REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]/Fot. Shutterstock
Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]/Fot. Shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

Elektryfikacja przyspiesza. Górą hybrydy

W pierwszym półroczu sprzedaż elektryków w Europie wzrosła o 122 proc., hybryd plug-in o 200 proc., a miękkich i klasycznych hybryd o 150 proc. W Polsce niepodzielnie rządzą hybrydy Toyoty i Lexusa.

REKLAMA

Nowe dane o najpopularniejszych rodzajach napędów

REKLAMA

Stowarzyszenie ACEA, zrzeszające największych producentów aut obecnych w Europie, opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Nadal najchętniej kupujemy samochody z silnikami benzynowymi, ale ich popularność spada z miesiąca na miesiąc. Za to diesel jest w totalnym odwrocie – w drugim kwartale jednostkę wysokoprężną miało pod maskę już tylko 20,4 proc. aut osobowych zarejestrowanych w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii. To najgorszy wynik od ponad 30 lat. Jeszcze w tym samym okresie roku ubiegłego „ropniaki” miały 30 proc. rynku.

Tradycyjne motory spalinowe (tzw. ICE – Internal Combustion Engine) tracą popularność na rzecz napędów zelektryfikowanych. Elektryki (BEV), plug-iny (PHEV) i hybrydy (HEV oraz MHEV) w zaskakującym tempie zdobywają nową klientelę.

Rodzaje napędów porównanie

INFOR

ACEA podaje, że w pierwszym półroczu zarejestrowano w Europie aż 492 tys. samochodów w pełni elektrycznych oraz 537 tys. hybryd plug-in. To dwukrotnie więcej niż w całym 2020 oraz trzykrotnie więcej niż w całym roku 2019. Razem elektryki i plug-in’y mają już 15,9 proc. udziałów w europejskim rynku. To z jednej strony efekt nowych przepisów unijnych, ograniczających dopuszczalne emisje CO2 do 95 g/km, a z drugiej – znacznie szerszej oferty modeli BEV i PHEV.

Rodzaje napędów raport

INFOR

Popularne hybrydy

REKLAMA

Również w Polsce przybywa zwolenników elektryków. W pierwszym półroczu znalazły 2,5 tys. nabywców, podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku sprzedano ich tylko 1,1 tys. Szybciej rośnie popularność PHEV-ów. Od stycznia do końca czerwca zarejestrowano ich nad Wisłą 4,5 tys., czyli trzykrotnie więcej niż rok temu. Ale udział w rynku jednych i drugich nadal pozostaje na dość niskim poziomie 3 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za to pod względem zamiłowania do hybryd jesteśmy mistrzami. W ubiegłym roku zarejestrowano ich u nas 62,8 tys., choć samo ACEA przyznaje, że liczba ta uwzględnia również MHEV-y czyli tzw. miękkie hybrydy. To kontrowersyjne, bo technologia MHEV bardzo nieznacznie obniża zużycie paliwa (o ile w ogóle) i tym samym emisje CO2. Nie zmienia to faktu, że pod względem sprzedaży MHEV i HEV zajmujemy 6. miejsce w Europie. A udział takich hybryd jest u nas większy niż diesla (w pierwszym półroczu nad Wisłą sprzedało się 34,2 tys. aut osobowych z motorami wysokoprężnymi).

Popularność hybryd w Polsce to w dużej mierze zasługa Toyoty i Lexusa. Ta pierwsza w pierwszym półroczu sprzedała 40,6 tys. samochodów, z czego 70 proc. w wersjach elektryczno-spalinowych. Nowych Lexusów zarejestrowano 3,1 tys. a 2 tys. z nich było hybrydowych. Suma summarum, hybrydy Toyoty i Lexusa mają większy udział w rynku niż diesle!

Japończycy nie zamierzają spocząć na laurach. Do sprzedaży już trafiła RAV4 plug-in, niebawem pojawi się nowy Lexus NX, który dostępny będzie jako klasyczna hybryda (350h) lub PHEV (450h). W przyszłym roku obie marki rozszerzą gamę również o elektryki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    REKLAMA

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    REKLAMA