REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki używane samochody najczęściej kupują Polacy?

samochody używane
samochody używane

REKLAMA

REKLAMA

Czy Polacy mają swoje ulubione marki aut? Jakie modele samochodów są najczęściej poszukiwane na giełdach czy w ogłoszeniach? Które auto można szybko sprzedać a z jakim mogą być problemy?

Jakie auta najłatwiej sprzedać w Polsce? Jakie są najbardziej poszukiwane?

Zmieniają się preferencje Polaków dotyczące wyboru samochodu używanego! Już wiemy jakie auto chce kupić statystyczny Polak. Poszukuje:  Forda, Audi, BMW, Opla, Mazdę lub Volkswagena, najchętniej w wieku 4-8 lat, o przebiegu 101-150 tys. km Mniej chętnie wybiera  tak popularnie w zeszłym  roku kombi oraz pojazdy z silnikiem diesla. Zaskoczeni?

REKLAMA

REKLAMA

  • Najpopularniejszymi sprawdzanymi  markami samochodów używanych w I półroczu 2014 roku są: Ford (10%), Audi i BMW (po 8%), Opel, Mazda, Volkswagen (po 6%). Na pierwszy miejscu nie znajduje się już Opel (11% w I półroczu 2013).
  • W I półroczu 2014 aż 70% sprawdzanych przez ekspertów Motoraportera samochodów miało silniki
    o pojemności do 2000m3. To wzrost o 16% w stosunku do I półrocza 2013.

Kombi mniej popularne od hatchbacka?

Zdecydowanie zmieniają się preferencje dotyczące zakupu samochodu używanego. Na pierwszym miejscu nie znajduje się tak popularne dotychczas kombi a pojazdy z nadwoziem typu hatchback! W I półroczu 2013 prawie co trzeci sprawdzany przez Motoraportera to kombi. W 2014 roku to jedynie 22% ogółu sprawdzanych aut!

Zobacz też: Ryzyko zakupu auta z cofniętym licznikiem przebiegu

REKLAMA

- Nie widać jednak aby Polacy zaczęli masowo wybierać inne typy nadwozia. Wydaje się, że powodem takiego trendu mogła być możliwość pełnego odliczenia VAT dla przedsiębiorców przy zakupie samochodu nowego. Taka zachęta mogła skusić grupę kierowców do zakupu nowego samochodu zamiast używanego – mówi Marcin Ostrowski Prezes Motoraportera. Czy jest to trend stały czy tylko jednorazowa sytuacja będzie można powiedzieć dopiero za rok. Być może fiskus znów miło zaskoczy przedsiębiorców – dodaje z uśmiechem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W lekkim odwrocie znajdują się tak  popularnie dotychczas diesle. W I półroczu 2013 roku ten typ silnika wybierała ponad połowa klientów zlecających sprawdzenie samochodu używanego ekspertom Motoraportera. W I półroczu br. jest to  49% czyli tendencja spadkowa wynosi 6%.

Najpopularniejsze marki na rynku samochodów używanych - kto jest liderem?

Najpopularniejszymi  markami samochodów używanych w I półroczu  2014 roku są:  Ford (10%),  ex aequo Audi (8%)
i  BMW (8%) oraz Opel, Mazda i Volkswagen (po 6%). Na podium nie znalazł się Opel (11%  w I półroczu 2013 roku vs. 6% w 2014)  oraz  Honda (6% vs 4%).

W naszym zestawieniu pojawiają się  modele których w zeszłym roku nie było lub były bardzo mało popularne wśród naszych klientów. Przykładem są dwa modele Forda. W zeszłym roku najpopularniejszym modelem który sprawdzali nasi eksperci był Ford Focus – prawie połowa realizowanych zleceń aut tego producenta. W bieżącym roku zdecydowanie najpopularniejsze jest Ford Mondeo – mówi Ostrowski.

Prawie co dziesiąty sprawdzany przez nas samochód to BMW – zarówno w 2013 jak i 2014 roku. Od początku publikowania naszych raportów marka ta znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych wśród klientów Motoraportera. Drugi rok z rzędu najchętniej zlecane do sprawdzenia to pojazdy serii 3 – ponad 1/3 wszystkich oględzin naszych ekspertów. I to zarówno w roku 2013 jak i 2014 – dodaje.

Jaki przebieg i pojemność silnika musi mieć auto aby łatwo je sprzedać?

Porównując I półrocze 2014 i 2013  widać, że najchętniej kupowane są samochody z silnikiem do 2000m3. W chwili obecnej ponad 70% klientów Motoraportera preferuje takie auta.  Jest to wzrost o 16%  w stosunku do I półrocza zeszłego roku

- Nietrudno zgadnąć jakie są tego powody. Oczywiście koszty paliwa którego ceny nie chcą spaść ku rozpaczy większości  zmotoryzowanych tankujących ON lub Pb oraz koszty ubezpieczenia uzależnione od pojemności silnika. Dodatkowo wśród naszych klientów najpopularniejsze są również samochody max 8 letnie które posiadają już nowocześniejsze silniki – mniejsze oraz bardziej oszczędne – mówi Marcin Ostrowski Prezes Zarządu Motoraportera. 

- Powoli przestajemy się bać samochodów które na liczniku mają więcej niż legendarne już 200 tys. km. Takich aut nasi eksperci sprawdzili w tym półroczu o 4% więcej niż w I półroczu 2013 roku.  Choć zdecydowanie preferowane przez klientów Motoraportera są samochody z dużo mniejszym przebiegiem. Zadbany,  rzetelnie serwisowany, z uczciwie podanym przebiegiem – nawet jeśli jest to ponad 200 tys. km to nadal dobry zakup i nie należy takich samochodów od razu odrzucać podczas analizowania ogłoszeń motoryzacyjnych przekonuje Ostrowski.

Najczęściej wybieranymi samochodami używanymi są pojazdy 4-8 letnie. Jest to ponad połowa wykonywanych przez ekspertów Motoraportera oględzin  w I półroczu br. O połowę spadła ilość sprawdzanych samochodów mających mniej niż 3 lata. W I półroczu 2013 takie pojazdy stanowiły prawie 1/3 realizowanych zleceń. W tym roku jest to 15%.

Realizując na zlecenie naszych klientów  tysiące oględzin samochodów używanych w I półroczu br., muszę przyznać, że obecny raport może nieco zaskakiwać. Będzie tak,  jeśli na rynek  motoryzacyjny będziemy patrzeć tylko z perspektywy rynku samochodów używanych. Jeśli jednak spojrzymy na rynek jako całość – czyli samochody używane i nowe to zobaczymy logiczną i spójną całość. Przykładem jest pełne odliczenie VAT oferowane przedsiębiorcom na początku bieżącego roku. Skutkowało to między innymi mniejszym zainteresowaniem zakupem samochodu używanego typu kombi (przedsiębiorcy kupili nowe?) oraz większym zainteresowaniem zakupem samochodów pochodzących z rynku krajowego (49% w I półroczu 2014 vs. 21% w 2013 roku) bo przy wymianie flot takie właśnie samochody się na rynku wtórnym  pojawiły – podsumowuje Marcin Ostrowski Prezes Motoraportera.

Źródło: materiały prasowe Motoraporter

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA