Nowy Volkswagen Passat VIII - wyposażenie, silniki, bezpieczeństwo
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Volkswagen Passat VIII - koncept
Zakres zmian i ulepszeń zastosowanych w nowym Volkswagenie Passacie jest obszerny. Poczynając od redukcji masy, która w zależności od wersji sięga nawet 85 kg, poprzez zwiększenie sztywności karoserii (plus 2.000 Nm/o do 25.000 Nm/o w wersji Variant lub 30.000 Nm/o w wersji Limousine), i udoskonalenie wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa a kończąc na wprowadzeniu nowych jednostek napędowych, w tym 2.0 TDI o mocy aż 240 KM.
REKLAMA
Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine
Nowy Volkswagen Passat VIII - Area View, Trailer Assist, Head-Up Display i cyfrowe wskaźniki
Kierowca i pasażerowie nowego Passata zapewne dostrzegą szereg nowych rozwiązań zastosowanych w kabinie Passata. Wśród tych najważniejszych wymienić należy opcjonalne, w pełni cyfrowe wskaźniki, które prezentowane będą na 12,3-calowy wyświetlaczu o rozdzielczości ekranu równej 1.440 x 540 pikseli, wyświetlacz Head-Up Display (debiut w Passacie) umieszczony na wysuwanym ekranie tuż przed przednią szybą (luminacja 12.000 cd/m2) czy rozbudowany system multimedialny MIB Infotainment dostępny w pięciu wersjach (różny zakres funkcjonalności i ekrany o rozmiarze od 5,0-8,0 cali) charakteryzujący się nowymi funkcjami znacznie szybszymi procesorami (2500 MIPS wobec 950 MIPS). Interesujący jest również system kamer Area View 360⁰, który analizuje i wyświetla obraz wokół auta, ostrzegając jednocześnie przed przeszkodami w tym przed zagrażającymi autu dużymi kamieniami czy korzeniami (tryb Offroad). System jest tak zaprojektowany aby mógł wyświetlać obraz z 17 różnych wirtualnych pozycji kamer. Prawdziwą nowością będzie również system Trailer Assist, ułatwiający kierowy parkowanie auta z przyczepą!
Zobacz też: Audi A7 po liftingu
Nowy Volkswagen Passat VIII - Silnik 2.0 Bi-TDI 240 KM
Nowy Passat dostępny będzie z jednym z 9 silników. Duże zainteresowanie wzbudza zwłaszcza najmocniejszy wariant wysokoprężny czyli 2.0 TDI z podwójnych doładowaniem. Bezpośredni wtrysk paliwa, nowe wtryskiwacze piezoelektryczne o ciśnieniu wtrysku aż 2500 barów i dwie turbosprężarki generujące maksymalne ciśnienie równe 3,8 bara pozwolą uzyskać 240 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego dostępnych od 1750 obr./min. Aby zapewnić prawidłową przyczepność w trakcie dynamicznego ruszania, silnik będzie współpracował z napędem wszystkich kół 4MOTION oraz 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Średnie spalanie wg producenta powinno oscylować wokół 5 l na 100 km.
Nowy Volkswagen Passat VIII - hybryda
Ciekawą alternatywą dla wysilonego silnika Diesla będzie wariant z napędem hybrydowym (1.4 TSI 156KM i silnik elektryczny o mocy 109 KM). Łączna moc układu sięgnie 211 KM co pozwoli na rozpędzenie się Passatem do prędkości 210 km/h, zapewniając jednocześnie sprint 0-100 km/h w czasie 8 sekund.
Debiut Passata ósmej generacji nastąpi w czwartym kwartale 2014 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.