REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System elektronicznego poboru opłat nieskuteczny?

Subskrybuj nas na Youtube
System elektronicznego poboru opłat, który ma zacząć działać od początku lipca 2011 roku. Fot. Fotolia
System elektronicznego poboru opłat, który ma zacząć działać od początku lipca 2011 roku. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

System elektronicznego poboru opłat, który ma zacząć działać od początku lipca 2011 roku, może być nieskuteczny, ponieważ mogą wystąpić problemy z wyegzekwowaniem od kierowców obowiązku montażu przekaźników w autobusach i ciężarówkach.

Przyczyną takiego stanu rzeczy będzie brak odpowiedniej liczby inspektorów. Wg GDDKiA kontrolą samochodów pod tym kątem będzie zajmować się Inspekcja Transportu Drogowego, ale na razie ITD nie otrzymała ani jednego nowego etatu do realizacji tego celu. A rekrutacja i wyszkolenie nowych inspektorów potrwa przynajmniej kilka miesięcy.

REKLAMA

Zobacz również: Ten Volkswagen pali tylko 0,9 litra na 100 kilometrów!

REKLAMA

Infrastruktura do poboru e-myta, jaką za 4,9 mld złotych stawia firma Kapach, będzie się składała z systemu umieszczonych na płatnych odcinkach dróg, odbiorników z antenami oraz przekaźników zamontowanych w samochodach ciężarowych i autobusach. – Dzięki mikrofalom odbiornik połączy się z zamontowanym w pojeździe urządzeniem, a na właściciela pojazdu automatycznie nałożona zostanie opłata – tłumaczy Marcin Hadaj, rzecznik GDDKiA. 

ITD nie ma wystarczającej liczby inspektorów, którzy sprawdziliby, czy kierowcy zamontowali przekaźniki i czy system działa poprawnie. Zakładano, że do kontroli przeznaczonych będzie 513 nowych inspektorów. A tak dodatkowy obowiązek spadł by na inspektorów, którzy zajmują się m.in. kontrolą czasu pracy kierowców. Alvin Gajadhur, rzecznik ITD, zapewnia, że mimo to inspekcja postara się wypełnić swoje obowiązki. W razie potrzeby poprosi o pomoc inne służby.

Zobacz również: Skoda Octavia ponownie Internetowym Samochodem Roku

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skarb Państwa szacuje, że dzięki wprowadzeniu automatycznego systemu poboru opłat zarobi w ciągu siedmiu lat 14 mld zł. Jeszcze bardziej optymistyczne założenia ma GDDKiA, która liczy, że w tym czasie przychody z e-myta przekroczą 23,5 mld złotych.

Źródło: gazetaprawna.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA