REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III
Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

Frontera zadebiutowała po raz pierwszy w gamie Opla w 1991 r. I była w dużej mierze niemieckim wcieleniem Isuzu Wizzard. W tym wcieleniu model funkcjonował w segmencie SUV-ów grupy D (choć wtedy o SUV-ach mowy być nie mogło).

REKLAMA

Frontera nie zastąpi Grandlanda. Zejdzie do segmentu crossoverów

Frontera została najpierw zastąpiona przez Antarę, a później przez Grandlanda. Czy to oznacza, że w 2024 r. historia zatoczy koło? Nic z tych rzeczy. Grandland wcale z rynku nie znika. On zostanie większym z braci (choć prawdopodobne, że zmieni "imię" na Monterey). Frontera będzie musiała zejść o segment niższej. Ona zastąpi bowiem na rynku Crosslanda, czyli crossovera segmentu B.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Degradacja powiecie? Nic z tych rzeczy. Prawda jest bowiem taka, że pierwsza czy nawet druga Frontera nigdy nie stała się hitem, czy wielką legendą. Kierowcy nie będą mieli żadnego poczucia straty. Takie podejście do sprawy stanowi jednak dla modelu rodzaj nowego otwarcia. I co ważne, wreszcie daje mu szansę na potężny, komercyjny sukces. Bo crossovery segmentu B są dziś na topie. Sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Degradacja de facto pokazuje zatem, że Opel pokłada we Fronterze 2024 naprawdę duże nadzieje.

Nowy Opel Frontera zaoferuje 460-litrowy bagażnik

Podczas projektowania nowej Frontery, niemieccy styliści poszli świetnie znanym im tropem. Postawili na nowoczesność, ale też czystość linii. Ciekawie wygląda m.in. schodząca się ku tyłowi linia górnej części nadwozia. Poza tym elementem charakterystycznym jest oczywiście czarny grill przedni Opel Vizor z nowym logo Opla Blitz.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej Opla Frontery 2024 pojawi się kokpit Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami i systemem multimedialnym. Ciekawą opcją będzie stacja do smartfona. Po połączeniu się ze stacją za pośrednictwem dedykowanej aplikacji smartfon użytkownika staje się panelem sterowania systemem multimedialnym samochodu. Dodatkowo w fotelach pojawi się funkcja Intelli-Seat. Chodzi o szczelinę zmniejszającą nacisk na kość ogonową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Frontera pojawi się w segmencie crossoverów grupy B. To musi oznaczać także praktyczność i przestrzeń. Tej drugiej w niemieckim aucie nie zabraknie. Bagażnik bazowo zaoferuje aż 460 litrów pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1600 litrów.

Opel Frontera 2024 będzie elektrykiem, ale też hybrydą MHEV

Niemcy na obecnym etapie bardzo lakonicznie wypowiadają się na temat palety silnikowej nowego Opla Frontery. Choć wiadomo, że preferowany będzie napęd elektryczny. To on ma stanowić trzon gamy. Poza tym marka zapowiada "wydajny napęd wyposażony w technologię hybrydową 48 V". To może oznaczać zastosowanie jednostki znanej z Corsy i Astry. Mowa o lekkiej hybrydzie korzystającej z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM. Trzycylindrowy motor jest parowany z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Przekładnia została zelektryfikowana.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA