Toyota zwiększyła sprzedaż w Europie
REKLAMA
REKLAMA
W pierwszym półroczu sprzedaż koncernu w Europie wyniosła 425 639 samochodów (Toyota i Lexus łącznie).
REKLAMA
REKLAMA
Prezydent Toyota Motor Europe Didier Leroy powiedział: „Z radością odnotowujemy pozytywne informacje o dobrym wyniku sprzedaży w pierwszej połowie 2011 roku, który osiągnęliśmy przede wszystkim w wyniku bardzo mocnego pierwszego kwartału. Tendencja wzrostowa Toyoty, którą obserwujemy obecnie w Europie, jest konsekwencją naszej silnej oferty produktowej, w szczególności samochodów hybrydowych. Duch walki i wytrwałości, który cechuje naszą firmę zarówno globalnie jak i w Europie, pozwolił nam ponadto przezwyciężyć trudności, które mieliśmy w wyniku tragicznego trzęsienia ziemi w Japonii”.
„Obecnie przyspieszamy czas dostawy samochodów, aby spełnić oczekiwania klientów, którzy już złożyli zamówienia, oraz zrealizować nasze plany na ten rok. Już teraz mogę stwierdzić, że zwiększymy sprzedaż Toyoty w Europie w porównaniu do zeszłego roku” - dodał Leroy.
Zobacz też: Rekordowa sprzedaż Alfy Romeo
Fabryki koncernu w Japonii pracują niemal na 100% swoich możliwości, a tempo pracy wróciło już do poziomu sprzed trzęsienia ziemi. Aby zaspokoić potrzeby klientów, Toyota wysyła dodatkowe transporty samochodów. W lipcu do Europy dotrze transport dodatkowych 5 000 samochodów Toyoty i Lexusa.
Klienci zamawiający obecnie samochody Toyoty w Europie mogą spodziewać się regularnego czasu dostawy. Jeśli samochód zostanie zamówiony do produkcji, czas oczekiwania wyniesie ok. dwóch miesięcy (modele produkowane w Europie) i trzy do czterech miesięcy (modele produkowane w Japonii). Jednocześnie zdecydowana większość najbardziej popularnych modeli znajduje się w bieżącej dostępności z europejskiego magazynu centralnego i lokalnych składów krajowych.
Zobacz też: Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia
Za sukces sprzedaży Toyoty w pierwszej połowie 2011 roku odpowiadają przede wszystkim modele Auris i Auris HSD (ponad 55 000, wzrost o 22%), Corolla (niemal 36 000, wzrost o 44%).
Również sprzedaż modeli RAV4 i Land Cruiser (samochodu terenowego obchodzącego 60-lecie produkcji) wzrosła o 20%, do poziomu odpowiednio 38 000 i 21 000 sztuk.
Modele hybrydowe stanowią obecnie 11% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie (wzrost sprzedaży o 31% względem 2010 roku).
Źródło: samar
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.