REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowości Audi na Poznań Motor Show 2016

Audi Q2 2016
Audi Q2 2016
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało na targach samochodowych Poznań Motor Show 2016 kilka nowości. Wśród tych najważniejszych było m.in. Audi Q2 czyli nowy crossover klasy Premium.

Audi na targach Poznań Motor Show 2016

REKLAMA

Poznań Motor Show 2016 stoi pod znakiem ważnych dla czterech pierścieni premier. Polscy miłośnicy Audi i wszyscy zwiedzający będą mieli okazję po raz pierwszy zobaczyć nowego kompaktowego SUV’a Audi Q2 oraz elektryczne Audi e-tron quattro concept.

REKLAMA

Audi Q2, które swą światową premierę miało zaledwie kilka tygodni temu podczas Genewskiej Wystawy Motoryzacyjnej, to kompaktowy SUV przeznaczony do miejskiego, codziennego użytku oraz do celów rekreacyjnych. Charakteryzuje się niespotykaną dotąd w autach z Ingolstadt stylistyką oraz typową dla marki Audi przemyślaną funkcjonalnością. Jak mówi Marc Lichte, szef stylistów Audi: „Tworząc Audi Q2 użyliśmy geometrycznego języka formalnego, nadając modelowi bardzo indywidualnych cech stylistycznych. Dzięki temu, samochód ten ma jedyny w swoim rodzaju charakter, odróżniający go od innych członków rodziny Q“. Wynikiem takiej stylistycznej idei jest mocny SUV o wyraźnych krawędziach i zarysowanych załamaniach. Z przodu, wrażenie siły potęguje wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w tzw. „blades” – odróżniające się od pozostałych elementów kolorem słupka C. Kontrast ten podkreśla sportowy charakter nowego Audi Q2.

Zobacz też: Nowy crossover - Audi Q2

REKLAMA

Na początek, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM). Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki będą standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro. Samochód wyposażony jest w wiele rozwiązań dostępnych dotychczas jedynie w limuzynach klasy wyższej. Oprócz opcjonalnego Audi virtual cockpit i wyświetlacza danych na szybie, z tego segmentu pojazdów pochodzą także systemy wsparcia kierowcy, w tym standardowy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. System ten rozpoznaje sytuacje krytyczne, w których uczestniczą inne pojazdy oraz przechodnie przekraczający jezdnię przed naszym pojazdem i w razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie – przy niskich prędkościach aż do zatrzymania. W wyposażeniu nowego Audi Q2 znaleźć można również: tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy w korkach, asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, asystenta utrzymania toru jazdy Audi lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania i asystenta ruchu poprzecznego.

Drugą, równie ważną premierą na Poznań Motor Show 2016 jest prezentacja Audi e-tron quattro concept. Ten nowatorski pod względem technicznym i stylistycznym pojazd, został zaprojektowany przez polskiego stylistę, Kamila Łabanowicza, od ponad ośmiu lat tworzącego projekty samochodów w pracowniach czterech pierścieni w Ingolstadt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi e-tron quattro to samochód napędzany wyłącznie energią elektryczną. Według opracowanej przez stylistów Audi pod kierunkiem Kamila Łabanowicza zasady „Aerosthetics“, pojazd ten umiejętnie łączy techniczne środki zmniejszające opór powietrza, z kreatywnymi rozwiązaniami stylistycznymi. Ruchome elementy aerodynamiczne z przodu, po bokach i z tyłu pojazdu, wpływają na przepływ powietrza wokół samochodu. Zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym podwozie, jest całkowicie zamknięte. Dzięki współczynnikowi cw 0,25, Audi e-tron quattro concept ustanawia nowy rekord w segmencie SUV-ów. Wpływa to wymiernie na duży, ponad 500 kilometrowy zasięg tego modelu.

Zobacz też: Sportowe Audi SQ7 - trzy turbosprężarki i 435 KM mocy!

Pojazd studyjny bazuje na modularnej, wzdłużnej platformie podłogowej drugiej generacji, dającej duże możliwości jeśli chodzi o montaż układu napędowego i karoserii. Długość auta mieści je w przedziale pomiędzy Audi Q5 a Q7. Typowy dla SUV-ów kształt karoserii z jednej strony i płaska, podobna do coupé kabina Audi e-tron quattro concept z drugiej, dają wrażenie dużej dynamiki. Przestronne wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób.

Projektując układ napędowy, inżynierowie Audi korzystali ze swych doświadczeń przy budowie elektrycznie napędzanego, sportowego Audi R8 e-tron. Audi e-tron quattro concept napędzają trzy silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej, dwa kolejne na tylnej. Pojemny, litowo-jonowy akumulator umieszczono pomiędzy osiami, poniżej przedziału pasażerskiego. Takie miejsce montażu zapewnia nisko osadzony punkt ciężkości oraz równomierne rozłożenie obciążeń między osiami, co daje dużą dynamikę jazdy oraz maksymalne bezpieczeństwo, wykraczające poza ten segment pojazdów.

Imponująca ekspozycja Audi na Poznań Motor Show podzielona będzie na trzy części. Na jednej z nich zobaczymy SUV’y spod znaku czterech pierścieni, na drugiej pojazdy sportowe, a na trzeciej limuzyny i wersje kombi. Oprócz modeli premierowych, zwiedzający będą mieli okazję zobaczyć m.in.: Audi A4, Audi A6 Avant, Audi A7 Sportback, Audi S8 plus, Audi Q3, Audi SQ5 plus, Audi Q7, Audi RS6 Avant performance, Audi RS7 performance i Audi R8. Do ich dyspozycji oddany będzie również sklepik z oryginalnymi akcesoriami Audi oraz specjalna strefa Audi Exclusive.

Na zewnątrz pawilonu 3A MTP, tradycyjnie oddanego w części do dyspozycji marki z Ingolstadt, stanie kolejna atrakcja. To specjalny parcour, na którym wszyscy chętni będą mogli osobiście przekonać się o zaletach napędu na cztery koła quattro. Na parcourze jeździć będą modele Audi wyposażone w taki właśnie napęd: Audi Q5 oraz Audi A6 allroad quattro.

Źródło: materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA