REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?

najpopularniejsze auta przedsiębiorcy
najpopularniejsze auta przedsiębiorcy
Bentley

REKLAMA

REKLAMA

Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.

Najpopularniejszym modelem wśród przedsiębiorców jest nowa Toyota Corolla – w czerwcu wydano jej o 12,9 proc. więcej r./r. Duży spadek odnotowała Skoda Fabia (-43 proc.). Ciekawą alternatywą staje się wynajem pojazdu – już 7 proc. przedsiębiorców korzysta z tego rozwiązania, coraz częściej załatwiając formalności online i zamawiając pojazd z dostawą.

REKLAMA

Nabywcy instytucjonalni zarejestrowali w czerwcu 2,5 razy więcej aut niż indywidualni

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) od początku 2022 roku zarejestrowano w kraju niewiele ponad 212 tys. nowych samochodów osobowych - to o 12,3 proc. mniej niż w analogicznym czasie ub. roku. Tylko w czerwcu br. liczba wydań nowych aut zmniejszyła się o 8,5 proc. r./r.- nabywcy indywidualni zarejestrowali ich łącznie 11,5 tys., a instytucjonalni 28,1 tys. sztuk. Przedsiębiorcy stanowią ponad 70 proc. rynku, ale i tak liczba dokonanych przez nich rejestracji była o 15,2 proc. niższa niż przed rokiem. Utrzymujące się spadki mają przede wszystkim związek z dostępnością samochodów po ograniczeniach związanych z brakiem półprzewodników oraz m.in. części produkowanych w Ukrainie.

BMW rośnie o 8,4 proc., ale Cupra prawie 30 razy szybciej!

REKLAMA

Jak wynika z danych PZPM wśród pięciu najczęściej rejestrowanych przez przedsiębiorców marek nowych aut jedynie BMW i Hyundai odnotowały w czerwcu wzrost wydań w ujęciu r./r. – odpowiednio o 8 i 3 proc. Największe redukcje były udziałem Skody (-18,1 proc.), mniej rejestracji odnotowała też pierwsza w rankingu Toyota (-10,4 proc.). Spośród 20 najczęściej wydawanych na REGON pojazdów największy, blisko 58 proc. spadek zanotował Seat. Z kolei najsilniejszy wzrost stał się udziałem jego siostrzanej marki… Cupra, która w ciągu roku zwiększyła swój udział w rynku aż o 244 proc.

Osoby prowadzące działalność gospodarczą wciąż chętnie wybierają modele azjatyckich marek. Najpopularniejszą Toyotę Corollę, w czerwcu 2022 roku zarejestrowano w ilości ponad 1728 sztuk, tj. o 12,9 proc. więcej niż przed rokiem. Duży spadek odnotowała Skoda Fabia (- 43 proc.).

- Przedsiębiorcy cenią sobie sprawdzone od lat marki i modele samochodów. Stąd też duża popularność pierwszej w obecnym rankingu Toyoty oraz aut koncernu VW. W przypadku Skody spadek rejestracji kilku najbardziej znanych modeli, w mojej opinii, spowodowany jest faktem, że nowych aut tego producenta, jak i wielu innych, po prostu brakuje w salonach. Dlatego przedsiębiorcy częściej niż dotąd poszukują ich na rynku wtórnym – zauważa Kamil Klukowski, Kierownik ds. Współpracy z Dealerami z Automarket.pl

Używane z konieczności, online z wyboru

REKLAMA

Badania platformy Automarket.pl „Profile klientów indywidualnych kupujących samochody osobowe w Polsce” pokazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje wyłącznie nowego samochodu, a 21 proc. z nich bierze pod uwagę zarówno nowy, jak i używany pojazd. Aktualna sytuacja na rynku motoryzacyjnym powoduje, że osoby prowadzące działalność gospodarczą muszą w większym stopniu skupić się właśnie na rynku wtórnym. I tak wg platformy Automarket.pl największym obecnie zainteresowaniem cieszą się pojazdy wyprodukowane w roku 2017 – kupuje je 27 proc. przedsiębiorców. Popularne są również auta trzy- i czteroletnie – odpowiednio 13 i 26 proc., a samochody wyprodukowane w 2021 stanowią wybór jedynie 12 proc. klientów.

Według badania co drugi przedsiębiorca korzysta z leasingu, prawie co czwarty finalizuje zakup za gotówkę, 14 proc. wybiera formułę mieszaną (gotówka/kredyt), a 7 proc. wynajem długookresowy, który zwiększa swój udział wśród modeli finansowania. W tym ostatnim przypadku rosnącą rolę odgrywa możliwość załatwienia wszelkich formalności przez Internet.

- Przedsiębiorcy, szczególnie z dużych aglomeracji, coraz chętniej korzystają z możliwości wynajmu auta online. W tym przypadku, w zdecydowanej większości wybierają pojazdy używane. Na nowe decyduje się jedynie 12 proc. z nich. Aby poznać szczegóły kontraktu, przed podpisaniem umowy 84 proc. chętnych kontaktuje się z naszym doradcą. Co ciekawe, oczekiwaniem 67 proc. osób, które wynajmują auto za pośrednictwem Internetu, nie jest osobisty odbiór pojazdu w salonie, ale dostarczenie go pod wskazany przez siebie adres – zauważa Kamil Klukowski z Automarket.pl.

Wpłata 0 proc. i najchętniej na 3 lata

Bez względu na to, czy osoby prowadzące działalność gospodarczą wynajmują auto online, czy stacjonarnie, decydują się głównie na marki: Opel – robi tak 15 proc. z nich, Hyundai (13 proc.) oraz Skodę (9 proc.). Toyota jest z kolei wybierana przez 6 proc. zainteresowanych.

- Z naszej analizy okresu trwania wynajmu samochodu wynika, że 33 proc. przedsiębiorców decyduje się na umowy 3-letnie, porównywalna liczba wybiera termin roczny, a tylko 9 proc. jest zainteresowanych użytkowaniem pojazdu przez 48 miesięcy. Jednocześnie 1/3 właścicieli firm, którzy wybierają wynajem, nie wnosi opłaty wstępnej, decydując się tym samym na nieco wyższe, miesięczne koszty abonamentu – podsumowuje Kamil Klukowski z Automarket.pl.

*Badanie „Profile klientów indywidualnych kupujących samochody osobowe w Polsce” przeprowadzone przez Kantar Polska, metodą wywiadów CAWI na grupie 1233 osób.

Źródło: pkoleasing.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    REKLAMA

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    REKLAMA