REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan wycofuje się z Rosji. To oficjalne i pewne!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan wycofuje się z Rosji. To oficjalne i pewne!
Nissan wycofuje się z Rosji. To oficjalne i pewne!
SEBASTIEN MAUROY
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan wycofuje się z Rosji. Taki komunikat wydała właśnie firma. Sprzedaje swoje aktywa i stara się... ochronić swoich pracowników przed utratą pracy.

Nissan wycofuje się z Rosji. Decyzja zapadła

Rosyjska agresja na Ukrainę zbiera kolejne moto-żniwa. Kilka tygodni temu swoje aktywa w Rosji sprzedało Renault. Dziś na taki sam krok zdecydował się Nissan. Jak można przeczytać w oficjalnym komunikacie marki, "Komitet Wykonawczy Nissana po zapowiedzi rychłego wycofania się z rynku, zatwierdził dziś sprzedaż swoich rosyjskich aktywów". Decyzja jest wynikiem zawieszenia działalności w Rosji, które obowiązuje od marca roku 2022. Co taki krok oznacza dla marki i jej pracowników?

REKLAMA

Wycofanie się z Rosji to 100 mld jenów strat dla Nissana

REKLAMA

Podjęcie takiej decyzji z pewnością nie było łatwe dla Nissana. Powód? Marka posiadała lub formalnie to jeszcze posiada w Rosji zakłady produkcyjne i badawczo-rozwojowe w St. Petersburgu oraz centrum sprzedaży i marketingu w Moskwie. Obydwa podmioty zostaną teraz sprzedane NAMI, czyli Centralnemu Instytutowi Badań i Rozwoju Samochodów i Silników. Tak ukształtowana transakcja oznacza dla japońskiej marki aż 100 mld jenów straty. To daje jakieś 3,4 mld zł!

I choć strata jest potężna, Nissan podtrzymuje swoje przewidywania finansowe zawarte w całorocznej prognozie. Powód? Możliwość wycofania się z rynku rosyjskiego została w nich uwzględniona. Uwzględnia ona zatem całą stratę.

Nissan wycofuje się z Rosji. Co z pracownikami firmy?

Sprzedaż aktywów Nissana w Rosji tworzy pewną niedogodność dla pracowników zatrudnionych w podmiotach należących do marki. Mimo wszystko budując umowę sprzedaży aktywów, Nissan chciał ich zabezpieczyć. Właśnie dlatego każdy z nich otrzyma gwarancję 12-miesięcznego okresu ochrony zatrudnienia. A Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny Nissana dodaje, że "chociaż nie możemy kontynuować działalności w tym regionie, udało nam się znaleźć najlepsze możliwe rozwiązanie mające na celu zapewnienie wsparcia naszym pracownikom".

Umowy są przygotowywane. Sprzedaż aktywów potrwa kilka tygodni

Sprzedaż aktywów Nissana w Rosji zostanie sformalizowana prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni. Stanie się tak zaraz po uzyskaniu wszystkich koniecznych zezwoleń. Identycznie jak w przypadku Renault, tak i Nissanowi przysługiwać będzie prawo odkupu zbywanego podmiotu wraz z zarządzanymi przez niego aktywami. Ma ono obowiązywać przez okres najbliższych sześciu lat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA