REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500 Vintage '57 - powrót do korzeni

Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Historia zatoczyła krąg gdy do gamy Fiata wprowadzono model 500 Vintage '57. Czym wyróżnia się ta wersja? Jakie są jej najciekawsze atrybuty?

Fiat 500 Vintage '57 w nowożytnym wydaniu

REKLAMA

W Turynie, w sugestywnej scenerii Historycznego Centrum Fiata na ulicy Chiabrera 20, odbyła się prezentacja 500 Vintage '57, nowej serii specjalnej, która składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku. Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, marka wybrała Centrum Historyczne Fiata w Turynie, aby „odsłonić" nową 500 Vintage '57.

REKLAMA

Nie można sobie wyobrazić lepszego miejsca na pokaz tego samochodu, ponieważ od 1963 roku, to niesamowite Muzeum gości pod swoim dachem stałą wystawę, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie), i która pozwala odkryć każdy aspekt technologii Fiata, dzięki ogromnemu archiwum dokumentacji. W Historycznym Centrum Fiata zostały też odtworzone niektóre miejsca, które nierozerwalnie związane są z kultową 500, takie jak linia montażowa Mirafiori w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50., jak i biuro sławnego Dante Giacosa, który wymyślił 500 Nuova z 1957 roku.

Dostępna tylko i wyłącznie w wersji hatchback, nowa seria specjalna Vintage '57 wyróżnia się wyglądem retro, inspirowanym samochodem zabytkowym. Cechą charakterystyczną jest niebieski, pastelowy kolor nadwozia, połączony z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, a także tapicerka foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16" felgi, które przypominają koła z dawnych lat.

Dostępna w 12 kolorach nadwozia, nowa 500 Vintage '57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania poszczególnych rynków. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM.

Zobacz też: Fiat 500X: nowy crossover z Włoch

REKLAMA

Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage '57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage '57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG.

Nowy Fiat 500 Vintage '57 jest wyrazem uznania dla legendarnego „Cinquino", który od 1957 do 1975 roku przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem, sprzedanym w około 3,9 milionach sztuk. Samochód z pewnością prosty, pod wieloma względami, wręcz spartański, ale również pierwszy, dzięki któremu dostępny stał się przywilej poruszania się pojazdem o długości niecałych trzech metrów. 500 z 1957 roku była wyposażona w oszczędny silnik dwucylindrowy o pojemności 479 cm3 i mocy 13 KM, który pozwalał rozwinąć maksymalną prędkość 85km/h - znaczną, jak na tamte czasy.

W trakcie osiemnastoletniej produkcji, w 500 stopniowo były wprowadzane małe udoskonalenia, dotyczące techniki i wyposażenia, ale nie straciła ona nigdy swojej osobliwej cechy „międzyklasowego" samochodu. W 1972 roku, równolegle z prezentacją Fiata 126, jej następcy, wprowadzona została ostatnia 500 „R", która w ciągu trzech lat została wyprodukowana w ilości ponad 340.000 sztuk. Była samochodem odnoszącym sukces, mimo że czasy się zmieniały. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy.

Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, w 2007 roku Fiat ruszył w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu: powstał w ten sposób nowy Fiat 500, „manifest nowego Fiata". A wszystko to w pełnym poszanowaniu dla autentycznej tradycji marki, czyli umożliwienia wszystkim dostępu do technologii i wyposażenia, które nigdy nie były wcześniej oferowane w tym segmencie. Krótko mówiąc, o ile w 1957 roku nowa 500 stworzyła segment, o tyle w 2007 nowa 500 przekształciła go i wzbogaciła o długą listę odnoszonych sukcesów i rekordów.

Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę wersji silnikowych, która spełniała najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, zanim jeszcze weszły one z życie. Począwszy od Euro 5, 500 była pierwszym kompaktowym samochodem - o zaledwie 3,5 metra długości - który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaoferował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Solidność konstrukcji, bezpieczeństwo aktywne i pasywne bez wpływu na cenę: bezpieczeństwo za wszelką cenę, stanowcza decyzja Fiata, która potwierdzała chęć kontynuowania strategii dominowania również w zakresie bezpieczeństwa.

500 była i jest małym „laboratorium" odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo, marką w marce, jak również pierwszym w swojej kategorii, który od samego początku miał bardzo bogate wyposażenie wywodzące się z wyższych segmentów rynku oraz duże możliwości indywidualizacji.

Produkowany od 2007 roku w Polsce i od 2010 również w Toluca w Meksyku, dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji, od 500 Abarth (2008) do najnowszej wersji z 2014 roku, ekskluzywnej 500 „Ron Arad Edition", ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014).

Dzisiaj „pałeczka jest przekazana" serii specjalnej 500 Vintage '57, która z jednej strony jest wyrazem uznania dla ikony z 1957 roku, a z drugiej potwierdza bezdyskusyjną dominację Fiata w tym segmencie.

Źródło: materiały prasowe Fiat

Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015 Włochy Rzym
Fiat
Fiat 500 Vintage ’57 2015 Włochy Rzym
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

    Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

    Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

    Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    REKLAMA

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA