REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry
Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów
Materiały prasowe Cupra

REKLAMA

REKLAMA

Cupra Tavascan to drugi elektryk w ofercie hiszpańskiej marki. Został opracowany w Barcelonie, ale będzie produkowany w... Chinach! Co wiadomo o SUV-ie coupe?

Historia Cupry Tavascan sięga roku 2019. To wtedy Hiszpanie podczas targów motoryzacyjnych we Frakfurcie zaprezentowali koncept elektrycznego SUV-a coupe. Dziś marzenie o tym aucie się materializuje. Bo firma zaprezentowała właśnie wersję produkcyjną auta. Choć słowo produkcyjna jest tu użyte nieco na wyrost. I powód jest prosty. Cupra Tavascan co prawda wyjedzie na ulice europejskich miast, ale dopiero w roku 2024. Do rynkowej premiery upłynie zatem jeszcze trochę czasu.

REKLAMA

Cupra Tavascan nie jest wkurzona. Ona jest wściekła!

Na Cuprę Tavascan trzeba będzie poczekać. To bez wątpienia zła informacja. Dobra jest jednak taka, że model wygląda naprawdę świetnie! Ma wściekłe (a nie wkurzone) spojrzenie, efektowne światła do jazdy dziennej LED złożone z trójkątów i dynamiczną sylwetkę. Ta została podkreślona zarówno linią akcentową poprowadzoną zaraz poniżej bocznych szyb, jak i przetłoczeniem idącym przez drzwi kierowcy i pasażera. Tył jest nudny? Być może w wielu innych autach tak. Tu nie. Pojawia się w nim bowiem mocno zarysowany spojler oraz listwa LED-owa z podświetlonym znaczkiem marki.

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Cupra Tavascan mierzy 4644 mm długości, 1861 mm szerokości, 1597 mm wysokości a rozstaw osi wynosi 2766 mm. Ciekawostka? Producent będzie oferował nawet 21-calowe felgi aluminiowe. Te będą kute. Druga ciekawostka? Popatrzcie na zdjęcia wnętrza nowej Cupry. Bardzo mocno przypominają kabinę Volkswagenów z serii ID. Nie, to nie może dziwić. Pokazuje jedynie, że hiszpańska identyfikacja auta ogranicza się przede wszystkim do wyglądu nadwozia.

Cupra Tavascan. Dane techniczne, napęd, zasięg

REKLAMA

Cupra Tavascan będzie dostępna w dwóch wersjach napędowych. Na rynku pojawi się wariant o mocy 286 i 340 koni mechanicznych. W pierwszym przypadku na układ napędowy złoży się jeden silnik. W drugim dwa. Model dwusilnikowy będzie również czteropędny. Mocniejsza Cupra Tavascan otrzyma przydomek VZ. Dwie litery będą oznaczać m.in. czas sprintu do pierwszej setki wynoszący tylko 5,6 sekundy.

Cupra Tavascan opiera się na technologii elektrycznego układu napędowego zastosowanej w pierwszym całkowicie elektrycznym samochodzie firmy, modelu Cupra Born. Zapewnia ona jazdę zarówno w wersji z napędem na wszystkie koła, jak i na tylną oś — powiedział Werner Tietz, wiceprezes ds. Prezes ds. badań i rozwoju w firmie Cupra.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Elektryczny SUV coupe z Hiszpanii otrzyma baterię o pojemności wynoszącej 77 kWh netto. Według badań prowadzonych w zgodzie z normą WLTP to pozwoli słabszemu modelowi na pokonanie 550 km na jednym ładowaniu. Tavascan VZ przejedzie około 517 km. Jak informuje producent w materiałach prasowych: "Pojazd może uzyskać dodatkowe 100 km zasięgu w zaledwie 7 minut za sprawą szybkiego ładowania (DC). Kiedy zaś energia w akumulatorze trakcyjnym spadnie do zaledwie 10 proc., można go uzupełnić do 80 proc. w niecałe pół godziny, korzystając z punktu ładowania o mocy co najmniej 135 kW."

Elektryczny SUV coupe stawia na technologię. Tavascan będzie np. sam parkował

REKLAMA

Technologia w odniesieniu do Cupry Tavascan oznacza technologię nie tylko napędową. To również technologia pojawiająca się w kabinie pasażerskiej czy związana z bezpieczeństwem jazdy. Samochód wyposażono w 15-calowy system multimedialny – największy jak dotąd we wszystkich modelach marki. Jest on oczywiście zintegrowany z Apple CarPlay i Android Auto oraz oferuje system Wireless Full Link. A do tego może współpracować z 12-głośnikowym systemem dźwiękowym opracowanym we współpracy z firmą audio Sennheiser.

Pomijając pakiet systemów bezpieczeństwa wspierających kierowcę podczas jazdy w trasie (aktywny tempomat), zmiany pasa ruchu, wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego czy czytania znaków drogowych, hiszpański SUV coupe jest także wyposażony w system zdalnego parkowania za pomocą smartfona oraz w funkcję CUPRA Tavascan Parking, która umożliwia autonomiczne parkowanie do 50 metrów od wcześniej zapamiętanego miejsca parkingowego.

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Kiedy Cupra Tavascan zadebiutuje w Europie?

Cupra Tavascan została zaprojektowana i opracowana w Barcelonie. Grupa Volkswagena nietypowo jednak wybrała miejsce produkcji elektrycznego SUV-a coupe. Samochód będzie bowiem montowany w Anhui w Chinach. Przedstawiciele niemieckiego koncernu nazywają to miejsce najnowocześniejszym globalnym centrum innowacji w zakresie e-mobilności. Tylko czy zagwarantuje ono europejską jakość montażu? Aby się o tym przekonać, będziemy musieli poczekać do roku 2024. To wtedy Tavascan wyjedzie na europejskie ulice. Pojawi się w tym samym roku, co Cupra Terramar, a rok przed Cuprą UrbanRebel.

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan, elektryczna Cupra, elektryczna Cupra Tavascan, elektryczny SUV coupe Cupry

Cupra Tavascan. SUV coupe o napędzie elektrycznym, czyli nowy pomysł Hiszpanów

Materiały prasowe Cupra

Zobacz także: Coupé

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA