REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Passat VIII - wyposażenie, silniki, bezpieczeństwo

Volkswagen Passat B8 koncept
Volkswagen Passat B8 koncept
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Volkswagen Passat ma na nowo wyznaczać standardy w klasie. Obecny model nie należy do najmłodszych już konstrukcji dostępnych na rynku, dlatego jeszcze w tym roku światło dzienne ujrzy nowa generacja limuzyny z Wolfsburga.

Nowy Volkswagen Passat VIII - koncept

Zakres zmian i ulepszeń zastosowanych w nowym Volkswagenie Passacie jest obszerny. Poczynając od redukcji masy, która w zależności od wersji sięga nawet 85 kg, poprzez zwiększenie sztywności karoserii (plus 2.000 Nm/o do 25.000 Nm/o w wersji Variant lub 30.000 Nm/o w wersji Limousine), i udoskonalenie wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa a kończąc na wprowadzeniu nowych jednostek napędowych, w tym 2.0 TDI o mocy aż 240 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Nowy Volkswagen Passat VIII - Area View, Trailer Assist, Head-Up Display i cyfrowe wskaźniki

Kierowca i pasażerowie nowego Passata zapewne dostrzegą szereg nowych rozwiązań zastosowanych w kabinie Passata. Wśród tych najważniejszych wymienić należy opcjonalne, w pełni cyfrowe wskaźniki, które prezentowane będą na 12,3-calowy wyświetlaczu o rozdzielczości ekranu równej 1.440 x 540 pikseli, wyświetlacz Head-Up Display (debiut w Passacie) umieszczony na wysuwanym ekranie tuż przed przednią szybą (luminacja 12.000 cd/m2) czy rozbudowany system multimedialny MIB Infotainment dostępny w pięciu wersjach (różny zakres funkcjonalności i ekrany o rozmiarze od 5,0-8,0 cali) charakteryzujący się nowymi funkcjami znacznie szybszymi procesorami (2500 MIPS wobec 950 MIPS). Interesujący jest również system kamer Area View 360⁰, który analizuje i wyświetla obraz wokół auta, ostrzegając jednocześnie przed przeszkodami w tym przed zagrażającymi autu dużymi kamieniami czy korzeniami (tryb Offroad). System jest tak zaprojektowany aby mógł wyświetlać obraz z 17 różnych wirtualnych pozycji kamer. Prawdziwą nowością będzie również system Trailer Assist, ułatwiający kierowy parkowanie auta z przyczepą!

Zobacz też: Audi A7 po liftingu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Volkswagen Passat VIII - Silnik 2.0 Bi-TDI 240 KM

Nowy Passat dostępny będzie z jednym z 9 silników. Duże zainteresowanie wzbudza zwłaszcza najmocniejszy wariant wysokoprężny czyli 2.0 TDI z podwójnych doładowaniem. Bezpośredni wtrysk paliwa, nowe wtryskiwacze piezoelektryczne o ciśnieniu wtrysku aż 2500 barów i dwie turbosprężarki generujące maksymalne ciśnienie równe 3,8 bara pozwolą uzyskać 240 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego dostępnych od 1750 obr./min. Aby zapewnić prawidłową przyczepność w trakcie dynamicznego ruszania, silnik będzie współpracował z napędem wszystkich kół 4MOTION oraz 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Średnie spalanie wg producenta powinno oscylować wokół 5 l na 100 km.

Nowy Volkswagen Passat VIII - hybryda

Ciekawą alternatywą dla wysilonego silnika Diesla będzie wariant z napędem hybrydowym (1.4 TSI 156KM i silnik elektryczny o mocy 109 KM). Łączna moc układu sięgnie 211 KM co pozwoli na rozpędzenie się Passatem do prędkości 210 km/h, zapewniając jednocześnie sprint 0-100 km/h w czasie 8 sekund.

Debiut Passata ósmej generacji nastąpi w czwartym kwartale 2014 roku.

Volkswagen Passat B8 koncept
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA