REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda CX-5 facelifting: spore zmiany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mazda CX-5 facelifting
Mazda CX-5 facelifting
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-5 przeszła wyraźny lifting. Zmiany objęły zarówno wygląd pojazdu jak i jego wnętrze, wyposażenie oraz mechanikę. Pojawiły się też m.in. adaptacyjne reflektory LED oraz nowe systemy bezpieczeństwa. Co dokładnie zmieniło się w nowej Mazdzie CX-5?

Mazda CX-5 facelifting: nadwozie

Mazda CX-5 wprowadzona na rynek w roku 2012 była pierwszym modelem produkcyjnym, w którym zastosowano KODO – nowy motyw stylizacji Mazdy. Wyróżnia go dynamika i energia wyrażona poprzez dynamiczne, a zarazem pełne lekkości linie. Model ten wzbudził duże zainteresowanie na rynku samochodowym. Aby utrzymać dobre opinie na tle kilku nowych konkurentów jacy pojawili się w ostatnim czasie, Mazda poddała CX-5 modyfikacjom.

REKLAMA

W modelu Mazda CX-5 na rocznik 2015 projektanci przeprowadzili kilka istotnych modyfikacji poprawiających wygląd pojazdu. Zmiany objęły:

  • przeprojektowany przedni grill z rozchodzącymi się poziomymi listewkami w kolorze szarym metalicznym tworzy śmielszy, bardziej dynamiczny efekt;
  • reflektory ze zmienioną konstrukcją wewnętrzną i układem diod LED tworzącym nowy znak świetlny dają silniejsze poczucie witalności samochodu;
  • tylne lampy zespolone zaprojektowane tak, by tworzyć znak świetlny ułożony z diod LED;
  • felgi aluminiowe o średnicy 19 cali, które mają nowy wzór i ukształtowane są w sposób podkreślający trójwymiarowość ich brył;
  • paleta dziewięciu kolorów obejmujące te nowo stworzone na potrzeby Mazdy3 i przejęte od niej kolory srebrny Sonic Silver Metallic oraz Titanium Flash Mica.

Mazda CX-5 facelifting: zmiany we wnętrzu

REKLAMA

Mazda CX-5 przeszła także poważne modyfikacje we wnętrzu. Stanowi ono teraz połączenie kokpitu skupionego wokół kierowcy, ergonomii wyświetlacza czołowego, nowego interfejsu Mazdy człowiek-maszyna (HMI), funkcjonalności samochodu SUV, ekspresji siły, poczucia smaku i wrażenia wysokiej jakości. Dzięki wprowadzeniu elektrycznego hamulca postojowego, konsola środkowa wyróżnia się czystym, niezatłoczonym układem elementów.

Znamienne dla nowego stylu jest wykończenie detali na efekt metalizowany, nadający formom solidny wygląd i wrażenie siły, obejmujące w poziomie całą kabinę aż po drzwi. Na tablicy rozdzielczej dostępne są trzy rodzaje paneli ozdobnych: imitujący pionowo szczotkowane aluminium, z cienkim paskiem o wyglądzie satynowego chromu, metalizowany oraz czarny błyszczący, wykończony lakierem fortepianowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda CX-5 2015 pozostaje dostępna z tapicerką z czarnej skóry oraz z tapicerką z tkaniny w kolorze czarnym lub piaskowym. Nowością w zakresie kolorystyki wnętrza jest tapicerka skórzana w kolorze czysto białym. Środkowe partie pokrycia siedzeń wykonane są z nowo opracowanych materiałów.System łączności samochodowej MZD Connect w połączeniu ze smartfonem sprawia, że korzystanie z nowoczesnych funkcji, w tym łączności z Internetem i dostępem do usług sieci społecznościowych, staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze. Zwiększona została pojemność schowków, które obejmują m.in. otwarte zagłębienie przed lewarkiem zmiany biegów, uchwyty na kubki, miejsce na drobne przedmioty na konsoli środkowej, zamykany schowek w bryle konsoli środkowej oraz kieszenie w przednich drzwiach.

Mazda CX-5 facelifting: zmiany techniczne

Zmiany techniczne objęły przede wszystkim te obszary, w których Mazda CX-5 wymagała korekt i udoskonaleń.  Poprawiono pracę zawiesznia, poprzez zastosowanie nowej konstrukcji przednich i tylnych amortyzatorów oraz korekty kształtu tulei niższych wahaczy w przednim zawieszeniu. Poprawiono wygłuszenie kabiny co ma przełożyć się na 10% spadek jego wartości przy jeździe z autostradową prędkości. Zmodyfikowano konstrukcję siedzeń przednich i tylnych aby lepiej trzymały ciało w zakrętach oraz były wygodniejsze na dłuższych trasach. Wydłużono siedzisko tylnej kanapy aby umożliwić pasażerom zajęcie swobodnej i naturalnej pozycji.

Mazda CX-5 2015 z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów SKYACTIV-Drive otrzymała wybór trybu jazdy, dzięki czemu kierowca może wybierać odpowiadający mu tryb, zyskując wrażenie czułych reakcji samochodu na stosowaną technikę prowadzenia. Aby obniżyć zużycie paliwa zastosowano nowy rodzaj oleju syntetycznego o obniżonej lepkości do napędu AWD.

Mazda CX-5 facelifting: systemy bezpieczeństwa

Spore nowości zaszły także w wyposażeniu Mazdy CX-5 z zakresu bezpieczeństwa. Wprowadzono przede wszystkim adaptacyjne przednie reflektory LED nie stosowane do tej pory w żadnej Maździe, dodano system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (system samodzielnie koryguje tor jazdy) oraz układ wykrywający zmęczenie kierowcy. Mazda CX-5 będzie także posiadać system wykrywający w trakcie cofania zbliżające się do samochodu inne pojazdy

Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Mazda CX-5 facelifting
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA