na zlecenie naszych klientów  tysiące oględzin samochodów używanych w I półroczu br., muszę przyznać, że obecny raport może nieco zaskakiwać. Będzie tak,  jeśli na rynek  motoryzacyjny będziemy patrzeć tylko z perspektywy rynku samochodów używanych. Jeśli jednak spojrzymy na rynek jako całość – czyli samochody używane i nowe to zobaczymy logiczną i spójną całość. Przykładem jest pełne odliczenie VAT oferowane przedsiębiorcom na początku bieżącego roku. Skutkowało to między innymi mniejszym zainteresowaniem zakupem samochodu używanego typu kombi (przedsiębiorcy kupili nowe?) oraz większym zainteresowaniem zakupem samochodów pochodzących z rynku krajowego (49% w I półroczu 2014 vs. 21% w 2013 roku) bo przy wymianie flot takie właśnie samochody się na rynku wtórnym  pojawiły – podsumowuje Marcin Ostrowski Prezes Motoraportera.

Źródło: materiały prasowe Motoraporter

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA