REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III
Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

Frontera zadebiutowała po raz pierwszy w gamie Opla w 1991 r. I była w dużej mierze niemieckim wcieleniem Isuzu Wizzard. W tym wcieleniu model funkcjonował w segmencie SUV-ów grupy D (choć wtedy o SUV-ach mowy być nie mogło).

REKLAMA

REKLAMA

Frontera nie zastąpi Grandlanda. Zejdzie do segmentu crossoverów

Frontera została najpierw zastąpiona przez Antarę, a później przez Grandlanda. Czy to oznacza, że w 2024 r. historia zatoczy koło? Nic z tych rzeczy. Grandland wcale z rynku nie znika. On zostanie większym z braci (choć prawdopodobne, że zmieni "imię" na Monterey). Frontera będzie musiała zejść o segment niższej. Ona zastąpi bowiem na rynku Crosslanda, czyli crossovera segmentu B.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Degradacja powiecie? Nic z tych rzeczy. Prawda jest bowiem taka, że pierwsza czy nawet druga Frontera nigdy nie stała się hitem, czy wielką legendą. Kierowcy nie będą mieli żadnego poczucia straty. Takie podejście do sprawy stanowi jednak dla modelu rodzaj nowego otwarcia. I co ważne, wreszcie daje mu szansę na potężny, komercyjny sukces. Bo crossovery segmentu B są dziś na topie. Sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Degradacja de facto pokazuje zatem, że Opel pokłada we Fronterze 2024 naprawdę duże nadzieje.

Nowy Opel Frontera zaoferuje 460-litrowy bagażnik

Podczas projektowania nowej Frontery, niemieccy styliści poszli świetnie znanym im tropem. Postawili na nowoczesność, ale też czystość linii. Ciekawie wygląda m.in. schodząca się ku tyłowi linia górnej części nadwozia. Poza tym elementem charakterystycznym jest oczywiście czarny grill przedni Opel Vizor z nowym logo Opla Blitz.

REKLAMA

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

W kabinie pasażerskiej Opla Frontery 2024 pojawi się kokpit Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami i systemem multimedialnym. Ciekawą opcją będzie stacja do smartfona. Po połączeniu się ze stacją za pośrednictwem dedykowanej aplikacji smartfon użytkownika staje się panelem sterowania systemem multimedialnym samochodu. Dodatkowo w fotelach pojawi się funkcja Intelli-Seat. Chodzi o szczelinę zmniejszającą nacisk na kość ogonową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Frontera pojawi się w segmencie crossoverów grupy B. To musi oznaczać także praktyczność i przestrzeń. Tej drugiej w niemieckim aucie nie zabraknie. Bagażnik bazowo zaoferuje aż 460 litrów pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1600 litrów.

Opel Frontera 2024 będzie elektrykiem, ale też hybrydą MHEV

Niemcy na obecnym etapie bardzo lakonicznie wypowiadają się na temat palety silnikowej nowego Opla Frontery. Choć wiadomo, że preferowany będzie napęd elektryczny. To on ma stanowić trzon gamy. Poza tym marka zapowiada "wydajny napęd wyposażony w technologię hybrydową 48 V". To może oznaczać zastosowanie jednostki znanej z Corsy i Astry. Mowa o lekkiej hybrydzie korzystającej z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM. Trzycylindrowy motor jest parowany z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Przekładnia została zelektryfikowana.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA