Peugeot 308 GT - nowa wersja
REKLAMA
REKLAMA
Peugeot 308 GT : szybszy i oszczędniejszy
Po sukcesie sprzedażowym nowego Peugeota 308, francuski koncern postanowił wprowadzić do oferty dwie mocniejsze jego wersje - benzynową GT 205 oraz wysokoprężną 180. Pierwsza dzięki 1,6-litrowemu silnikowi THP o mocy 205 KM (285 Nm dostępnych w zakresie 1750-4500 obr./min) przyspiesza 0-100 km/h w 7,5 sekundy, druga napędzana zmodyfikowaną jednostką 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM zachwycać ma wysoką elastycznością - od 80 do 120 km/h na 5-tym biegu przyspieszać ma w ciągu 5,5 sekundy.
REKLAMA
Za wysokie osiągi obu nowych silników odpowiadać ma ich nowoczesny osprzęt. W wersji 1.6 THP motor zasilany będzie układem bezpośredniego wtrysku paliwa, a doładowanie będzie realizowane za sprawą dwukanałowej turbosprężarki typu twin-scroll. Skok zaworów ssących będzie zmienny podobnie jak czas otwarcia zaworów wydechowych (systemy VVT i VTi).
Zobacz też: Peugeot 508 po faceliftingu
W jednostce wysokoprężnej uwagę zwraca wysokie ciśnienie wtrysku paliwa common rail sięgające 2000 barów, nowa komora spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, do której paliwo będą podawać wtryskiwacze 7-otworowe, oraz podniesiony do 16,7:1 stopień sprężania. Co ciekawe silnik Diesla zasilany jest olejem o bardzo niskiej lepkości 0W15. Mimo dużej mocy producent twierdzi, że średnie spalanie nowej wersji sięgnie 4,0 l na 100 km.
Peugeot 308 GT 205 będzie wyposażony w manualną, 6-stopniową skrzynię biegów, natomiast odmiana GT 180 w automatyczną przekładnię EAT6 opracowaną przez Aisin AW.
REKLAMA
Uwagę redakcji przykuły ogromne tarcze hamulcowe jakie zastosowano w nowym 308 GT. Odmiana hatchback wyposażona będzie z przodu w 330-, a z tyłu w 268-milimetrowe tarcze, a SW w odpowiednio 330 mm i 290-milimetrowe ich odpowiedniki. Tak potężne przednie tarcze są absolutną rzadkością w tej klasie aut.
Lepsze właściwości jezdne ma zapewniać obniżone z przodu o 7- a z tyłu o 10 mm zawieszenie. Podobnie jak w dotychczasowych odmianach z przodu będą pracować kolumny MacPhersona a z tyłu belka skrętna.
Zarówno wersja beznynowa jak i wysokoprężna Peugeota 308 GT będzie wyposażona w tryb Sport aktywowany przyciskiem. Dzięki niemu
- dźwięk silnika będzie głośniejszy i bardziej sportowy;
- instrumenty podświetlane będą na czerwono;
- panel instrumentów wyświetlać będzie informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym;
- wspomaganie kierownicy będzie sztywniejsze i zapewniać ma lepsze wyczucie ;
- pedału gazu będzie szybciej reagować;
- skrzynia biegów EAT6 zwiększy prędkość działania;
- a zmiana biegów będzie odbywać się umieszczonymi na kierownicy manetkami.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.